Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Nej det är nog inte levern som ger upp, utan njurarna som utsöndrar överskottet, vilket jag beskrev tidigare. Det dog ju precis en bodybuilder av njursvikt.

Förstod du videon? Att han äter LCHF.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Ironfist00:
Snabba kolhydrater innan träning är bäst, eftersom man måste maxa glykogennivåerna för att intensiviteten under passet ska bli så bra som möjligt.

Efter träning? Jodå, eftersom musklerna brytits ner under den kataboliska fasen, och då måste man starta en anabol fas vilket startas om man får i sig proteiner. Samma sak med kolhydraterna, äter du dessa fyller du på glykogennivåerna igen vilket är allra bäst efter träning då kolhydraterna i form av glukos tas in i musklerna väldigt lätt.


Ah, bra, då låter det ju som att jag är på rätt spår i alla fall. De snabba kolhydraterna efter träningen får jag ju i form av en gainer, då där det även ingår protein så även det borde lösa sig.
Vik hädan, troll.
  • 0
Är det bara jag här som inte bryr sig nämnvärt om hur många siffror man lyfter i varje övning? Jag bryr mig inte det minsta om jag så lyfter 20 kg eller 200 kg i exempelvis knäböj så länge jag blir större.
"Shop smart, shop S-mart!"
  • 0
Citerar Mr Fancy Pants:
Är det bara jag här som inte bryr sig nämnvärt om hur många siffror man lyfter i varje övning? Jag bryr mig inte det minsta om jag så lyfter 20 kg eller 200 kg i exempelvis knäböj så länge jag blir större.


bra att du tänker så.
Men det är ju kul att kunna lyfta tungt med
  • 0
Citerar Costae Cavea:
särskilt gammal är jag inte


Du är lika gammal som mig, jättegammal med andra ord.
"Shop smart, shop S-mart!"
  • 0
Håller med dig Mr Fancy pants, jag är stor men lyfter inte alls lika mycke som det ser ut att jag skall göra. Men hellre ha snygg kropp och biff än lyfta tungt och va typ skelett )
  • 0
Har nu tränat i lite mer än ett år.
Jag känner att träningen inte ger lika mycket nu.
Skulle protein och typ creatin pulver hjälpa?
I SHALL BE WHITE! LIKE GANDALF /Crunt
  • 0
Citerar Nufc2012:
Håller med dig Mr Fancy pants, jag är stor men lyfter inte alls lika mycke som det ser ut att jag skall göra. Men hellre ha snygg kropp och biff än lyfta tungt och va typ skelett )


Om du hittar någon som ser ut som ett skelett men lyfter riktigt tungt så blir jag förvånad.

Citerar tobaldhino:
Har nu tränat i lite mer än ett år.
Jag känner att träningen inte ger lika mycket nu.
Skulle protein och typ creatin pulver hjälpa?


Ät mer.
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Citerar Nufc2012:
Men hellre ha snygg kropp och biff än lyfta tungt och va typ skelett
Finns en sådan kille på mitt gym, ser inte ens ut som han styrketränar men är grymt stark, typ 130 i bänk, 165 i knäböj o 180 i mark har jag för mig att han lyfter...
  • 0
Citerar Chaan:
Förstod du videon? Att han äter LCHF.


Jo sen så är LCHF bra för viktminskning, men ja det förstod jag. Jag bulkar dock så kommer inte använda den metoden och inte Lotus heller som också vill gå upp i vikt (?)
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar tobaldhino:
Skulle protein och typ creatin pulver hjälpa?


Förmodligen hjälper kreatin lite. Är det så att du inte får i dig optimalt med protein så hjälper tillskott av det med.


Citerar Mr Fancy Pants:
Du är lika gammal som mig, jättegammal med andra ord.


Beror på hur man ser på det. ^^

Citerar Nufc2012:
hellre ha snygg kropp och biff än lyfta tungt och va typ skelett )


Håller med där. Ser jäkligt mycket fram emot min deff. Under bulk får själförtroendet sig en liten törn.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar tobaldhino:
Jag känner att träningen inte ger lika mycket nu.


