Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

The Dark Knight!


Föresten, är det bara jag eller var Michael Ironside (Sam Fisher) med lite i början?

TILLÄGG:

Ok glöm det, han var inte med. Men nog 17 lät det som honom...
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar BurningWeazel:
Det var flera olika men det jag kommer ihåg bäst var när Carrie och Mr. Big skulle köpa en ny lägenhet och det första Carrie gör är att öppna garderobsdörren och när hon öppnar den blir hon alldeles tyst och står stilla. Då brast hela publiken ut i skratt och jag satt där själv och ba "Vaaafan...?"... Men tydligen var det roligt för att Carrie älskar att shoppa och måste ha en stor garderob . Typiskt sånt där skämt där man måste ha följt serien för att fatta.


Girl Stuff
Mr. Bubbles.... why wont you wake up ?
  • 0
Citerar vincent_XXX:
Girl Stuff


Det var det sannerligen!
This is Weazel News
  • 0
Såg den precis med en kompis. Något för lång för en actionfilm, men på det här sättet slapp vi lösa trådar. Det var roligt att de slängde in Christopher Walken i början.

Nu är inte superhjälte-genren fylld av många starka kandidater, men detta är nog den bästa jag sett.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Det var roligt att de slängde in Christopher Walken i början.


Han är inte med i filmen. Du tänker förmodligen på killens som jobbade på banken med en hagelgevär, isåfall så är det skådisen William Fichtner.
  • 0
Citerar The Aco:
Han är inte med i filmen. Du tänker förmodligen på killens som jobbade på banken med en hagelgevär, isåfall så är det skådisen William Fichtner.


Aha, killen från Prison Break. Blandar alltid ihop dom.
Do you have any good old ham?
  • 0
Det är ju trots allt skurkarna som gör Batman. Har alltid varit.

Själv kände jag mig tveksam till den föregående filmens bidrag på just detta plan. Ra's al Ghul i kombination med Fågelskrämman var aningen lamt. Men Jokern... Herregud. Vilken prestation!
Långt ifrån Nicholsons flamsiga rollprestation under Burtons regi. Långt ifrån. Ledger fullkomligen krossar som den urballade clownanarkisten! Serietidningsskurkarnas serietidningsskurk!

Han är inte ond. Han är inte girig. Han är inte ute efter makt eller pengar. Han vill helt enkelt bara jävlas med människor.
En svårtolkad och svårspelad karaktär. Samtidigt som man ska framstå som komplett galen måste man ta sig på stort allvar för att tittaren ska känna obehag. Nicholson klarade det inte. Ledger gör det. Och han gör det galant!

R.I.P. Heath Ledger
För övrigt anser jag att Ribcage och Fishy10 är ganska sorgliga.
  • 0
Måste hålla med alla om att Heath är riktigt bra som Joker!
Det är de små sakerna som gör att det blir så jäkla bra, t.ex. detta eviga smaskande han håller på med, genialiskt!
http://soundcloud.com/august-jakobsson
  • 0
Såg filmen idag (igår egentligen) och den var bra, men eftersom alla snackat så bra om den och den är rankad som världens just nu bästa film så hade jag nog lite för höga färväntningar. Orkar inte gå in på allt men kort och gott ger jag filmen en 8'a.
Håller förresten med om att Heath var otroligt bra, aldrig riktigt gillat hans andra roller men denna var ju helt fantastiskt, han lyfte upp det mesta utav filmen. Gary Oldman var också riktigt bra.

Rest in peace Heath.
They say that dreams are only real as long as they last. Couldn't you say the same thing about life?
  • 0
Citerar moviefreak:
GTFO yourself - Gyllenhall framför Holmes, alla dagar.


Vad är det för fel på er två?
  • 0
Spoilers

Heth Ledger är klockren som Jokern, heltklart. Trodde inte att Harvey Dent skulle redan bli Two-face dock. Att olyckan skulle ske i den här filmen förstod jag, men jag trodde de skulle spara Two-Face till en annan film.

P.S. Är jag den enda som såg The Ventriloquist på Arkham-båten?
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Jag ger denna film 7/10. En av de bättre Batman-filmerna, helt klart. Jag föredrar dock fortfarande de två första.
Medborgare låter så sovjetiskt.
  • 0
Ska snart se den. Längtar!
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Jag ger filmen 9/10. jag föredrar helt klart den här framför Burton's filmer även ifall dom också var jätte bra.
Ibland måste man se saker från andras ögon för att se hur det verkligen ser ut.
  • 0
Jag såg filmen igår Jag tyckte att den va skit bra Jokern va så jävla cool

R.I.P Heath Ledger
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Jag såg filmen idag, (eller igår, beror på hur man ser det) Den var grymt bra! Man måste ju bara älska Jokern.
Ischlo Pischlo!
  • 0
Ska se den imorgon, yey!
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0
Jag ska nog se den på fredag igen. Längtar fan, fast jag redan sett den en gång tidigare. Galet bra film, en av de bästa jag sett. 10/10
"What can I do? I'm just one person." - Said by millions of people.
  • 0
Ska kanske se den igen idag ^^.
This is Weazel News
  • 0
Skal se den på tisdag tror jag.
42
  • 0
Sjukt bra film men något överskattad, men ger den en svag 8/10.
  • 0
Ska se den idag
Kvinnor delar vår smärta, fördubblar vår glädje och tredubblar våra utgifter.
  • 0
Kan man ladda hem en med bra kvalle ännu?
AnZen Hegevall / Gamereactor "Skärp dig. Jag tänker inte ge dig någon mer chans. Ytterligare provokation från dig (och jag menar det) så är du ute och inte välkommen tillbaka mer." - Iqaros.
  • 0
Såg den på bio i onsdags och kan inte annat än hålla med att det är ett mästerverk. Heath Ledger gör också en av de bästa roll prestationerna i modern tid. Nu längtar jag oerhört tills den släpps på DVD.

Sen vill jag också tipsa alla om den här nya utgåvan av Batman Begins som släpps nu i samband med att The Dark Knight har haft biopremiär:

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=68292&lan
g=se&subsite=movies&&ref=


Själv har jag förbokat den. Kanske lite onödigt med tanke på att jag redan äger filmen. Men så är jag ju också ett väldigt stort Batman-fan
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Såg den på bio i onsdags och kan inte annat än hålla med att det är ett mästerverk. Heath Ledger gör också en av de bästa roll prestationerna i modern tid. Nu längtar jag oerhört tills den släpps på DVD.

Sen vill jag också tipsa alla om den här nya utgåvan av Batman Begins som släpps nu i samband med att The Dark Knight har haft biopremiär:

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=68292&lan
g=se&subsite=movies&&ref=

Själv har jag förbokat den. Kanske lite onödigt med tanke på att jag redan äger filmen. Men så är jag ju också ett väldigt stort Batman-fan


Såg du den på bio så sent som i onsdags och du är ett Batman-fan

Fy skäms säger jag bara
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!