Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Va sa MM Sports om dina alkoholproblem?
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Nizyo:
Jag själv hade känt efter. Jag har många gånger gjort misstaget att köra klart ett set när det börjar göra ont på fel sätt. Det har jag fått betala för efteråt. Jag hade kört på, försökt lära mig om övningar som kan bygga upp dina axlar i ett förebyggande syfte om man nu ens kan säga så


Citerar Galdir:
Att träna upp rotator cuffen är en bra idé! Gå annars till en läkare och se vad han säger. Kan vara själva slemsäcken (bursa) som är inflammerad, då kan kortisoninjektioner vara en lösning. Förvänta dig inte för mycket, oerhört svårt för läkare att säga vid sådana här lägen! Lycka till och hoppas det löser sig =)


Låter som goda ideer! Ska försöka känna efter mer i fortsättningen och försöka tänka mer strategiskt och värma upp bättre så får vi se! Tack

Tillagt 2013-03-02 13:54:
Citerar mmmaarcus:
Festade onsdag, fredag, lördag förra veckan.
Drack lite igår och ska festa idag.
Vikten på vågen minskar dock sakta men säkert. 90.5 imorse.
Långsamt deff/fest ftw


Jag hoppas att du, som mer eller mindre försöker satsa hårt på träningen och bli sponsrad inser hur illa alkoholen verkligen är för kroppen!?

Alkohol för med sig kraftigt försämrad proeteinsyntes som varar i dagar, Värdelös sömn som inte är produktivt för fem öre, nedreglerad testoproduktion som kan vara i upp till två veckor efter en riktig fylla.
Dessutom är fettförbränningen inom närmsta dygnet näst intill obefintlig efter en riktig fylla då kroppen jobbar med att få ut giftet ur kroppen som högsta prio.
Vitamin och mineraldepåer blir rejält sänkta och den klassiska uttorkningen som alkohol orsakar är heller inte något att föredra vid träning dagen efter eller under återhämtningstiden.

Detta är enbart exempel på fysiska aspekter och alla som vet vad en baksmälla innebär vet också vilka psykiska aspekter dagen efter kan innebära. Slapphet, kordinationssvårigheter, huvudvärk och motivationsbrist. Detta verkar tydligen inte vara några problem för dig så det var ju väl.

Hur som helst hör inte alkohol och träning ihop på en seriösare nivå, eller någon annan nivå heller för den delen. Ta bara en titt på seriösa kroppsbnyggare eller idrottsmän i Sverige. De behöver inte ens vara på elitnivå men ändå väljer att avstå alkohol till väldigt stor del.
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Festade onsdag, fredag, lördag förra veckan.
Drack lite igår och ska festa idag.
Vikten på vågen minskar dock sakta men säkert. 90.5 imorse.
Långsamt deff/fest ftw


Alkohol (N)
  • 0
  • ica
  • ica
Citerar antonfusk:
75kg i knäböjen!

Jag var glad och stolt över mig själv, men sen såg jag denna:

http://www.facebook.com/photo.php?v=118432451675095&set=vb.
381641995257474&type=2&theater


Misha är ett monster, men i det senaste Världens Starkaste Man så slog Johannes Årsjö ut honom i gruppen så att han inte ens kom till final.
Hälsa din syster tack för senast!
  • 0
Citerar Chaan:
Va sa MM Sports om dina alkoholproblem?

Det kallas att leva studentliv och just nu är det mycket fest. Jag festade knappt något förra våren när jag deffade. Nu ska jag inte tävla denna sommaren så jag har ingen panik och väljer ett mer social liv än att bara satsa på träningen till max. Jag gör dessutom stora framsteg på gymmet och väljer att ha skit kul på fester också.
Dessutom sa de åt mig att de inte hade möjlighet att sponsra just nu och att jag skulle höra av mig om drygt ett år istället.

Citerar terminator9:
nedreglerad testoproduktion som kan vara i upp till två veckor efter en riktig fylla.

Vilket är löjligt lite i %. Berkhan har skrivit om detta.

Citerar terminator9:
Dessutom är fettförbränningen inom närmsta dygnet näst intill obefintlig efter en riktig fylla då kroppen jobbar med att få ut giftet ur kroppen som högsta prio.


Energi in energi ut. Förförbrännings vs fettinlagring tar ut varandra.
Det handlar om kcals, inget annat.


Sen handlar det lite om vilja på baksmällan.
Jag tvingar mig till gymmet och efter det mår jag bra. Sedan dricker jag alltid mycket vatten och dricker mig inte så full så jag ligger och spyr.

