Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Nizyo:
Svårt det där. De flesta vet inte alls hur kroppen fungerar. Jag förstår dock inte varför man vill vara fet. No respect from me. Tragiskt att se folk i 25-30 års åldern med kagge. För in Japanska lagar vettja


Kom in på dendär diskussionen med kompis...hon fråga typ " Vad får en tjej väga enligt dig då"
jag hade tidigare sagt att hon inte fick väga mer än mig....men lät ju så jävla douchigt! SÅ sa något i stil med att " se fet så att det inte hindrar henne från att göra saker hon vill kunna göra" lät lagom smörigt och rättfärdigat...... geeez....ska deffa mig ner till 77kg nu och stanna under 80 ett tag....så SJUKT trött på att inte känna mig sexig när jag ser mig själv i spegeln ^^
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Vad kostar ert?


Ca 5000 kr.
  • 0
Vilka övningar kör ni för ben och mage?
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Mitt gymkort har gått ut och måste köpa nytt.
Ger 2100 för 12 månader, Vad kostar ert?


1500kr plus en årsavgift på 100kr för medlemskapet.

Tillagt 2013-01-20 23:35:
Citerar baby luigi:
Vilka övningar kör ni för ben och mage?


Knäböj, leg curls, leg extensions, vadpress, crunches med viktskiva, reversed crunches eller vilken magövning som helst egentligen.
One swallow does not make a summer
  • 0
Ska sluta gymma.efter två års tid så har jag inte fåt några resultat jo finnig rygg och onödigt fett på magen.
  • 0
Citerar Gråsuggan:
Ska sluta gymma.efter två års tid så har jag inte fåt några resultat jo finnig rygg och onödigt fett på magen.


Vafan, skärp dig. Du ändrar dig hela tiden med träning, vilar 1 vecka varannan vecka etc etc. Vi är ganska många har i tråden som gör framsteg så fråga bara någon i ett PM eller något och kopiera rakt av och se om det funkar för dig. Och se till att äta rätt ffs. DET ÄR EXTREMT VIKTIGT
  • 0
Har tränat rätt så.många pass i veckorna. Ska Kanske bara köra tre pass.jo men ge mig då ett kostschema eller nåt.
  • 0
Citerar Gråsuggan:
Har tränat rätt så.många pass i veckorna. Ska Kanske bara köra tre pass.jo men ge mig då ett kostschema eller nåt.


Vafan utvärdera din träning och kom fram till vad du gör för fel, du kanske äter fel, tränar för lite/mycket, utför övningar helt fel osv.. Ifall du slutar att träna så åker jag hem till dig och ger dig smisk.
One swallow does not make a summer
  • 0
Lägger upp en bild på min form i mitt krypin.är inte direkt nöjd.

Tillagt 2013-01-21 01:17:
Blir snevänt Men går väll endå.Det ser ju inte ens ut som tränar.!

Tillagt 2013-01-21 01:28:
Hur viktigt är det med sömnen.i mitt fall så är den upp och ner
  • 0
Sömnen är viktig och förmodligen min största brist. Inbillar mig att jag borde sätta i mig mer protein också.

Nu har jag beställt pwo och aminosyror så jag börjar kreatinkur när grejerna kommer.
  • 0
Sover man för lite så känner iaf jag mig omotiverad att gå till gymmet för att man så jäkla trött så då blir det att man skiter i det. Tar man väl sig i kragen så brukar det bli ett rätt pass även fast man är trött. Men är man utvilad så brukar man känna sig pepp på att träna imo.
  • 0
Nu har jag visserligen inget att backa upp det med, men jag kan tänka mig att sömnen borde vara väldigt viktig. Det är ju under sömnen som kroppen återhämtar sig, så om du sover för lite så borde kroppen ges mindre tid/resurser att kunna bygga upp musklerna som bryts ned under träningen.

Citerar killer wiizard:
Öka vikten och sänk antalet set/reps i min mening.


Citerar killer wiizard:
Med detta menar jag håll koll på vikterna du tränar på.


Jag brukar försöka ligga på 8-12 och höjer om jag kommer för långt över 12 och antecknar alltid vad jag lyfter så man vet att man gör framsteg, så de verkar ju vara avklarade.

