Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Lotus:
Har för övrigt svårt att hitta några bra övningar till magen, tycker att jag får dålig kontakt och använder mest ländryggen istället för magmusklerna. Irriterande.


Sittande cablecrunches säger jag bara.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Alla har olika, lite komiskt!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Det skulle på tal om det Chaan nämnde vara kul att göra en topplista. På skoj sådär. En där man måste bevisa med video så att man ser form, etc. Och en fantasiliga där man helt enkelt får tro varandra. Vet att jag har sett klipp på både tunga marklyft, knäböj och bänkpressar här. Det här kanske skulle motivera några fler att posta video.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Hur ser eran setvila ut när ni tränar styrkeinriktat? Ska snart börja med en push/pull/legs-splitt där jag kör tunga basövningar 5x5. Hur mycket vila tror ni är lämpligt mellan seten?
  • 0
Citerar Felx:
Hur ser eran setvila ut när ni tränar styrkeinriktat? Ska snart börja med en push/pull/legs-splitt där jag kör tunga basövningar 5x5. Hur mycket vila tror ni är lämpligt mellan seten?


För lång. Typ 10 minuter.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
För lång. Typ 10 minuter.
Känns lite för långt ??
När jag körde de så va de nog inte mer än 5..
  • 0
Citerar Felx:
Hur ser eran setvila ut när ni tränar styrkeinriktat? Ska snart börja med en push/pull/legs-splitt där jag kör tunga basövningar 5x5. Hur mycket vila tror ni är lämpligt mellan seten?


2-5 minuter, eller egentligen så länge som jag känner att jag behöver, ibland springer tiden ifrån en och då blir det lite längre. Det mest effektiva för att inte behöva sitta och vila i flera minuter är såklart att inte köra till failure. Skulle säga att det beror helt på hur hårt du kör dina set.
One swallow does not make a summer
  • 0
Nu blir det bänk, som jag har längtat. Kommer träna på 85 nu ett tag tills jag tar en lätt tolva även där. Idag började jag verkligen känna att jag längtar till deff. Det är så mycket roligare att stå framför spegeln när man är i bättre form. Men jag måste försöka få åtminstone lite volym nu. Fram till mars åtminstone.
  • 0
Citerar mfw:
Jag och min katt kollar dagsformen
http://i.imgur.com/H2fHnl.jpg


Under deff? Är du lång?
  • 0
Citerar mfw:
Jag och min katt kollar dagsformen


Your cat is aesthetic as fuck!

Bra form på dig med!
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Idag började jag verkligen känna att jag längtar till deff. Det är så mycket roligare att stå framför spegeln när man är i bättre form


Samma här. Väger 98 kg nu, men magrutornas konturer syns fortfarande lite. Längtar tills jag går ner på 6% Body Fat. Men jag ska bygga vidare ett tag till innan det är dags för deff
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
  • mfw
  • mfw
Citerar Costae Cavea:
Citerar mfw:Jag och min katt kollar dagsformen
http://i.imgur.com/H2fHnl.jpg

Under deff? Är du lång?


Näefan, bulking cuz

194cm

Tillagt 2012-12-04 20:08:
Citerar fbk_fbk:
Your cat is aesthetic as fuck!

Bra form på dig med!


Tack så mycket! Det är sannerligen 10/10 would pet på hon
  • 0
Citerar mmmaarcus:
äger 98 kg nu, men magrutornas konturer syns fortfarande lite.


Vi har lärt oss hur man spänner sig på rätt sätt för att få fram dem trots bulk helt enkelt. ;)

Citerar mmmaarcus:
Men jag ska bygga vidare ett tag till innan det är dags för deff


Grejen är väl att jag inte känner att jag kanske lägger på mig så mycket muskler. Å andra sidan har jag blivit starkare samt ökat i vikt så något händer åtminstone. Bara köra på! Hur länge till ska du gå innan du börjar deffa?
  • 0
Citerar mfw:
Jag och min katt kollar dagsformen


Ser bra format ut, atletiskt. Och undrade samma som killen ovan om du var lång.

