Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Metaltown


  • Missing Avatar
  • Jord
Citerar TwistedTwister:
Devil driver, meshuggah, Dark tranquillity
Citerar Dragonforce:
Megadeth


Orka.
Av jord är du kommen - jord skall du åter varda
  • 0
För att det ligger i typ Gävle och jag åker inte till Norrland.
  • 0
Citerar Artillery Force:
Citerar 5474N_0X0:Hoppas på ett återseende med Slipknot

Dom var bra live, men en gång räcker för mig. Det finns andra band jag mycket hellre ser. Disturbed var förövrigt rena katastrofen live.

Citronpepparkaka!
"Humanity's a failed experiment, walking the path to extinction"
  • 0
Någon som såg Coheed and Cambria på Metaltown? Var dem bra?
  • 0
Rövdåligt och tråkigt med System of a Down.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Rövdåligt och tråkigt med System of a Down.

i loled
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Rövdåligt och tråkigt med System of a Down.

fail
  • 0
Citerar Artillery Force:
Rövdåligt och tråkigt med System of a Down.

Så jävla sant. Nu har de väl inga pengar kvar att boka bra band med.
  • 0
Citerar Jord:
Orka.


Orka.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Nu har de väl inga pengar kvar att boka bra band med.


Exakt min tankegång. Och ifall de följer folkets vilja (man kan rösta på band på sajten) så kommer det se minst lika surt ut. Menmen, om åtminstone 3 band som jag har någon slags form av relation till kommer, så åker jag nog på festivalen. Mest för att mina vänner till stor chans kommer åka.
  • 0
Ska dit till sommaren. Måste dit. Hoppas på en bra festival. System of a Down måste jag se, det kan vara den första och sista gången jag ser dem. De är det band som fått mig att bli intresserad av musik. En stor förebild. Älskar Serj och Daron lika mycket nu som då, trots att jag numera lyssnar på betydligt hårdare musik. Hoppas på en riktig återförening. Hoppas att de kommer att börja knåpa på ett album.
Simon Eriksson / Gamereactor
  • 0
Hörde att dom skulle flytta området till Säve galoppbana istället. Jäkligt skönt. Nu blir det förhoppningsvis camping och en tredje dag.

Kul då en flytt är precis vad jag önskat mig.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Lyssnar folk fortfarande på System of a Down?
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Lyssnar folk fortfarande på System of a Down?


En jävla massa miljoner gör det. Eller åtminstone bryr sig.

Så ja, de blir nog både dyra att boka samt en stor publikdragare.
Simon Eriksson / Gamereactor
  • 0
Citerar Artillery Force:
Jäkligt skönt.


Jäkligt oskönt skulle jag säga.. festival på gräs = lerigt. FYFAN.. Usch usch. Kommer gå ändå men, känns förjävligt med ytterliggare en gyttjefestival =/

System e coola dock, ska bli kul att se dom!
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar Samba:
Så ja, de blir nog både dyra att boka samt en stor publikdragare.


Synd bara att musiken dom spelar (spelade) inte är Metal.

Citerar hockey_robban_:
Jäkligt oskönt skulle jag säga.. festival på gräs = lerigt. FYFAN.. Usch usch. Kommer gå ändå men, känns förjävligt med ytterliggare en gyttjefestival =/


Beror ju på vilket väder det är också.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Synd bara att musiken dom spelar (spelade) inte är Metal.


Visst har du rätt i att SOAD i och med Mesmerize och Hypnotize frångick Metal-aspekten helt, men i synnerhet det första albumet (samt även Toxicity och Steal This Album) är Metal. Alternative Metal.

Live har de dock alltid varit stenhårda (förutom mot slutet, möjligtvis).
Simon Eriksson / Gamereactor
  • 0
"Votes are at this stage right now... 477Avenged Sevenfold 435In Flames 398Tenacious D 355Slipknot 351Nuclear Torment 294Metallica 267Trivium 263Lamb of God 232Korn 226Bring Me The Horizon"

Suuuuuuuuuck...
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
"Votes are at this stage right now... 477Avenged Sevenfold 435In Flames 398Tenacious D 355Slipknot 351Nuclear Torment 294Metallica 267Trivium 263Lamb of God 232Korn 226Bring Me The Horizon"

Suuuuuuuuuck...

Hahaha, på riktigt? Vad fan.

Eller ja, det är väl förståeligt egentligen. Förståeligt, men tragiskt.
  • 0
Citerar Artillery Force:
Suuuuuuuuuck...


Word.

Kul att se att det finns runt tio stavningar på Tenacious D och liknande...
42
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Lyssnar folk fortfarande på System of a Down?

skitband
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Att Bring Me The Horizon är före både Sabaton, Dark Tranquillity och Amon Amarth på önskelistan är ju inget mindre än tragiskt.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Skulle gärna se Raised Fist på Metaltown!
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Själv skulle jag vilja se Tool och Mastodon. Det lär ju dock inte hända med tanke på all metalcore som det röstas på hejvilt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!