Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Horse_of_game:
Tips?


Gröt är bra. Ägg också. Men ät det du tycker är gott så att du kan äta mycket. Jag till exempel kan inte äta gröt, det blir youghurt för min del..

Citerar Horse_of_game:
Haha, vaddå?


Det låter lite brutalt att säga "jag äter djur och ris" xD
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Gröt är bra. Ägg också. Men ät det du tycker är gott så att du kan äta mycket. Jag till exempel kan inte äta gröt, det blir youghurt för min del..


ahh okej, gröt kan jag äta men är inte direkt favoriten. Yoghurt är gott. Får prova mig fram lite.

Citerar fbk_fbk:
Det låter lite brutalt att säga "jag äter djur och ris" xD


haha men djur med potatis,ris eller pasta typ
  • 0
Vet någon något bra träningssätt för att få bort fett i mide/höft-höjd?
Förutom att springa.
  • 0
Citerar Toadspole:
Vet någon något bra träningssätt för att få bort fett i mide/höft-höjd?
Förutom att springa.

Det enda sättet att få bort det är att göra nånting där du rör på kroppen. Så som att springa, cykla osv. Du måste även ha en bra kost!
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Toadspole:
Vet någon något bra träningssätt för att få bort fett i mide/höft-höjd?
Förutom att springa.


Man kan inte punktförbränna fett, det förbränns jämnt över kroppen.
Men tränar du muskler som kräver mycket energi förbränner du snabbare fett.
Så träna benen mycket.
Att simma, cykla, springa, klättra är bra exempel på bra träning om du inte vill syssla med en sport.

Och ät rätt,så klart.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Jag föredrar detta:
3x Knäböj
3x Benpress (detta!)
3x Benspark/Utfall
3x Bencurl
4x Stående Vadpress


Känns inte bra att använda benpressen där jag tränar just nu, så jag har lagt den övningen och sidan. Vader glömde jag bort att nämna, blir alltid sittande vadpress för min del.

Tillagt 2010-09-30 11:24:
Citerar Horse_of_game:
Tips?


En "dubbel"macka med en hamburgare, ett stekt ägg, skingost och 10% ost har blivit en klassiker för mig.
  • 0
Citerar Danny 217:
I vilka övninar kör ni mest vikt?


Måste vara hantelpress. Kör med 28 kg hantlar och gör 6-8 repetitioner. Min favoritövning för övrigt. Även 20 kg hantlar i axelpress. 6-8 repetitioner.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Toadspole:
Vet någon något bra träningssätt för att få bort fett i mide/höft-höjd?
Förutom att springa.


Kutar ett antal kilometer flera dagar i veckan, äter mindre portioner och fettsnålare, verkar funka bra.
Niclas Wallin / Gamereactor
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Citerar Danny 217:
I vilka övninar kör ni mest vikt?


Måste vara hantelpress. Kör med 28 kg hantlar och gör 6-8 repetitioner. Min favoritövning för övrigt. Även 20 kg hantlar i axelpress. 6-8 repetitioner.


Kör du inte benböj då? ;)
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Kör du inte benböj då? ;)


Jo, men är inte särskilt stark där. Kör med 75 kg och då mår jag dåligt över hur hårt det trycker ner mig...

EDIT: Du misstolkade nog frågan, han menade om vilken övning man var starkast i (mest vikt i förhållande) och inte just mest vikt. För då hade alla svarat benpress, alltså en mycket dum fråga.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Är det nån som kan berätta lite om creatin? Vad gör det? Hur mycket och ofta ska man ta det? Finns det några bieffekter? Jag har precis fått mitt CSN kort och det fanns ett erbjudande på gymgrossisten där det ingick 4kg Whey-80, 4kg gainer pro och 500g creatin för 777kr. Hur är smaken på whey-80? Vilken är godast? På sidan står det också att man ska ta det före träningen, jag brukar ta min proteindrink efter
  • 0
Citerar Zeus1337:
Hur är smaken på whey-80? Vilken är godast? På sidan står det också att man ska ta det före träningen, jag brukar ta min proteindrink efter


