Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Är det ett bra tecken?..

- Om man tränar med hantlar, så att man blir jätte trött i armarna, fast ändå fortsätter? Vad kan hända?
Only God can judge me!
  • 0
Citerar NoiizY:
Vad kan hända?


Du kan få träningsvärk


90 jävla KG i bänkpress idag
Tog nästan 95 Kg med! Är i riktigt fin form nu! Ska kötta på och ska ta 95 innan Februari är slut.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Men ska man fortsätta även fast man är skittrött? För då kanske man bygger upp något?
Only God can judge me!
  • 0
Citerar NoiizY:
Men ska man fortsätta även fast man är skittrött? För då kanske man bygger upp något?


Hur du definierar skittrött vet jag inte, men jag kör tills jag inte orkar mer. Men det beror ju på vikten och hur många reps. Du ska köra så du orkar precis 8-10 st.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Du ska köra så du orkar precis 8-10 st.


Jag klarar runt 150. Så 10 blir man inte trött på.
Only God can judge me!
  • 0
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar NoiizY:
Jag klarar runt 150. Så 10 blir man inte trött på.


Som sagt, du bygger ingen styrka av att köra 150-reppare. Det enda du lär uppnå är uthållighet.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
150-reppare.


Seriöst, tror han trollar. Jag menar, 150!
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
90 jävla KG i bänkpress idag
Tog nästan 95 Kg med! Är i riktigt fin form nu! Ska kötta på och ska ta 95 innan Februari är slut.


Riktigt jävla roligt när man känner att det går på så bra, verkligen! Hoppas du kan hålla i och äta och sova ordentligt i fortsättningen också - Då ska du nog se att du tar det utan problem!
I'm going to leave the planet burning.
  • 0
Heh, 150 reps... det är bättre att inte träna nåt alls och spendera tiden på något vettigare än att köra 150 reps.

Imponerande hantelpress, Marcus. Är 35 kg de där med sex femmor och två 2,5or eller två 1,25or? Som mest tog jag 32 kg (sex femmor) på 5 reps. Är snart där igen, satsar mest på bänken nu. Följer ett program som ser rätt galet ut men man ska ju prova på saker.

Citerar hirvonens bänkprogram:
V1 8x8 70% av max lyft
V2 7x7 75%
V3 6x6 80%
V4 5x5 85%
V5 4x4 90%
V6 3x3 95%
V7 2X2 100%
V8 1X1 105%

2 bänkpass i veckan pass 1 kör du som ovan och pass 2 kör du 8x1 på 90% av maxlyft. DU KOMMER ÖKA SOM SATAN BARA DU FÖLJER SCHEMAT!


Gjorde första passet förrigår, tyvärr klarade jag absolut inte 57,5 kg på sjunde och åttonde setet så var tvungen att sänka lite. Men det är nog för att jag använder talet 80 som maxlyft, som jag bara tror att jag tar. Klarar 2 reps på 75 kg iaf.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Denati:
Riktigt jävla roligt när man känner att det går på så bra, verkligen!


Jo, så skönt att ha kommit över den gränsen
Jo fokuserar allt på träningen nu. Köpte hem 6 burkar makrill och 8 burkar tonfisk idag. Protein! GIEF ME

Citerar Kundvagnen:
V1 8x8 70% av max lyft
V2 7x7 75%
V3 6x6 80%
V4 5x5 85%
V5 4x4 90%
V6 3x3 95%
V7 2X2 100%
V8 1X1 105%


Haha. Såg verkligen annorlunda ut.
Citerar Kundvagnen:
8x1 på 90% av maxlyft.

Bara ett set?

Tillagt 2011-01-26 21:49:
Citerar Kundvagnen:
Är 35 kg de där med sex femmor och två 2,5or eller två 1,25or?

Har inte tänkt på det, men det gör ont att ha dem i låren innan man slänger upp dem och pumpar
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Bara ett set?


Jag vet, konstigt. Kompletterar detta med hantelpress-sets.

Citerar mmmaarcus:
Har inte tänkt på det, men det gör ont att ha dem i låren innan man slänger upp dem och pumpar


Ah, lite drygt med "hardcorehantlarna" där de inte står vikt på dem. Jag vill ju veta om de väger 22 eller 24, t.ex. speciellt de större hantlarna >40 har en lång stång som kanske väger runt 2 kg.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Jag vill ju veta om de väger 22 eller 24, t.ex. speciellt de större hantlarna >40 har en lång stång som kanske väger runt 2 kg.