Menar du resultatmässigt? Blir du inte större? Starkare?

Se till att äta ordentligt och träna hårt, men glöm inte bort att låta kroppen återhämta sig också.
  • 0
Citerar Ironfist00:
Jag bulkar dock så kommer inte använda den metoden och inte Lotus heller som också vill gå upp i vikt (?)


Korrekt.
Vik hädan, troll.
  • 0
Vad äter ni på en dag när ni bulkar o inte använder gainer ?? Har svårt o få i mig tillräckligt även om jag tar två gainers om dagen..
  • 0
Citerar oskarJD:
Vad äter ni på en dag när ni bulkar o inte använder gainer ?? Har svårt o få i mig tillräckligt även om jag tar två gainers om dagen..


Hur mycket kalorier behöver du egentligen om du behöver två eller mer gainers per dag?
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Citerar oskarJD:
Vad äter ni på en dag när ni bulkar o inte använder gainer ?? Har svårt o få i mig tillräckligt även om jag tar två gainers om dagen..


Som det ser ut nu för mig.

06.30 - 5 dl yogurt á la 4 g protein per dl. med nötter och crunchy (eller vad det nu heter) ca. 25-30 g protein.
09.00 - 2 lingongrova med 2-3 ägg och 3 dl mjölk, ca. 20-25 gram protein.
11.30 - Lunch, valfritt. Försöker äta mycket kött. brukar landa på ca. 30-50 g protein.
14.00 2 lingongrova med 2-3 ägg och 3 dl mjölk, ca 20-25 g protein.
18.00 proteinshake (efter träning) ca, 30 g protein.
22.30 250 gram kvarg med nötter, ca 40 gram protein.
00.00 Samma som ovan om jag är extremt hungrig ^^

Brukar hamna över 200 gram protein så som jag kör nu.
Kalorier - No problem, käka godis för kcal!!!
  • 0
Citerar tobaldhino:
Har nu tränat i lite mer än ett år.
Jag känner att träningen inte ger lika mycket nu.
Skulle protein och typ creatin pulver hjälpa?


Når du inte upp till ditt rekommenderande intag? Supplementera då. Billigt och bra.

Och ja, ät mer, såklart. Se över ditt upplägg med och träna hårdare ;)

Tillagt 2012-11-26 19:00:
Citerar AtastyCookie:
Brukar hamna över 200 gram protein så som jag kör nu.
Kalorier - No problem, käka godis för kcal!!!


Jag ligger alltid över 200g. Varför så många måltider? Äta så sent? Jobbar du? Om ja, hur orkar du gå upp så tidigt och prestera på dagen? Annars så är det inte speciellt mycket kalorier i det du länkade.

Även om IIFYM är underbart så skulle jag endå inte rättfärdiga att äta godis varje dag bara för att. Åtminstone inte ha det med i kosten bara för att. Sen, vem är jag att prata om godis, 200g gräddkole glass varje dag. Ingen aning om hur gammal du är. Tänker mest på om du handlar själv etc?
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Brukar hamna över 200 gram protein så som jag kör nu.
Kalorier - No problem, käka godis för kcal!!!


Hur går sömnen då?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Nizyo:
Citerar tobaldhino:

Tillagt 2012-11-26 19:00:

Citerar AtastyCookie:
Brukar hamna över 200 gram protein så som jag kör nu.
Kalorier - No problem, käka godis för kcal!!!


Jag ligger alltid över 200g. Varför så många måltider? Äta så sent? Jobbar du? Om ja, hur orkar du gå upp så tidigt och prestera på dagen? Annars så är det inte speciellt mycket kalorier i det du länkade.

Även om IIFYM är underbart så skulle jag endå inte rättfärdiga att äta godis varje dag bara för att. Åtminstone inte ha det med i kosten bara för att. Sen, vem är jag att prata om godis, 200g gräddkole glass varje dag. Ingen aning om hur gammal du är. Tänker mest på om du handlar själv etc?



