Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Denati:
Nej tyvärr, bor i illa Lund, i en så kallad självmordsbarrack. Hoppas inte ni har liknande lägenheter där hos er... Hah.


Då bor jag i en precis likadan. För jag var helt säker på att det var en sån lägenhet som jag har när jag såg proppskåpet eller vad fan man ska kalla det på första bilden.
"Shop smart, shop S-mart!"
  • 0
Citerar Denati:
Vilket innebär att du kommer få deffa som en galning till våren/sommaren igen då eller? Hur pass mycket överskott är i ditt fall ett "rejält" överskott?


Ska inte deffa ner mig i samma grad nästa vår. Vill bara bygga nu i 2 år typ och det går inget vidare om man går på underskott.
Mitt överskott kommer vara att gå upp till 90kg och sedan bara bygga. Så länge jag har fett att ta på kroppen så behövs mindre överskott till byggningen. Så kommer äta mycket i början och sedan trappa ner till balans.
Citerar pBEAR:
Vart ligger du nu?

Har inte maxat mark på länge, men innan deffen låg det runt 170-180kg. Gjorde 190kg med lite studs.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Körde ben axlar och mage idag. Var på gymmet i säkert 1h50min. Skitjobbigt. Testade militärpress och det var ju heltrevligt. Ska fortsätta med den.
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar pBEAR:
Smithmaskinen ska du undvika. Men det har sagts flera gånger nu.


Förutom inlägget du refererade till förr som säger att det är som säkrast i smith.
  • 0
Det är väl inte fel att köra axlar i smitmaskin? Läste i maj upplagan av BODY, där de intervjuade Björn, svensk byggare med helt sjuka axlar. Han berättade om sitt axelpass och sa att han brukade köra smith BAKOM huvudet som flera av er har sagt är dåligt dåligt dåligt! Kanske inte bästa källan att hänvisa till men tror han kan sin sak.
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Det är väl inte fel att köra axlar i smitmaskin? Läste i maj upplagan av BODY, där de intervjuade Björn, svensk byggare med helt sjuka axlar. Han berättade om sitt axelpass och sa att han brukade köra smith BAKOM huvudet som flera av er har sagt är dåligt dåligt dåligt! Kanske inte bästa källan att hänvisa till men tror han kan sin sak.



Bakom huvudet är ju en onaturlig rörelse? Eller jag kanske har helt fel
  • 0
Har man rörligheten för den tror jag inte det är några problem. Vissa kan säkert ha svårt dock att göra den rörelsen. Man ska ju inte gå ner längre än till typ öronen då.
  • 0
Haha fan va alla ska börja bulka nu när sommaren snart är här. Why even shred?
  • 0
Märker att armarna blivit snyggare under deffen. Nu kan jag åtminstone se att det är en grop mellan bicepsen och axeln när jag gör bamse-pose.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Det gör och gjorde även Kevin Levrone.

http://lh5.ggpht.com/_f0vUn-iQn_U/S5OzMz5K1mI/AAAAAAAAAK8/
hlM4fSGuE_I/kevin%20levrone%5B5%5D.jpg


Att köra inte bara smith maskin utan även bakom axlar skulle vara dåligt och farligt borde man väl kunna konstatera att det är fel? Visst, en del kanske inte har rörelsen att köra just bakom axlarna men det är bara testa och se.
  • 0
Bjuder på dagens double biceps...

http://i48.tinypic.com/11wbxid.jpg

Som ni ser har jag en hel del fett kvar att skala bort. Förresten är min högra armhåla inte sådär hårig, det var bara skuggan
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Bjuder på dagens double biceps...

http://i48.tinypic.com/11wbxid.jpg

Ser bra ut! Fan vill också ha sån kropp, är fan långt borta
  • 0
Citerar Kundvagnen:
skuggan


Yeah, sure

Fan va grov du är.
One swallow does not make a summer
  • 0
  • Felx
  • Felx
Styrketräningen haltar just nu och jag hinner endast med 2-3 pass i veckan. Siktar på att dra igång stenhårt igen i september och köra stenhårt med bulk/byggperiod fram till och med 2013, för att sedan deffa i 8 veckor innan jag drar till Thailand.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Bjuder på dagens double biceps...

http://i48.tinypic.com/11wbxid.jpg
Det där var inga dåliga kanoner! Men det är lite för mycket babyhull kvar än för att det ska se imponerande ut.

Tillagt: Precis som du själv påpekade.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Felx:
Styrketräningen haltar just nu och jag hinner endast med 2-3 pass i veckan. Siktar på att dra igång stenhårt igen i september och köra stenhårt med bulk/byggperiod fram till och med 2013, för att sedan deffa i 8 veckor innan jag drar till Thailand.


3ggr i veckan är opti för att träna styrka enligt mig

Tillagt 2012-05-22 23:29:
Nåt fel på mig...mina pass brukar numer bli uppåt 2h varje gång....
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
Citerar oskarJD:
Ser bra ut! Fan vill också ha sån kropp, är fan långt borta


Tack! Nä nu tog du i bara att träna på och äta mycket.

Citerar antonfusk:
Fan va grov du är.


Lite för grov. Grisbulk och öl i mina dar. Men tack så mycket!

Citerar Krysslåda:
Det där var inga dåliga kanoner! Men det är lite för mycket babyhull kvar än för att det ska se imponerande ut.


Tackar ja precis, jag håller på. Har tappat 5 kg och tror det krävs 5 kg till för att det ska se bra ut. Jättespännande!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Hur ska ni göra med träningen i sommar? Fortsätta som vanligt eller skala ner lite? Funderar på att gå ner och träna 4 dagar i veckan, klassisk splitt. Köra hårt tio månader och lite lugnare i två månader är väl okej.......?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Förutom inlägget du refererade till förr som säger att det är som säkrast i smith.


Va? Nej, smithmaskinen är inte säkrast. Vart har jag skrivit det?

Självklart så går det att bygga axlar av att köra bakom huvudet. Bara det att det är högre skaderisk.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Bjuder på dagens double biceps...

http://i48.tinypic.com/11wbxid.jpg

Som ni ser har jag en hel del fett kvar att skala bort. Förresten är min högra armhåla inte sådär hårig, det var bara skuggan



Grov som en oxe!
Bara deffa det sista så kommer det se kungligt ut
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Bjuder på dagens double biceps...

http://i48.tinypic.com/11wbxid.jpg


Watch out for the guns. They'll get ya'!


Spoiler poiler:Nä, men bra biceps! Lite fett avskalat och det ser ännu bättre ut.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
Vart har jag skrivit det?


Du har inte skrivit det utan som sagt refererat till ett inlägg på kolozzeum eller liknande där det stod så. Angående djup i axelpress med stång.
  • 0
Citerar killer wiizard:
Nåt fel på mig...mina pass brukar numer bli uppåt 2h varje gång....
Du får sluta att sitta och snacka skit med alla på gymmet.

Tillagt 2012-05-23 14:58:
;)
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Ah, du menar det här- http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4961665&postc
ount=13
?

Men frågan är, varför skulle man vilja köra i både smith och bakom nacken? Sen när duger inte en vanlig stång och framför nacken?

Tillagt 2012-05-23 15:01:
Citerar killer wiizard:
Nåt fel på mig...mina pass brukar numer bli uppåt 2h varje gång....


Igår blev det 2,5 h för mig.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!