Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


100 Kg i bänkpress idag !
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Fråga inte om länkar, detta är vad jag har läst och inte någon undersökning. Om detta stämmer till 100% låter jag vara osagt.


Kollade upp ytterligare om detta och det verkar stämma!
"Acta non verba"
  • 0
Jag har tänkt börja styrketräna men har en liten fråga. Från vad jag har förstått behöver musklerna ganska rejäl återhämtning från ett tungt styrkepass. Så om jag skulle styrketräna på måndagen och spela tennis dagen efter skulle jag förstöra muskelns återhämtning?
  • 0
Citerar ErkanZYX:
Jag har tänkt börja styrketräna men har en liten fråga. Från vad jag har förstått behöver musklerna ganska rejäl återhämtning från ett tungt styrkepass. Så om jag skulle styrketräna på måndagen och spela tennis dagen efter skulle jag förstöra muskelns återhämtning?


Det kanske inte vore det ultimata men det skulle nog fungera. Det beror ju på vilka muskelgrupper du har tränat.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Det beror ju på vilka muskelgrupper du har tränat.

Samt hur hårt du tränar tennis.

Idag har jag tränat tungt biceps och bröst. Spelade innebandy på kvällen. Käka ordentligt så löser det sig
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar The Frostexx:
Det kanske inte vore det ultimata men det skulle nog fungera. Det beror ju på vilka muskelgrupper du har tränat.



Vilka muskelgrupper skulle vara dåliga att träna dagen innan tennis?


Citerar mmmaarcus:
Idag har jag tränat tungt biceps och bröst. Spelade innebandy på kvällen. Käka ordentligt så löser det sig



Ok det var bra att skönt att höra.
  • 0
Citerar ErkanZYX:
Vilka muskelgrupper skulle vara dåliga att träna dagen innan tennis?


Kan tänka mig att armar och axlar är det som går åt mest när man spelar tennis. Det är nog emellertid lugnt, tennis är inte påfrestande på samma sätt som styrketräning.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Väldigt låg aktivitet här
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Väldigt låg aktivitet här


Folk är upptagna med att träna!

~

Avskyr deffning. Själv märker jag sakta men säkert hur svagare jag blir i vissa övningar, men rent generellt blir man betydligt tröttare. Nåväl, ska försöka äta en banan innan varje pass så att energin räcker lite längre.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Behöver hjälp med en sak, jag har hört talas om mesomorph, ectomorph och endomorph, och hur det funkar. Tror att jag är mycket av ecto och en liten bit meso. Hur är det egentligen? Är det jobbigare för mig att bygga upp muskler än andra? Måste jag äta bra mat HELA tiden för att hålla kroppen i trim?
  • 0
Citerar Bankar:
Avskyr deffning. Själv märker jag sakta men säkert hur svagare jag blir i vissa övningar


Själv har jag blivit starkare i en del grejer trots relativ deff samt skada. Ska iväg och köra ett hårt pass triceps nu, sedan mage och så axelrehab. Sen steka en kvart i solariet.

Citerar Satsuki:
Är det jobbigare för mig att bygga upp muskler än andra? Måste jag äta bra mat HELA tiden för att hålla kroppen i trim?


Vissa har svårare än andra, svårt för oss att säga vilken typ du är. Men med hård träning och en massa protein kan alla bli grova. Jag har bra exempel från en tidigare klass jag gick i där en kille gick från smalast i klassen till grövst. Han åt som ett djur och tränade riktigt bra. Tålamod bara så kommer det sen.

Tillagt 2011-05-03 18:35:
Citerar mmmaarcus:
Väldigt låg aktivitet här


Sorry, när jag inte kan träna så hårt jag vill så får jag mindre motivation att ens skriva om det. Men jag blir mer aktiv senare.

Stort grattis till 100kg!
  • 0
Citerar Bankar:
Citerar mmmaarcus:Väldigt låg aktivitet här

Folk är upptagna med att träna!

~

Avskyr deffning. Själv märker jag sakta men säkert hur svagare jag blir i vissa övningar, men rent generellt blir man betydligt tröttare. Nåväl, ska försöka äta en banan innan varje pass så att energin räcker lite längre.


