Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

The Dark Knight!


Citerar Hinken:
Varför skulle han vara det?


Håll du dig till ditt.
"Dear Diary, today I was pompous and my sister was crazy. Today, we were kidnapped by hill folk never to be seen again. It was the best day ever."
  • 0
Citerar Zeitgeist:
Håll du dig till ditt.


Argumentationssvårigheter?
En hink med tomtar - Jag har TVÅhundra Dori-poäng - Fishy10 har inte 1000 äkta Hinken-poäng. Han är en usel lögnare. - Nej, jag vill inte vara din vän.
  • 0
Citerar Hinken:
Argumentationssvårigheter?


Ser ingen anledning att argumentera, tycker man att piratkopiering av filmer är okej så är man, precis, "kass".
"Dear Diary, today I was pompous and my sister was crazy. Today, we were kidnapped by hill folk never to be seen again. It was the best day ever."
  • 0
Citerar Zeitgeist:
tycker man att piratkopiering av filmer är okej så är man, precis, "kass".


Jag tycker du är kass som tycker så.
En hink med tomtar - Jag har TVÅhundra Dori-poäng - Fishy10 har inte 1000 äkta Hinken-poäng. Han är en usel lögnare. - Nej, jag vill inte vara din vän.
  • 0
Citerar simon94:
Så jävla jobbigt när Batman pratar som han har satt nåt i haLSEN och läspar på all "SSSSS"


Så du skulle prata helt vanligt,så alla kände igen dig.....?
EDIT:Nej,Christian Bale läspar inte,däremot Val Kilmer som gjorde en film,"Batman Forever".
  • 0
Citerar Hinken:
Jag tycker du är kass som tycker så.


Det säger en del om din tjuvaktiga karaktär.
"Dear Diary, today I was pompous and my sister was crazy. Today, we were kidnapped by hill folk never to be seen again. It was the best day ever."
  • 0
Citerar Zeitgeist:
Det säger en del om din tjuvaktiga karaktär.


Det säger en del om ditt bristande intellekt Däremot tycker jag vi ska låta denna tråden få återgå till sin topic, känner du för att bråka mer så är min PM-box öppen.
En hink med tomtar - Jag har TVÅhundra Dori-poäng - Fishy10 har inte 1000 äkta Hinken-poäng. Han är en usel lögnare. - Nej, jag vill inte vara din vän.
  • 0
Citerar Hinken:
Det säger en del om ditt bristande intellekt


Snarare bristande kunskap från din sida. Hur min intelligens är kopplad till mina åsikter om piratkopiering förstår jag inte riktigt.
"Dear Diary, today I was pompous and my sister was crazy. Today, we were kidnapped by hill folk never to be seen again. It was the best day ever."
  • 0
Citerar Zeitgeist:
Snarare bristande kunskap från din sida.


Förutfattade meningar, hej hå.
En hink med tomtar - Jag har TVÅhundra Dori-poäng - Fishy10 har inte 1000 äkta Hinken-poäng. Han är en usel lögnare. - Nej, jag vill inte vara din vän.
  • 0
Citerar Hinken:
Förutfattade meningar, hej hå.


Du är ju pinsam. Sluta skämma ut dig.
"Dear Diary, today I was pompous and my sister was crazy. Today, we were kidnapped by hill folk never to be seen again. It was the best day ever."
  • 0
Citerar Zeitgeist:
Du är ju pinsam. Sluta skämma ut dig.


Hah, du hade ju en förutfattad mening, så jag fattar inte hur jag skulle kunna bli utskämd. Hursomhelst upphör mina kommentarer om detta ämne i denna tråd efter detta inlägg.
En hink med tomtar - Jag har TVÅhundra Dori-poäng - Fishy10 har inte 1000 äkta Hinken-poäng. Han är en usel lögnare. - Nej, jag vill inte vara din vän.
  • 0
Jag måste bara posta det här.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article3753060.ab

Det finns människor och så finns det människor. Herre min skapare.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Citerar Denari:
Jag måste bara posta det här.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article3753060.ab

Det finns människor och så finns det människor. Herre min skapare.


Idioter. Han som är ledaren för staden, måste vara helt slut i huvudet. Tror han verkligen att självmorden har ökat, pågrund utav att dom använder deras namn? Sorligt.
  • 0
Citerar Showtime:
Idioter. Han som är ledaren för staden, måste vara helt slut i huvudet. Tror han verkligen att självmorden har ökat, pågrund utav att dom använder deras namn? Sorligt.


Den kopplingen han gör är ju helt otrolig.
  • 0
Riktigt dumt.
Ischlo Pischlo!
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=dqAvubu70Yc

En duell mellan 2 utmärkta skådespelare...vem är egentligen den bästa jokern?
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Citerar Denari:
Det finns människor och så finns det människor. Herre min skapare.