Aha.

Nej men det sitter lappar på dem, och 37.5 är totala vikten, antar jag. Men handtaget kan ju inte väga mycket i vilket fall? Ska faktiskt kolla upp det imorgon.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar momolä:
Spinner vidare lite på hur-många-chins-frågan som togs upp tidigare i tråden. Hur många armhävningar (!) klarar ni av då? Antingen i ett kör, eller i set om tre, t.ex. 3x30 stycken eller något sånt.


Har tagit 55 riktiga som mest.
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar momolä:
Givetvis räknas bara riktiga armhävningar, inget fjanteri på knäna med andra ord.


30-40 stycken rör det sig om skulle jag tro.

Tillagt 2011-01-27 18:17:
Förövrigt har jag kortat ned mitt ryggpass. Det gjorde att jag orkade med att maxa i bänkpress vid passets slut. Vilket gick väldigt bra, höjde mig med 10 kg!
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar momolä:
Givetvis räknas bara riktiga armhävningar, inget fjanteri på knäna med andra ord.


50, give or take.
Call it.
  • 0
Vet inte hur många jag orkar idag, men i 3an på gymnasiet var mvg 40 st, jag gjorde 41 och slutade bara för att

För övrigt gjorde jag ett tungt rygg/triceps pass idag! Gick bra, fick med mig en klasskompis till gymmet med som spottade mig på vissa övningar.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Vet inte hur många jag orkar idag, men i 3an på gymnasiet var mvg 40 st, jag gjorde 41 och slutade bara för att


Vi måste klara 55 stycken, vilket jag inte kommer göra. Tycker man borde få maxa i bänk istället om man så vill, uthållighetsstyrka är inte den enda styrkan.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Vi måste klara 55 stycken, vilket jag inte kommer göra. Tycker man borde få maxa i bänk istället om man så vill, uthållighetsstyrka är inte den enda styrkan.


Hela konceptet är helt fel. Du SKA göra så många osv. Många fuskade med och lade till några osv.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Hela konceptet är helt fel. Du SKA göra så många osv. Många fuskade med och lade till några osv.


Det ser jag inget fel i, på samma sätt som man ska prestera X av Y poäng på ett prov för betyg Z. Vad jag inte gillar är att den enda styrka man betygssätts på är uthållighetsstyrka. Att jag klarar mer i bänkpress, knäböj och förmodligen även marklyft än majoriteten av min klass spelar ingen roll.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Var glad jag skulle vara över att få mitt idrottsbetyg satta efter fystester;) Går på världens pluggisgymnasium utan några större idrottare där. Våra betyg i idrott sätts efter en enda stor uppsats, allt annat är obetydligt.
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar The Frostexx:
Det ser jag inget fel i


Vem ska bestämma gränsen för en viss styrka vid en viss ålder? Alla växer olika mycket och alla spelar inte fotboll när de växer upp tex. Tycker snarare det kunde handla om personlig utveckling. Istället för att få läxa kunde man börjat jogga 3 gånger i veckan osv. På så vis bidrar det till mer motion bland ungdomar. Idag är det så att de som redan är duktiga på en sport oftast har en bra fysik medans de andra nöjer sig med G för de vet att de inte kan komma upp på högre nivå på den tiden som det handlar om.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Vem ska bestämma gränsen för en viss styrka vid en viss ålder? Alla växer olika mycket och alla spelar inte fotboll när de växer upp tex. Tycker snarare det kunde handla om personlig utveckling. Istället för att få läxa kunde man börjat jogga 3 gånger i veckan osv. På så vis bidrar det till mer motion bland ungdomar. Idag är det så att de som redan är duktiga på en sport oftast har en bra fysik medans de andra nöjer sig med G för de vet att de inte kan komma upp på högre nivå på den tiden som det handlar om.


Det är ju inte direkt några skyhöga gränser. Gränserna för MVG i styrka är väl de som är höga. I övrigt är det lite luddigt med betygskriterierna, vilket inte heller är positivt iofs.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Jag var på gymmet för första gången i mitt liv idag... yey!
Tufft ju.
  • 0
Citerar Tecrom:
Jag var på gymmet för första gången i mitt liv idag... yey!


Hur gick det?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!