Jag går fortfarande i skolan, sista året på elprogrammet. Har pratik just nu.
+ att jag har 2 extra jobb vilket innebär jobb varje kväll, måste äta ofta för att överleva. Vilket också förklarar varför just maten ser ut sådär. Hinner inte åka hem mellan praktik - gym - jobb. Så måste ha allt färdiglagat på morgonen.

Jag äter inte godis varje dag brukar försöka variera kosten med att byta ut limpmackoräggmjölkgrejen mot någon gryta med ris/pasta/potatis så ofta jag kan Glass är kanon, speciellt Ben & Jerry's

18 år, betalar 3000 :- till päronen för husrum & käk.
Dock så måste jag betala kvarg och kosttillskott själv.

Tillagt 2012-11-26 19:10:
Citerar The Frostexx:
Citerar AtastyCookie:
Brukar hamna över 200 gram protein så som jag kör nu.
Kalorier - No problem, käka godis för kcal!!!


Hur går sömnen då?


Sover som en kung på nätterna.


Men som sagt så äter jag inte godis allt för ofta.
Som jag skrev ovan så försöker jag byta ut limpmacka&ägg mot gryta & ris/pasta/potatis så ofta jag kan. Men med tanke på att jag åker 7 på morgonen och kommer hem vid halv 11 på kvällen så är jag inte alltid så pigg att laga matt
  • 0
Citerar Felx:
Menar du resultatmässigt? Blir du inte större? Starkare?

Se till att äta ordentligt och träna hårt, men glöm inte bort att låta kroppen återhämta sig också.


Resultatmässigt ja.
Jag känner att jag vill minska fettet på lägre delen av magen, men hur gör jag det samtidigt som jag borde äta mer?
I SHALL BE WHITE! LIKE GANDALF /Crunt
  • 0
Citerar tobaldhino:
Citerar Felx:

Resultatmässigt ja.
Jag känner att jag vill minska fettet på lägre delen av magen, men hur gör jag det samtidigt som jag borde äta mer?


Man kan inte punktförbränna fett.
  • 0
Det här med att käka godis och glass för kalorier; borde det inte bli extremt onyttigt i längden att ha detta som en del av sin kost, trots att man tränar? Det finns väl andra negativa effekter av sådant förutom viktökningen?
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Det här med att käka godis och glass för kalorier; borde det inte bli extremt onyttigt i längden att ha detta som en del av sin kost, trots att man tränar? Det finns väl andra negativa effekter av sådant förutom viktökningen?



Den mängd Nizyo & jag äter är troligtvis för lite för att vara tillräckligt skadligt för kroppen.

200 g glass? Det är knappt någon speciell mängd.

Jag äter godis ca. 1-3 gånger i veckan, runt 150-250 gram godis per gång.
Jag tror att dessa mängder onyttigheter inte är speciellt skadligt för kroppen.
  • 0
Godis och alla onyttiga fetter är underskattade rent hälsomässigt under bulk, under deff är det självklart att det är dåligt så länge du inte håller dig till din avocado och dina nötter.

Tränar du inte och borstar tänderna dåligt samt inte varierar kosten stryker du med under en långsiktig period.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Lotus:
Det här med att käka godis och glass för kalorier; borde det inte bli extremt onyttigt i längden att ha detta som en del av sin kost, trots att man tränar? Det finns väl andra negativa effekter av sådant förutom viktökningen?


Nej. Extremt onyttigt? Kolhydrater är vad det är. I glassen är det även fett. Äter vad jag vill så länge det passar in i mina macros.
Förklara för mig varför glass skulle vara skadligt för kroppen? Det går inte ^.^.

Okej AtastyCookie, då förstår jag. Kämpa på du. Inser hur lätt jag hade det vid 18års ålder ^.^.

Citerar Ironfist00:
Godis och alla onyttiga kolhydrater är överskattade rent hälsomässigt under bulk, under deff är det självklart att det är dåligt så länge du inte håller dig till din avocado och dina nötter.


Va? Definera onyttiga kolhydrater. Nämn inte godis. Varför skulle det vara dåligt under deff? Exakt samma innehållsvärde som vid bulk. Ät mindre, får du plats med lite glass så ät det om du vill. Så vida du inte var sarkastisk.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!