Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Bakabo:
Nizyo: Kan man få en källa på att blod skulle innehålla 96g protein per 100gram. Om jag minns rätt så är du ungefär 80g fel i det.


Antar att du är ironisk Jag ser alltid till att 99% av allt blod är borta när jag steker. Fy fasiken va vidrigt det är.

Costae, multivitamin, vit-c, omega3 sen hade jag D-vitamin men den är slut nu. Glucosamine gjorde under för min vänsterhandled så ska kanske köpa mer.

Ska kolla igenom i dagarna vad jag behöver dra hem för något. Vill hålla det så clean som möjligt så att säga. Men endå göra vad jag kan för att maximera min framgång

PANNKAKOR TIME HELL YEAH
  • 0
Citerar Nizyo:
Vill hålla det så clean som möjligt så att säga


Då ska du hålla dig undan Jack3d.
  • 0
Jack3d var min förra PWO ;) Kände inte mycket av den alls. Har NO-Shotgun nu men den gör inte mycket heller.

Tror jag är lite resistant mot något ämne i PWOs faktiskt. Känner inget av energi drycker som Red Bull och Monster heller. Inte ens koffein tabletter gjorde någon verkan.
  • 0
Citerar Nizyo:
Jack3d var min förra PWO ;) Kände inte mycket av den alls.


Tänkte lite mer på hur den är dopingklassad inom vissa idrotter.

Citerar Nizyo:
Kände inte mycket av den alls.


Jag känner inte så mycket av PWO heller, men det lilla extra den ger kan jag ta.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Tänkte lite mer på hur den är dopingklassad inom vissa idrotter.


Jaha, du menar så! Då missförstod du mig! Med clean menade jag att jag inte vill använda för mycket produkter.. inte själva innehållet i sig! Fuck andra idrotter, bodybuilding all the way

Ska kolla upp lite saker imorgon och dra hem lite skit. Testa nytt upplägg i veckan med, ska bli roligt!
  • 0
Citerar imse_vimse:
Hej igen och tack för era svar. Idag var jag och köpte ren protein. Jag köpte det här http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/platinum-hydro-whey-
16-kg som personalen i kassan tyckte var bättre och innehåller mer protein än http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-100

Vad tycker ni? Nu tycks whey100 innehålla 32 gram protein per 100 gram och min protein som jag köpte innehåller 30 gram per 100 gram. Blev jag blåst? Eller har jag missuppfattat hela grejen? Jag köpte min protein för 699 kronor.


Satan människa vill du misshandla din plånbok? Kör något billigare istället, det är oftast i princip samma protein i det ändå och de små skillnaderna borde inte göra någon stor skillnad.

Om jag var du skulle jag köpa whey fx. Sjukt god och billig.

Citerar Nizyo:
Höhö j/k. DAGS ATT FAKKA UR, arms/shoulders nu........laddad som F A N. Time to make these little bitches grow.
Peacccce niggz


Haha fan vad jag gillar din inställning, härligt att se folk som är sjukt taggade inför ett pass
  • 0
Hur ska man egentligen lägga upp maten när man tränar? Hur ofta ska man äta, vad ska man äta osv?
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Hur ska man egentligen lägga upp maten när man tränar? Hur ofta ska man äta, vad ska man äta osv?


Lägg dig på kaloriöverskott och få i dig bra med proteiner, 2g/kg kv brukar vara att rekommendera. Sen kan man ju diskutera huruvida man ska äta 6 gånger om dagen eller 3, men ät så ofta som du tycker passar dig, bara du får i dig tillräckligt med kalorier.
  • 0
Tänkte att ni här kan hjälpa mig lite. Jag försöker nämligen hitta analysen av spårbara dopingämnen i Star Nutrition Whey 80, men kan dessvärre inte hitta den rapport som gymgrossisten refererar till. Ser ni den? Dem nämner att man bör klicka på ikonen "Star Nutrition information".

Det hela nämns i ett litet segment vid "Obs!".