Alkohol är inte så farligt som man tror, och det är faktiskt bra för psyket (socialt och roligt). Förutsatt att man kan ta ansvar och dricka med måtta så klart.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Vilket är löjligt lite i %. Berkhan har skrivit om detta.

Testoteronet är som lägst precis dagarna efter fyllan och blir sakta men säkert högre inom en tvåveckors period. Alltså är nivån föränderlig och det behövs inte många sänkta % för att under långa perioder kunna ge en skillnad. Särskilt inte om man dricker en gång i veckan eller mer månadsvis.


Jag håller däremot med om att det är ett av de mindre problemen med alkohol. Det jag listade på andra sidan som t.ex. den låga kvaliteten på sömnen, och proteinsyntesen är det värre med.

Citerar mmmaarcus:
Energi in energi ut. Förförbrännings vs fettinlagring tar ut varandra.
Det handlar om kcals, inget annat.

Vad jag har lärt mig har återställandet av kroppen och utdrivningen av alkohol visst effekt på fettförbränningen. Lämnar det för tillfället då jag inte har tillgång till belägg för detta just nu.

I vilket fall är jag inte ute efter att varken vara moralkärring eller ha synpunkter på din träning. Du kör givetvis på vad som känns bäst för dig.
Ville bara klargöra att alkohol och träning inte direkt är bästa vänner. Som sagt, se bara till seriösa atleter och eliter inom sporten. Är inte direkt någon slump att många av dem näst intill är nykterister eller söker sig till andra droger som inte förgiftar kroppen på samma sätt.
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Nej självklart går träningen bättre utan alkoholen. Men just nu anser jag att nackdelarna med fest (alkohol) inte är så pass stora så jag vill avstå.

http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and
-muscle.html


En 50cl minttu 40% innehåller 160g alkohol.

Jag kommer avstå från alkohol när det närmar sig tävling i framtiden. Men just nu vill jag hitta en metod där jag kan kombinera fest med träning för att ha så roligt som möjligt Och jag har gått ner ca 7-8kg sedan nyår. Festat alla helger förutom en, och ökat i bänken under tiden.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
ökat i bänken under tiden.


Och slutat filma lyften?
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
1000 Sidor nu gubbz!

På tal om ingenting så avskyr jag att deffa.. Fan vill bara rulla runt bland rulltårtor och chips samtidigt som jag går ner i vikt.

Jag var inte alls så sugen på sötsaker för bara 2 veckor sen, men nu är det helt sjukt hur sockersugen jag är!
  • 0
Citerar Chaan:
Citerar mmmaarcus:ökat i bänken under tiden.

Och slutat filma lyften?


Nej, men visar dem bara inte för dig
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Och det gamla klippet? I dina privata samlingar
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Och det gamla klippet? I dina privata samlingar


Börja inte med den skiten igen.
  • 0
Citerar Nizyo:
Citerar Chaan ch det gamla klippet? I dina privata samlingar

Börja inte med den skiten igen.


Jag har inte nämnt att han har suddat utubekanalen
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
SlyStone -

Haha vilken grej! Fan, ska beställa en sån


Chaan - Sluta tjata om videos plz.
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Chaan - Sluta tjata om videos plz.


Gärna Så fort det börjar stå sanningar i tråden
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Gjorde fan 100 situps igår. Jävlar anamma, slå det om ni kan!
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Citerar Chaan:
Gärna Så fort det börjar stå sanningar i tråden



Du kan bara inte acceptera att vi som är hälften så gamla är både - större, starkare och snyggare än dig?
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Citerar Chaan:Gärna Så fort det börjar stå sanningar i tråden


Du kan bara inte acceptera att vi som är hälften så gamla är både - större, starkare och snyggare än dig?


I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Med ålder så kommer inte nödvändigtvis visdom.

Tillagt 2013-03-02 21:16:
Är det värt att köpa Whey-100 för samma pris som Whey-80? Fick ett erbjudande av gymgrossisten.se
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Med ålder så kommer inte nödvändigtvis visdom.


Du har väl några år på dig.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Självfallet. Det är det som är härligt med att vara ung.
  • 0
Mm, jag har bara 20 år kvar till maxstyrka nu
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Är det värt att köpa Whey-100 för samma pris som Whey-80? Fick ett erbjudande av gymgrossisten.se


Varför inte bara köpa FX eller något annat gott märke?

Har testat Whey 100, värre smak än FX's chokladsmak (som jag inte gillade speciellt mycket heller.)
One swallow does not make a summer
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!