Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Baskettråden!


Citerar Jimmy911:
Borde inte det vara någon form av assist-rekord?


Tvåa i Bostons historia. Först ligger Bob Cousy med 28 som han delade ut någon gång på 50-talet.

I natt gjorde han ytterligare 15.

Jag tror att han ligger rätt bra till med steals också.
Aliquando et insanire iucundum est.
  • 0
Lakers har inlett säsongen med sex raka vinster, det verkar ju onekligen bli ännu en grym säsong!

I natt kan det bli tufft dock, Trail Blazers kommer på besök till Staples Center. Lakers brukar ha riktigt stora problem mot Portland, åtminstone på bortaplan. Får väl se om Gasol och Kobe fortsätter att dominera!
"Thank you to God, for making me an atheist!" - Ricky Gervais
  • 0
Heat - Lakers just Extremt jämnt, vilket är väntad av två så otroligt skickliga lag! Kom igen nu, Lakers!
"Thank you to God, for making me an atheist!" - Ricky Gervais
  • 0
Nja, basket är extremt roligt att spela. Dock så gillar jag inte att kolla på det så mycket. Varje gång jag kollar på det känns det som om spelaren hinner ta två steg tills domaren vrålar; FOUL!
Men jag skulle väldigt gärna spela i ett lag, tråkigt nog så har vi inget där jag bor.
this is not even my final form
  • 0
Dags att väcka denna tråd till liv igen, basketball-lovers?!

Lakers övertygar för tillfället mot Chicago, snart slut! Kobe's killing it as usual!
"Thank you to God, for making me an atheist!" - Ricky Gervais
  • 0
Basket är en sport för vanskapta negrer...
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Hej rasist.
"Thank you to God, for making me an atheist!" - Ricky Gervais
  • 0
Citerar Jimmy911:
Hej rasist.


Fast det stämmer ju. Man måste se det med glimten i ögat. Basket går knappt att vara bra på om du är av normallängd (säg 167-193). För att vara en bra basketspelare måste du vara minst 194-195 cm vilket motsvarar typ 2-3 % av den vuxna manliga befolkningen. Men helst ska du vara omkring 2 meter och det är enligt någon statistik jag läst, mindre än en promille av den vuxna manliga befolkningen. Så med andra ord spelar inte dina övriga färdigheter någon roll så länge du är lång. Och det är ju lite trist. Men sporten är kul att utöva - och titta på om det är NBA.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Remember Allen Iverson...? Han är cirka 181 cm lång och var en av de allra bästa för 10 år sedan.

Kobe Bryant är inte heller han monstruöst lång, 198 cm. I dagens basket har du knappt fördel av att vara lång, med all teknik och bollsinne som spelar in mer. Räcker med en ordentlig spänst.
"Thank you to God, for making me an atheist!" - Ricky Gervais
  • 0
Jaja, vakna du sen då? Det är väl klart att det är fördel att vara lång. Sedan att det fanns ett undantag som bekräftade regeln, kan man ju inte dra någon slutsats av. Men du har rätt att Kobe Bryant inte är monstruöst lång. Tror hans inofficiella längd inte är mer än 194 cm (det är praxxis att mäta med skor och lägga på någon inch i NBA).

Källa: www.celebheights.com
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Någon som har följt Jonas Jerebko något, dvs sett matcher med honom denna säsong? vad tycker ni om hans spel?
Ska börja följa NBA igen, varit ett alltför långt uppehåll.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!