Whey-80
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Har ju då hållt på och tävlat med Slätvattens kajak och tagit en del SM blingbling, sen jag var typ 12 (är nu 19). Tränat upp emot 14 gånger i veckan, varierat styrka, kondition och kanot såklart. Fast har alltid varit förknippad som en av skolans största nördar!
  • 0
Citerar MajorFailure:
Fast har alltid varit förknippad som en av skolans största nördar!


Störst som i volym, eller störst som nördigast ?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Måste verkligen börja lägga upp hur jag ska äta. Skulle det här fungera:

Frukost: Mannagrynsgröt med äppelmos, 2 kokta ägg och en mörk smörgås med ost på.

Lunch: Yoghurt, äpple, smörgås och keso.

Middag: Det som lagas hemma.

Kvällsmat: Samma som frukost.

Är mina föräldrar lediga kan det bli lunchen först sen 'middagen' senare.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar mmmaarcus:
Störst som i volym, eller störst som nördigast


  • 0
Citerar Horse_of_game:
Måste verkligen börja lägga upp hur jag ska äta. Skulle det här fungera:


Låter som en bra kost men till kvällen kan du ju skippa gröten ;)
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Okej så jag kör bara ägg och smörgås på kvällen då?
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Okej så jag kör bara ägg och smörgås på kvällen då?


Blir ju långtåkigt i längden att äta samma sak som på morgonen bytt ut mot lite andra saker som riskakor, yoghurt/fil med flingor och frukt. Finns massor nyttigt och hälsosamt man kan äta
(Går friskvård & hälsa lol)
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
  • Felx
  • Felx
Vad är skillnaden på Star Nutritions Creatine Monyhydrat och Creatine Complete Extreme?
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
Blir ju långtåkigt i längden att äta samma sak som på morgonen bytt ut mot lite andra saker som riskakor, yoghurt/fil med flingor och frukt. Finns massor nyttigt och hälsosamt man kan äta
(Går friskvård & hälsa lol)


sant. Tack så mycket
  • 0
Citerar Felx:
Vad är skillnaden på Star Nutritions Creatine Monyhydrat och Creatine Complete Extreme?


Den ena (Star Nutritions Creatine Monyhydrat) innehåller 100% creatine och är mer anpassad för folk som tränar hårt och mer elit-klass den andra Creatine Complete Extreme innehåller mindre creatine och b.l.a koffein och är anpassad för mer bas-träning.

Citerar Horse_of_game:
sant. Tack så mycket

U welcome kolla upp hemsidor för mer tips!
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
U welcome kolla upp hemsidor för mer tips!


Tips på hemsidor?
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Tips på hemsidor?

Leangains.com
Är på engelska dock. En svensk kille från Skåne driver den.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Tips på hemsidor?



www.traningslara.se är en av de absolut bästa.


Det blir bröst idag förresten. Kör vanligast ben på måndagar men jag hade ont i knät igår så jag väntar nog till imorgon med det.
  • 0
  • mfw
  • mfw
Citerar Horse_of_game:
Måste verkligen börja lägga upp hur jag ska äta. Skulle det här fungera:

Frukost: Mannagrynsgröt med äppelmos, 2 kokta ägg och en mörk smörgås med ost på.

Lunch: Yoghurt, äpple, smörgås och keso.

Middag: Det som lagas hemma.

Kvällsmat: Samma som frukost.

Är mina föräldrar lediga kan det bli lunchen först sen 'middagen' senare.


Rätt lite mat tbh
  • 0
Citerar mfw:
Rätt lite mat tbh


Lite? Skulle nog säga att det är en hyfsat bra kost. Möjligen något lite tyngre vid lunchen.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Ska testa maxa lite idag på 90 i bänken. Hoppas som fan att inte axeln känns vidare mycket. Sen har jag ju lite tabletter för den som kanske hjälper. Men det ska bli intressant att se hur många jag trycker på 90 i dagsläget. Är lite trött dock då jag har jobbat till 06 i morse och sen haft plugg.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!