Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Äckligaste filmen


Citerar marsson:
Måste säga Braindead, vidrigare splatterfilm får man leta efter! >.< cred till Peter Jackson dock då han lyckades gå från b-aktiga splatterfilmer till stordåd som sagan om ringen-trilogin


Blodet ser ju ut som pulvermos utspätt med rosa karamellfärg
IngeN koMMeR IhåG eN Fegis...!
  • 0
Antichrist? Har sett de värsta scenerna från den (tror jag), fyhelvete.
  • 0
Evil Dead är sjuk, sjuka scener, äckliga scener. Blod, skit och skratt.

Äckliga scener, men dock inte så skrämmande. Nu vet ju inte jag direkt hur man definierar ordet äckligt.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Vet inte om den blivit nämnd, men Black Christmas är riktigt läbbig. Inte blodet och splattet utan hur själva storyn är uppbyggd
I'm older than I've ever been...
  • 0
Blair witch project, sjuk jävla läskig, skulle inte se den igen om jag så fick 100.000 kr, har sen jag såg filmen försökt supa bort minnena från den filmen.

Det läskiga och äkligaste är att man aldrig får se häxan och det är det som får mig att rysa för man fantiserar hur den läskiga jäveln ser ut.
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar ksp_green:
Vet inte om den blivit nämnd, men Black Christmas är riktigt läbbig. Inte blodet och splattet utan hur själva storyn är uppbyggd


Vilken av dom? Bara sett nyinspelningen, den var väl ganska så standardtråkig.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Kan tänka mig att många skulle uppröra sig över August Underground Mordum, scener som innefattar våldtäkt av döda barn, öppna sår på levande människor och mängder med mord och tortyr är kanske inget för familjen.
Skitdålig film dock.

Nekromantik är ju en vinnare också, en hel film om ett par som sexar upp ett ruttet lik (samt en mördad prostituerad).
Den är dock en riktigt bra film, riktigt lustig på sina ställen.

Flowers of Flesh and Blood är skoj med, fast jag minns knappt något av den, så särskilt jätterolig är den ju inte.

Begotten och Tetsuo the Iron Man är lite obehaglig på sina sätt också, speciellt öppningsscenerna i de båda.

Om man bara vill ha splatter som inte är obehaglig är Murder Set Pictures lite kul men fortfarande uppseendeväckande. Eller filmer som Braindead och Död Snö, vilka båda faktiskt är rent bra filmer till skillnad från resten jag nämnde.
But I survived, and I know it was only a dream
  • 0
Citerar Jakkal:
Vilken av dom? Bara sett nyinspelningen, den var väl ganska så standardtråkig.


Jag syftade faktiskt på nyinspelningen, men inte för att den var läskig. Tyckte bara att den där incest-storyn var rätt äcklig, därmed nämnvärd.
I'm older than I've ever been...
  • 0
Citerar April Tårar:
Flowers of Flesh and Blood är skoj med, fast jag minns knappt något av den, så särskilt jätterolig är den ju inte.


Alla filmer i Guinea Pig-serien är rätt äckliga tycker jag. The Devil's Experiment är nog vidrigast av dom om du frågar mig.
  • 0
exorcisten eller hur man stavar det. Hennes spyor är väldigt äckliga! Nästan lika äckligt som en soppa med tånaglar och navel ludd i!
  • 0
Fan nu på sista sidan så finns det några vettiga killar (april tårar & Jakkal)

Några utav de mest spektakulära filmerna jag sett:

Cannibal Ferox.
Last cannibal world.
Flower of flesh and blood (ur guinea pig serien)
The Mermaid in the manhole ( samma serie)
Salo and the 120 days of sodom
Nekromantik
Maniac (?)


Btw: April tårar: Har du sett alla filmer i Guinea pig serien? Vad tycker du om de andra?
  • 0
Gremlins faktiskt
har eggats fast på näthinnan i många år..hatar dom där äckliga monsterna, t.o.m nu när ja e 24 år så mår ja dåligt av att sen den...
  • 0
... och en vuxenfilm jag såg för nån månad sen.. fy vad snuskigt!
  • 0
Citerar argetlam319:
Död snö är ganska äcklig...


hahaha helt sant, fast d e roligt när nazzarna och en av killarna har typ ett gruppfoto
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Skön tråd!

Här kommer de absolut äckligaste filmerna någonsin, inte en enda Hollywoodfilm så lång ögat kan nå!

Pink Flamingos, Cecil B. Demented, Terror Firmer, The Untold Story, Tetsuo: The Iron Man, Ichi the Killer, Nattevagten, Bad Taste, The Beyond, Cannibal Ferox, The House on the Edge of the Park, The Last House on the Left ( originalet ), Thriller: En Grym Film, Begotten, The Holy Mountain, Pusher 3, Day of the Dead, Desperate Living, Sweet Movie, Hated: GG Allin and the Murder Junkies, August Underground-filmerna och till sist Flower of Flesh and Blood.

I <3 Billy Bob
  • 0
Hur fick du ihop listan?
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Hur fick du ihop listan?