Tillagt 2012-12-04 20:34:
Citerar mmmaarcus:
Samma här. Väger 98 kg nu, men magrutornas konturer syns fortfarande lite. Längtar tills jag går ner på 6% Body Fat. Men jag ska bygga vidare ett tag till innan det är dags för deff


Du får visa oss den deffade varianten i förhållande till 100 kg's kroppen i vår.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Har upplevt smärta i höger axel när jag springer samt gör bänkpress - det är värst på de första lyften och släpper lite efter ett tag. Har hört att det kan ha att göra med ledmusklerna och rotatorkuffen, så ska lägga in lite övningar för att stärka axelmusklerna. Tänkte göra så kallade "inåtrotation" och "inåtrotation" med en maskin på gymmet, vad tror ni?
  • 0
Citerar Iqaros:
vad tror ni?


Jag skulle rekommendera uppåtrotation, då det fungerat för mig.
  • 0
Citerar Iqaros:
vad tror ni?


http://www.youtube.com/watch?v=AW4qBsP1CFU

Jag gör dem varje dag innan ett bröst/ triceps eller rygg/ biceps pass.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag skulle rekommendera uppåtrotation, då det fungerat för mig.

Hur görs dem?

Citerar Ironfist00:
http://www.youtube.com/watch?v=AW4qBsP1CFU

Jag gör dem varje dag innan ett bröst/ triceps eller rygg/ biceps pass.

Allihop? Har också läst att man bör hålla armbågen mot kroppen när man gör sådana övningar, något killen i klippet verkar strunta i.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Vi har lärt oss hur man spänner sig på rätt sätt för att få fram dem trots bulk helt enkelt. ;)


Haha exakt ;)
Citerar Costae Cavea:
Hur länge till ska du gå innan du börjar deffa?


Inte riktigt bestämt. Men efter jag tar 200kg i knäböj tror jag att jag kör igång med deffen lite mjukt iaf.

Citerar Ironfist00:
Du får visa oss den deffade varianten i förhållande till 100 kg's kroppen i vår.


Ja det ska bli kul att deffa ner sig sedan till väldigt låg BF. Hur lågt jag går innan sommaren får jag se, inget bestämt ännu.


Bara för att visa Chaaan att jag inte är en tanig kille på ett spelforum: http://i752.photobucket.com/albums/xx168/mmmaarcus/2012-03-2
0135052.jpg

Denna bilden togs 20/3-2012. Två månader innan tävling och jag har förhoppningsvis lagt på mig ännu mer muskler sedan dess
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar Iqaros:
Allihop? Har också läst att man bör hålla armbågen mot kroppen när man gör sådana övningar, något killen i klippet verkar strunta i.


Gör fyra-fem av dem yes, och ja han utför inte dem helt korrekt, men så länge man inte rör överarmen och håller axeln vid en fast punkt så är det axeln som värms upp
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • mfw
  • mfw
Citerar mmmaarcus:
Bara för att visa Chaaan att jag inte är en tanig kille på ett spelforum: http://i752.photobucket.com/albums/xx168/mmmaarcus/2012-03-2
0135052.jpg
Denna bilden togs 20/3-2012. Två månader innan tävling och jag har förhoppningsvis lagt på mig ännu mer muskler sedan dess


Hur vet vi att det där är du och inte någon random från kolozzeum? Vill ha en bild där du håller i ett papper med ditt namn, personnummer och gatuadress. Jag har verifierat min identitet genom att ladda upp en video när jag kör marklyft i kalsonger, ditt troll
  • 0
Citerar mfw:
Hur vet vi att det där är du och inte någon random från kolozzeum? Vill ha en bild där du håller i ett papper med ditt namn, personnummer och gatuadress. Jag har verifierat min identitet genom att ladda upp en video när jag kör marklyft i kalsonger, ditt troll


Hahaha dagens!
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Efter en dröm om Leangains går jag tillbaka till det upplägget. Förstår inte ens varför jag slutade med det Sitter och smuttar på min bcaa Green Explosion nu, tagga benpass
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!