Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Äckligaste filmen


Citerar Spalak:
Bland det äckligaste jag har sett är väl Cannibal Holocoust antar jag. Helt sjuk film, men faktikst också riktigt bra. Otroligt välgjord film som det blev domstol på, bara för att man trodde att det var riktiga människor som dödades. Därimot så är det riktiga djur som dödas vilket enligt mig är helt sjukt. Men låt er inte hindras av detta utan jag rekomenderar er att se denna film. Om ni inte är otroligt äckelmagade då vill säga.


Riktiga djur! Inte konstigt att det blev domstol Fan jag är en för stor djurvän, skulle aldrig kunna se något sådant...
In heaven all the interesting people are missing.
  • 0
Jag håller med dig i allt du säger, Spalak. Obehaglig film som faktiskt lyckas föra fram ett rätt bra budskap; att den "civiliserade" vita mannen är minst lika ociviliserad och brutal i sina handlingar som kannibalerna.

Men nog är väl inte djurscenerna helt och hållet på riktigt? Tycker verkligen synd om den stackars apan som får sitt ansikte avskuret i sådana fall...
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Den där scenen är på allvar.....och obehaglig.
  • 0
Chez clear eller vad den nu heter är ganska äcklig då de är en äkta film när en rysk soldat får huvudet avskuret.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar madosopia91:
Jag håller med dig i allt du säger, Spalak. Obehaglig film som faktiskt lyckas föra fram ett rätt bra budskap; att den "civiliserade" vita mannen är minst lika ociviliserad och brutal i sina handlingar som kannibalerna.

Men nog är väl inte djurscenerna helt och hållet på riktigt? Tycker verkligen synd om den stackars apan som får sitt ansikte avskuret i sådana fall...


Jo om du har dvd:n så berättar han att alla djur dör på riktigt så jo det är sant. Men det värsta är nog när dom dödar råttan genom att trycka in en kniv i huvudet. Man kan fortfarande höra den skricka.

Kom på nu att det kanske var samma scen vi menade
Kom igen nu Britt-Marie! Kör för fa-an!
  • 0
Egentligen är ju de scener som innefattar människor nästan mer obehagliga (i synnerhet våldtäktsscenerna), men nu när man vet att scenerna där djuren torteras är allt igenom äkta har de övertaget.
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Jag tyckte att sködpadds-scenen var värst. Det känns bara helt fel. Att se dem hugga av huvudet, öppna upp stackaren och se på inannmätet som fortfarande rör på sig får mig att verkligen......ja, man mår inte bra av det. Det är bara så brutalt.
  • 0
Fyfan (Kan inte komma med något mer konkret om denna film )
In heaven all the interesting people are missing.
  • 0
Saw 3 såg jag på bio igår och det är den absolut vidrigaste film jag sett! SE DEN INTE! Ettan var riktigt bra eftersom att våldet faktiskt var inom rimliga gränser. Tvåan gillade jag inte lika mycket på grund av att man bara mådde dåligt i dom riktigt plågsamma scenerna. Trean... Trean ska ni se om ni vill se minst 15 människor gråta sig till döds. Det var så fruktansvärt sjukt alltihop och jag satt i 1 timme och 50 minuter och ville därifrån. Jag får väl skylla mig själv lite såklart men när regissören gör två schyssta filmer så tror man ju inte att trean enbart ska innefatta sträckbänkar och människor fastkedjade i huden som drar sig loss...
Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
Heh, Cannibal Holocaust var den första filmen jag sett i den genren, alltså sjuka-film-genren.

Jag och en polare såg den, jag visste redan innan att djuren dödades på riktigt i filmen. Vi satt helt tysta under hela filmen och när den var slut så satt vi bara och stirrade, visste inte riktigt vad vi skulle säga. Det var så jävla sanslöst det vi just sett.

Annars finns ju Men Behind the Sun (som jag redan nämnt), i den dödas en katt på ett riktigt groteskt sätt. De kastar ner den i ett hav av tusentals råttor som alla blir som galna och attackerar den. Ser helt sjukt ut när katten hoppar runt och försöker undkomma alla bett och klor. Till slut fälls den och råttorna äter upp katten levande. Kan se framför mig hur råttorna tuggar på dess ansikte medan den ligger där och blinkar och tittar in i kameran. Hela scenen är på riktigt... Uuhh...
Luleå, Sverige.
  • 0
jag tycker det mesta som chris cunningham gör(förutom aahhaahaaa)är läskig
det sättet han får sina karaktärer att verka mänskliga som skrämmer mig.Speciellt rubber johnny är riktigt läskig alla som inte haar sett den än bör inte se den
The hand of faith is moving and his finger points to you!
  • 0
Fan, man blir ju illamående av att läsa det ni skriver här...
Och det sjuka är att man blir så nyfiken, att man vill se filmerna det vill säga.

Det måste ju vara något fel på människorna som gjorde Cannibal Holocaust, alltså man kan bara inte göra så mot oskyldiga djur... fy fan.
I've become a Rageoholic! I... just... can't live without Rageohol
  • 0
Hanniball
42
  • 0
OJ vad svårt. Det vet jag faktiskt inte. Men den film jag blivit mest rädd för är den svenska skräckisen "Besökarna" med Johannes Brost. Såg den när jag var 12 år gammal. blev hur rädd som helst. spydde och fick feber senare på kvällen
~Fredd_e
  • 0
hur får man feber av att vara rädd?
The hand of faith is moving and his finger points to you!
  • 0
Citerar impy:
hur får man feber av att vara rädd?


Min teori:
Man blir stressad när man blir rädd, stress kan leda till sjukdom och försämrar även immun försvaret. Det kan också vara så att han redan var på gränsen att bli sjuk.

Eller nåt...

För övrigt måste jag nog glömma det jag läst i den här tråden så jag inte får för mig att se någon av filmerna.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Dog Soldiers är en av dom äckligaste!
  • 0
Citerar Kaiser:
Dog Soldiers är en av dom äckligaste!


Har sett den, men tycker inte den är nå farlig.. Tror jag inte kände rädsla/obehag någon gång...
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Cannibal Holocaust
Salo
August Underground's Mordum
Audition
  • 0
Den blodigaste filmen jag sett är Braindead(Dead alive). Men den mest psykist äckliga är nog Cannibal holocaust. PS: Ni som tycker Hannibal är äcklig har inte sett nånting.
The world is a big and wet place, you just need to figure out how to f##k it.
  • 0
Barbie i underlandet två.....rys....
  • 0
Citerar lill Kaizer:
Barbie i underlandet två.....rys....


Jo jag sträcker mej efter en kudde varje gång hon tar svanen och åker över till slottet lika läskit varje ån.
  • 0
någon som vet vad låten i rubber johnny heter?
The hand of faith is moving and his finger points to you!
  • 0
Barbie i underlandet, hahaha ;)
Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
Braindead är den äckligaste och den blodigaste filmen jag sett.
Speciellt när killen som har huvudrollen tar fram en grässklippare och börjar slakta zombies.

Fast nu är den inte lika äckligt som den var när man såg den första gången, nu är den mer rolig bara
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!