10 år av träning. 10 år av smärta.
I <3 Billy Bob
  • 0
Citerar marsson:
Måste säga Braindead, vidrigare splatterfilm får man leta efter! >.< cred till Peter Jackson dock då han lyckades gå från b-aktiga splatterfilmer till stordåd som sagan om ringen-trilogin


Jag skulle faktist vilja kalla även hans splatterfilmer för stordåd. För att inte nämna Forgotten Silver som verkligen är en underhållande och bra film på många vis. Jag hade inte hört talas om mannen i fråga innan Sagan om Ringen, men det är i hans tidiga katalog som de riktiga pärlorna återfinns.

Citerar SexBoy:
Citerar daniel_1995:
Hur fick du ihop listan?


10 år av träning. 10 år av smärta.


Vad tyckte du förresten om Ichi the Killer? Jag hade höga förväntningar inför den, men tyckte inte den var så pervers som jag förväntat mig. Den stora varningstexten som pryder halva omslaget känns inte så befogat.
  • 0
Citerar Agadez:
Jag skulle faktist vilja kalla även hans splatterfilmer för stordåd. För att inte nämna Forgotten Silver som verkligen är en underhållande och bra film på många vis. Jag hade inte hört talas om mannen i fråga innan Sagan om Ringen, men det är i hans tidiga katalog som de riktiga pärlorna återfinns.


Forgotten Silver är ett mästerverk, helt klart Jacksons bästa. Sedan kommer Bad Taste och Braindead!

Tillagt 2010-02-28 00:23:
Citerar Agadez:
Vad tyckte du förresten om Ichi the Killer? Jag hade höga förväntningar inför den, men tyckte inte den var så pervers som jag förväntat mig. Den stora varningstexten som pryder halva omslaget känns inte så befogat.


Man kan bara beskriva filmen med ett ord: Cool. Men nej, så förbaskat våldsam är den inte, CGI-effekterna tar bort realismen totalt. Men ändå, den är värd att nämna i dessa sammanhang.
I <3 Billy Bob
  • 0
Citerar SexBoy:
Man kan bara beskriva filmen med ett ord: Cool. Men nej, så förbaskat våldsam är den inte, CGI-effekterna tar bort realismen totalt. Men ändå, den är värd att nämna i dessa sammanhang.


Förvisso sant! Jag tyckte scenen men killen som hänger ner i krokarna var jäkligt äcklig, men främst för att jag har fobi för att själv bränna mig. Utöver det var det mesta väldigt stilrent och snyggt gjort, även om effekterna var ganska B. Dock antar jag att de velat få en mer manga-aktig känsla över filmen, då den bygger på en manga.
  • 0
Citerar Agadez:
Förvisso sant! Jag tyckte scenen men killen som hänger ner i krokarna var jäkligt äcklig, men främst för att jag har fobi för att själv bränna mig. Utöver det var det mesta väldigt stilrent och snyggt gjort, även om effekterna var ganska B.


Ja, de praktiska effekterna är otroligt välgjorda, som i "krokscenen" och scenen där en tjej får bröstvårtan avslicat ( ouch ). Men de andra, datagjorda effekterna är mer komiska och mangaaktiga.
I <3 Billy Bob
  • 0
The Texas Chainsaw Massacre (2003)

Seed (2007)

Två filmer som har fastnat i mitt minne speciellt mycket, finns många fler som jag har sett som skulle kunna anses som äckliga men dom är nog inte värda en plats bland dessa två enligt mig.
  • 0
Citerar sonnylarsson:
The Texas Chainsaw Massacre (2003)

Seed (2007)


Remaken på The Texas Chainsaw Massacre är en barnfilm i jämförelse med Tobe Hoopers original, se den istället.

Seed bör aldrig nämnas i filmsammanhang, så dålig är den.
I <3 Billy Bob
  • 0
Citerar SexBoy:
Remaken på The Texas Chainsaw Massacre är en barnfilm i jämförelse med Tobe Hoopers original, se den istället.

Seed bör aldrig nämnas i filmsammanhang, så dålig är den.


Jag har sett originalet, såg den strax efter jag hade sett remaken. Min personliga uppfattning var att originalet inte alls var läskig, visst jag minns att jag hoppade till en gång i filmen när Leatherface dök upp mitt i skärmen då han sågade ihjäl en kille som satt i rullstol.

Men remaken känns mer brutal och blodig om du frågar mig.

Jag håller med dig om att Seed är en dålig film, men den undgår inte från att vara äcklig. Och scenen där han slår en gammal dam med en hammare i (5 minuter?) är bara sjukt.

Om du har tips på någon annan film som skulle kunna vara läskig att se så vore det trevligt att veta, har aldrig stött på en riktig rejäl rysare där ute. Känns som att alla rysare saknar den där lilla gnistan på något vis.

  • 0
Citerar sonnylarsson:
scenen där han slår en gammal dam med en hammare i (5 minuter?) är bara sjukt.


Skrattade nästan ihjäl mig under den scenen. CGI-effekter gone bad.

Citerar sonnylarsson:
Om du har tips på någon annan film som skulle kunna vara läskig att se så vore det trevligt att veta, har aldrig stött på en riktig rejäl rysare där ute. Känns som att alla rysare saknar den där lilla gnistan på något vis.


Cannibal Holocaust, August Underground och Flower of Flesh and Blood. Långt ifrån allt Hollywood trams.
I <3 Billy Bob
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!