Jag har prövat banan, jordgubb, vanilj och vanilj/päron. Du gör bäst i att undvika vanilj (den är nämligen äckligt söt), banan har varit godast. Även jag tar min drink efter avslutat pass. De syftar inte på kreatinet när de säger att man ska ta det innan sitt pass?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Jag har prövat banan, jordgubb, vanilj och vanilj/päron. Du gör bäst i att undvika vanilj (den är nämligen äckligt söt), banan har varit godast. Även jag tar min drink efter avslutat pass. De syftar inte på kreatinet när de säger att man ska ta det innan sitt pass?

Fan, vanilj gillar jag mest
Om du kollar på beskrivningen av Whey-80 så står det 45min före träning TUD09" target="_blank" rel="nofollow">http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_i
butik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=SA000133&artgrp=2115&Avd=1
&visa=1-36&Sort=Pop&Visn=Std2&extra=offer TUD09
  • 0
Citerar Zeus1337:
Om du kollar på beskrivningen av Whey-80 så står det 45min före träning



Du hade visst rätt. Dock förstår jag inte riktigt varför man skulle vilja tillsätta det innan passet. Idén med träningen är ju just att bryta ned musklerna för att sedan låta dem byggas starkare under vilan.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Kundvagnen:
EDIT: Du misstolkade nog frågan, han menade om vilken övning man var starkast i (mest vikt i förhållande) och inte just mest vikt. För då hade alla svarat benpress, alltså en mycket dum fråga.


Ah, okej tyckte det var lite underligt ;P
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
En fråga om simning: Jag vet att styrkan ökar i vissa partier av kroppen, men hur förändras kroppen. Blir det visuella resultatet att man blir senigare eller ökar volymen på musklerna?

Varför frågar jag? Ni har ganska bra koll på muskelbyggnad kan jag tippa på.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Blir det visuella resultatet att man blir senigare eller ökar volymen på musklerna?


Simmare har väldigt snygga kroppar, men de tränar inte bara i bassängen utan de tränar en del styrketräning med. Fast även om du inte ska styrketräna kommer du få mer muskler på kroppen av simning om du äter tillräckligt mycket.
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Simmare har väldigt snygga kroppar, men de tränar inte bara i bassängen utan de tränar en del styrketräning med. Fast även om du inte ska styrketräna kommer du få mer muskler på kroppen av simning om du äter tillräckligt mycket.


Tränar som sagt sprint också så överkroppen vill jag träna upp och är på god väg (Har köpt halvårskort) så det är bara att träna. Styrkan kommer i vinter då vi går in och tränar.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Fy fan för folk som tror att man kan punktförbränna fett...
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Så typiskt att precis när man fått hem sitt creatine och taggat till för att börja träna extra mycket blir man sjuk -.-
Hur tråkigt som helst, hoppas det går över fort.
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Citerar out-now:
Så typiskt att precis när man fått hem sitt creatine och taggat till för att börja träna extra mycket blir man sjuk -.-
Hur tråkigt som helst, hoppas det går över fort.


Har du nyligen dragit igång efter ett uppehåll, eller börjat köra hårdare?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar out-now:
Hur tråkigt som helst, hoppas det går över fort.

Sånt som händer =/
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
  • 0
Citerar Hemligt:
Fy fan för folk som tror att man kan punktförbränna fett...


Då är man lite optimistisk kanske
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Men jag har beställt Gainer Pro med Hallonsmak, det har fått bra omdöme osv. och kanske snäppet bättre än kreatin och vackra tabletter. Jag hoppas bara att det funkar som både muskelbyggande och viktökande.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Vad gör det för skillnad och ta en proteindrink efter träningen? Har aldrig gjort det. Känns som slöseri med pengar. Jag är 100% natural och går på Man Power ;D
I have a bad feeling about this.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!