Citerar killer wiizard:
KÖTTA BASÖVNINGAR!


Här kanske man kan lägga mer vikt, ska kolla över schemat. Tack!
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Sömnen är viktig och förmodligen min största brist. Inbillar mig att jag borde sätta i mig mer protein också.

Jag tror 150g protein/dag räcker gott och väl. Utan tvekan!
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Det tror jag oxå, beror på hur mycket muskler man har. Är mam body builder o väger 130 kg rippad så kanske man behöver 500g för att bygga. Men för oss andra så räcker nog 150 g protein långt om man vill bygga muskler optimalt.
  • 0
Citerar Szreaper:
Det tror jag oxå, beror på hur mycket muskler man har. Är mam body builder o väger 130 kg rippad så kanske man behöver 500g för att bygga. Men för oss andra så räcker nog 150 g protein långt om man vill bygga muskler optimalt.


Exakt. Tävlar man inte i SM eller liknande nivå och väger 80kg deffad och tömd på vatten så är det lugnt. Inget man behöver vara nojig över.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Jag har inte räknat hur mycket protein jag sätter i mig nu. Däremot om inte det så sätter jag i mig för lite kcal, särskilt för att vara någon slags bulkperiod.
  • 0
Citerar baby luigi:
Vilka övningar kör ni för ben och mage?


Sittande vadpress, knäböj, Benspark, Baksida Lårcurl, Crucnhes, Sit-Ups på boll, Raka benlyft och antingen Decline Sit-ups eller Ab Pulldown.

Tillagt 2013-01-21 17:21:
Citerar mmmaarcus:
Jag tror 150g protein/dag räcker gott och väl. Utan tvekan!


Räknar inte proteiner, men två Whey 80 och två gainer/ träningsdag är en del proteiner. Gainern efter träning och mellanmål tar jag inte bort, proteiner morgon och kväll. Får säkert i mig 120-150g via pulver.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Räknar inte proteiner, men två Whey 80 och två gainer/ träningsdag är en del proteiner


Det + mat är en hel del mer än det jag sätter i mig, och du väger vad jag vet mindre än jag gör.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Det + mat är en hel del mer än det jag sätter i mig, och du väger vad jag vet mindre än jag gör.


85-86 kg
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
85-86 kg


Nämen, då väger du mer trots allt. Fan vad liten jag känner mig, trots låtsasförsök till bulk. Nåväl, jag har fram till mars på mig och snart börjar som sagt en kreatinkur. Kommer gå upp lite då åtminstone(jo, jag vet, mat också).
  • 0
Citerar Ironfist00:
120-150g via pulver.


Stört
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar Ironfist00:
Får säkert i mig 120-150g via pulver.


Varför så mycket i pulverform? Tycker att just proteiner är väldigt lätt att få i sig genom vanlig mat, kör ofta bara en gainer efter passet och landar ändå på runt 180g/dag.

Citerar baby luigi:
Vilka övningar kör ni för ben och mage?


Knäböj, benpress i maskin, benspark, baksida lårcurl och någon form av vadövning. För magen brukar jag enbart köra dragonflags, men jag funderar på om det verkligen räcker.
Vik hädan, troll.
  • 0
Bara 500g kyckling är 100+ liksom '^'.
Ni talade om sömn innan, jag har precis sovit ca 3-4h. Skulle gå och träna vid 14.30 typ men jag mådde nästan dålig så gick och la mig. Ända sen jag köpte Civ V så har mina rutiner på helgen blivit helt åt helvete. Suttit till 05.00, 06.00 och såna störda tider
Låg väl efter i sömn eller något, skönt som fan nu iaf. Får bli en extra dag antar jag, blir sjukt sent med maten annars, typ 22.00, sen äta, säng tidigast 00.00. Ska fan upp till gymmet 08.00 imorgon. Vill få in tidig-träning rutinen igen.

Hursom, när jag vaknade så vart jag så sjukt taggad!
  • 0
faan att man bor hemma och inte får tillräckligt med mat.
  • 0
Citerar Liemannen17:
faan att man bor hemma och inte får tillräckligt med mat.


Får? Jobbar du eller vad gör du? Jag bor fortfarande hemma men har handlat min mat i snart 2 år. Allt är upp till dig själv
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!