Rent jävla vanvett. Skjut fanskapet i huvudet och elda upp honom...
Varför heter staden ens Batman överhuvudtaget? Det borde väl heta.. Bat´túrk istället. D:
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
The Dark Knight är bra, Jokern är fantastisk.
  • 0
Citerar Zeitgeist:
Citerar Hinken:Jag tycker du är kass som tycker så.

Det säger en del om din tjuvaktiga karaktär.


En enkel fråga då, är man även en tjuv om man sedan köper den? Eller om man laddar ner något man redan köpt? Tycker du även att de som laddar ner serier som redan gått på tv är tjuvar? Jag tycker du har en inskränkt syn på vad som är rätt och fel. Bara för att en lag finns betyder inte det alltid att den är rätt, eller?

Dark Night är både den film som laddats ner mest och sålt bäst. Ge mig ett vettigt argument för hur piratkopieringen har påverkat försäljningen negativt? Jag kan däremot ge ett antal argument till varför den är den bidragande faktorn till att den säljer så bra .

On topic:
Dark Night är tillsammans med The Incredible Hulk och Iron Man en av de bästa filmatiseringar som gjorts på en seritidningshjälte=).

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article3753060.ab
Haha så himla korkat=)
  • 0
Citerar Jack of all trades:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article3753060.ab
Haha så himla korkat=)


Vad faen?
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Heath Ledger är bäst, nuff`said
Why so serious? - Heath L. as the Joker
  • 0
The dark knight blev en succé världen över och fortsatt slå rekord under dess första premiärveckor. Av flertal anledningar; Filmen är en blockbuster, sen var det den omkomna Heath Ledgers näst sista roll någonsin. Han dog av en överdos, avsiktlig eller oavsliktig kommer, förmodligen för alltid, kvarstå som ett mysterium. Han spelade Batmans ärkeskurk Jokern, han gjorde rollen fantastisk och han har blivit någon slags popkultur för världen. Heath Ledger dog ung, han dog tre månader innan hans tjugonionde födelsedag. Tragiskt var det. I och med hans död uppstod det problem för Nolan och hans filmgäng. Visst måste Jokern vara med i slutet av Batmans storyark? Han är Batmans ärkefiende, och kommer alltid vara skurken av skurkarna. Men att någon annan än just Heath Ledger skulle ta över rollen vore väl dumheter?

Heath Ledger tolkade Jokern på ett fantastiskt sätt, förmodligen det bästa någon kommer någonsin göra. Hans konkurrent Jack Nicholson kan gå och lägga sig. Om någon annan skulle ta över rollen som man lika gärna kan kalla Heath Ledger istället för Jokern då Jokern förknippas inte med någon annan än Heath, då skulle det uppstå snack, skildra åsikter och vissa hade accepterat det och gått vidare, de andra hade smuttskastat denna person som skulle spela Jokern. Jag skulle vara en utav de som bara gick vidare och accepterat faktan att Jokern måste vara med i avslutet av Batman, och att det är omöjligt att Heath Ledger skulle få spela Joker-rollen igen.

Nolan har inte sagt något om hur många filmer han kan tänka sig göra, inte ens om han ska göra en tredje film. Men jag tror att en dag kommer Nolan acceptera den sorgliga faktan att Heath inte kan spela Jokern någonsin igen, precis som vi andra måste göra någon dag, och då kommer han göra den efterlängtade uppföljaren till The dark knight. Jag hoppas att den tredje filmen blir den slutgiltiga, det känns bästa att inte dra ut på det i fem, sex filmer. Och jag hoppas att inte någon pajas Scumacher gör nästa film (vilket vore helt sjukt), och att Nolan gör den.

I den tredje filmen vill jag se lite mer kemistri mellan Jokern och Batman, som i The killing joke, fast än mer lång och spännande berättelse. Men kan någon göra det bättre än Heath?
"Prohibition has made nothing but trouble"
  • 0
Jag tror ärligt talat inte att Jokern kommer tillbaks i nästa film. Folk skulle förvänta sig heath och gå från biograferna bevikna.

Det ska bli intressant att se vem som blir skurk i nästa film. Det känns som att alla skurkar som inte vore töntiga i de allvarligare tolkningarna av batman redan är använda.
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Citerar Crassi:
Det ska bli intressant att se vem som blir skurk i nästa film. Det känns som att alla skurkar som inte vore töntiga i de allvarligare tolkningarna av batman redan är använda.


The Penguin och The riddler anser jag inte direkt töntiga. Men jag hoppas som mest på att få se Black Mask och Jokern jobba ihop i nästa film.
"Prohibition has made nothing but trouble"
  • 0
Citerar Sarvus:
The Penguin och The riddler anser jag inte direkt töntiga. Men jag hoppas som mest på att få se Black Mask och Jokern jobba ihop i nästa film.


Öhm, Jokern är död så det lär inte hända nej. Jokern var för övrigt det som lyfte hela filmen så det blir nog svårt att få nästa film nära på lika bra.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!