Du kan ju börja köra på någon PWO. Jag kör på Rage Nitro och måste säga att det är en grym produkt, är alltid 100% genom hela passet
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Själv har jag blivit starkare i en del grejer trots relativ deff samt skada. Ska iväg och köra ett hårt pass triceps nu, sedan mage och så axelrehab. Sen steka en kvart i solariet.


Själv är jag lika stark i allt förutom bröst. Bänkpress har blivit riktigt jobbigt på sistone.

Citerar razzor:
Du kan ju börja köra på någon PWO. Jag kör på Rage Nitro och måste säga att det är en grym produkt, är alltid 100% genom hela passet


PWO? Enlighten me please.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Själv är jag lika stark i allt förutom bröst. Bänkpress har blivit riktigt jobbigt på sistone.


I och med att lyft med enbart stången smärtar för mig kan jag säga detsamma om bänk. ^^

Citerar Bankar:
PWO? Enlighten me please.


http://www.fitnesspolaren.se/product.html/nanoproxil-800g

Den kör jag på
  • 0
Citerar Costae Cavea:
I och med att lyft med enbart stången smärtar för mig kan jag säga detsamma om bänk. ^^


Fortfarande? Hur går rehabträningen?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Fortfarande? Hur går rehabträningen?



Jodå, smärtan sitter kvar. Rehab går väl helt ok, har inte kört två gånger i veckan alltid men. Pappa tycker ju att jag bör testa ta en hydrokortisonspruta ifall det rör sig om en inflammation som inte går bort. Styrkan har jag, men just i bänkrörelsen smärtar det. I massor av andra övningar blir jag bara starkare.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
I massor av andra övningar blir jag bara starkare.


Då är det ju alltid något, så du kör alltså andra övningar för bröstet?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Då är det ju alltid något, så du kör alltså andra övningar för bröstet?


Njao, inte just bröstövningar. Det är svårt att köra såna som inte gör ont där. Men armhävningar som inte är för djupa fungerar. Sedan fungerar väl kablar ok, ska köra lite kablar i veckan och se hur det känns.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Njao, inte just bröstövningar. Det är svårt att köra såna som inte gör ont där. Men armhävningar som inte är för djupa fungerar. Sedan fungerar väl kablar ok, ska köra lite kablar i veckan och se hur det känns.


På så sätt, jag har tänkt och ge mig på bänken lite lätt nu igen (2-3 månader sedan sist). Ska pröva lite smalare grepp och se till att gå ner med stången längre ner på bröstet så hoppas jag slippa smärta. Sedan blir det väl att fortsätta med rotatorkuffsövningarna som uppvärmning ett tag.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Costae Cavea:
I och med att lyft med enbart stången smärtar för mig kan jag säga detsamma om bänk. ^^


Haha, dock av ett helt annat skäl. ;P

Citerar Costae Cavea:
http://www.fitnesspolaren.se/product.html/nanoproxil-800g

Den kör jag på


Tackar! Ska checka in det. Mja, haha, looks a bit freaky. "Anabola tillväxtfaktorer", vilket exakta faktorer är det?
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
"Anabola tillväxtfaktorer", vilket exakta faktorer är det?


Det där blir ju lite kaka på kaka, eftersom anabol betyder uppbyggande. Det känns ju ganska uppenbart att om något är tillväxande är det också uppbyggande.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Någon som har någon bättre bröstövning än bänkpress och hantelpress?
Ye-ye-yeah, and it goes, this my cool and I can't take it off
  • 0
Citerar Bankar:
PWO? Enlighten me please.


Som Costea svarade, glömde att kolla tråden igen :/

Btw, lär ju va grym träning för benen att gå upp och ner för trappor hela dagarna. Praktiserar just nu på ett bygge med 6 våningar utan hiss. Vårat förråd ligger på källarplanet så det blir ju ett jävla spring upp och ner så fort man ska hämta något xD.
  • 0
Citerar The Frostexx:
Det där blir ju lite kaka på kaka, eftersom anabol betyder uppbyggande. Det känns ju ganska uppenbart att om något är tillväxande är det också uppbyggande.


Det förstår jag självfallet. Lite rolig beskrivning är det dock. Som du påpekar.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar SwedishDelight94:
Någon som har någon bättre bröstövning än bänkpress och hantelpress?


Det är det ultimata och behövs egentligen inga fler övningar. Jag varierar dock ibland med armhävningar med vikt på ryggen, pec dec och cable bross. Undvik flies.
Never be complete.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!