Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


  • Penn
  • Penn
Citerar Ribcage:
Om du inte vill gå på gymmet så vet jag inte. Sätt benen på en bänk eller något och ha en ryggsäck med vikter i. Sen som Robba säger så kan du hålla bredare.

Ska testa tipsen.
Får väl se om de ger någon utdelning.
  • 0
Citerar rankko:
Men har du något tips på någon bra stretchnings övning? Att sparka loss hemma går inte, har ingenting att sparka på och det känns bara fel.


Du kan ju alltid själv sätta benen mot något. Du får vara lite fantasifull. Stå t.ex. med sängen som stöd och stretcha mot golvet. Men man måste stretcha länge för att det ska ge något.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Heroif:
Stå på underarmar och fötter. Håll kroppen rak. Blicken rakt ned i golvet. 90 grader mellan överarm och kropp. Spänn bålen och håll den positionen så länge du orkar. Se till att du inte svankar och inte skjuter upp rumpan mot taket.


Tack ska testa det.
è il momento del Capitano, del nostro Capitano, del simbolo di Roma, del gladiatore giallorosso, del Bimbo d'Oro, con il numero 10, Francesco .. TOTTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0
Citerar rankko:
Någon som vet en bra övning för att kunna sparka högt?


Har själv kunnat göra sådana sparkar när jag tränade Muay Thai. Det är enkelt, bara stretcha ordentligt efter varje gång. Jag gick från att vara jätte o-vig till att kunna sparka någon (alternativt mig själv xD) i huvudet på ett halvår.

Testa sätta dig på golvet, benen utsträckta. Så försöker du greppa tag om tårna medan du lutar dig framåt. Annars kan du testa nå tårna när du står upp med utrsträckta ben? De borde väl inte vara så svårt?
  • 0
Citerar Galdir:
Testa sätta dig på golvet, benen utsträckta. Så försöker du greppa tag om tårna medan du lutar dig framåt. Annars kan du testa nå tårna när du står upp med utrsträckta ben? De borde väl inte vara så svårt?


Fast då stretchar du ju bara benen åt ett håll.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar rankko:
Någon som vet en bra övning för att kunna sparka högt? Sådana här sparkar då: http://www.youtube.com/watch?v=kQJYHFql-FA


Först prövar du att gå ner i split så långt att det börjar kännas lite. Vänta 10 sekunder. Sedan så lutar du kroppen så att bröstkorgen pekar ner mot ditt vänstra ben, håll högra handen runt vristen och vänstra vid knävecket och gunga sakta men säkert 10 ggr med kroppen så att det känns lite i bakre delen av låret. Gör samma sak med högra benet. Sedan så ställer du dig i split och går ner i split lite mer, vänta i 5 sek i samma ställning sedan så gungar du med kroppen i 5 sek. Gå upp igen, skaka på benen och gå sedan ner i split igen fast ännu mer denna gång gör samma sak fast denna gång så väntar du i 10 sek, och gungar i 10 sek. Gå upp igen skaka på benen och sedan gå du ner i samma ställning fast nu gör du det så mycket som det går så att det gör ont, men var försiktig så att det inte gör för ont. Håll Kvar ställningen i 30 sek. Gunga i 15 sek. Sedan så lutar du kroppen mot vänstra benet och gör samma övning som du gjorde i början. Sedan gör du samma sak med högra benet.

När du är klar med den förra övningen så vilar du lite. Sedan så sätter du upp vänstra benet mot ett bord eller liknande så att tårna pekar uppåt och kroppen är vänd mot ditt vänstra ben. Det ska se ut som om du har skjutit en tåpaj och sedan har någon fryst dig när benet är halvägs mot ditt eget huvud... Gunga sakta med kroppen framåt mot ditt vänstra ben 20 gånger. Sedan så gör du så 3 gånger med varje ben. Efter det så sätter du upp benet i samma ställning men du backar bak med benet som står på golvet en fotlängd. Gör så 3 gånger men dessa gånger så ska du inte gunga utan bara stretcha i 30 sek varje gång. Gör detta med på båda benen.
Tron på religion tar ton!
  • 0
Citerar DEUS:
Ja, jag styrketränar väldigt mycket. Dock väldigt ensidigt, med fokus på endast överkroppen.
det måste ge ett konstigt utseende
  • 0
Citerar robocop87:
det måste ge ett konstigt utseende


Det lär det inte. Han sa bara fokus på överkroppen. De flesta man ser träna på gymmet tränar inte ben så mycket. Det är bara de tar på sig bra byxor

Men visst ska man träna ben. Särskilt squats(knäböj) då det är en av de bästa övningarna man kan göra för hela kroppen.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Yes, yes, YES! Ska börja på gym nästa vecka!
  • 0
Citerar Saigon:
Yes, yes, YES! Ska börja på gym nästa vecka!


Ey!

Jag har börjat bygga mig ett hemma gym ny, börjar bli för lat att gå till gymmet efter plugget och efter läxor, blir för sent och dom stänger ändå. Har skaffat mig ett par hantlar, chinsstång och hopprep, ska skaffa mig bänkpress när jag får nog med plats och har slängt ut vissa saker. Alternativt att vi har fått ett garage för bilen där vi har kommer ha överbliven plats.
  • 0
Citerar Heroif:
Citerar Saigon:
Yes, yes, YES! Ska börja på gym nästa vecka!


Ey!

Jag har börjat bygga mig ett hemma gym ny, börjar bli för lat att gå till gymmet efter plugget och efter läxor, blir för sent och dom stänger ändå. Har skaffat mig ett par hantlar, chinsstång och hopprep, ska skaffa mig bänkpress när jag får nog med plats och har slängt ut vissa saker. Alternativt att vi har fått ett garage för bilen där vi har kommer ha överbliven plats.


Shit, måste vara en ganska stor överbliven plats.
  • 0
Jag själv funderar på att köpa en sån där chinsstång som du sätter i en dörröppning. Är det någon som vet var jag kan få tag på en?
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Heroif:
Ey!

Jag har börjat bygga mig ett hemma gym ny, börjar bli för lat att gå till gymmet efter plugget och efter läxor, blir för sent och dom stänger ändå. Har skaffat mig ett par hantlar, chinsstång och hopprep, ska skaffa mig bänkpress när jag får nog med plats och har slängt ut vissa saker. Alternativt att vi har fått ett garage för bilen där vi har kommer ha överbliven plats.


Har även ett litet hemmagym jag med, utifall att jag skulle få liiite för många löxor. Har hantlar, skivstång, kungsfjäder, hopprep, sittups-maskin och en "breast-expander".

Hemmagym iz da shiaT!
  • 0
Citerar rankko:
Någon som vet en bra övning för att kunna sparka högt? Sådana här sparkar då: http://www.youtube.com/watch?v=kQJYHFql-FA


Stretcha, och skaffa explosiva rumpmuskler. Jag fick iaf mycket träningsvärk i rumpan av dom när jag för första gången tränade dom under min Karateträning. Sen efter att ha gjort lite rumpövningar hemma känns det lättare att göra sparkarna efter nån månad eller två.
  • 0
Citerar Saigon:
Har även ett litet hemmagym jag med, utifall att jag skulle få liiite för många löxor. Har hantlar, skivstång, kungsfjäder, hopprep, sittups-maskin och en "breast-expander".

Hemmagym iz da shiaT!



Det enda man behöver egentligen för att träna hela kroppen är ju en riktigt bra bänkpress(inte skolvikter) d.v.s. höjbar ställning(högt) med handtag för t.ex. dips.

Med stången kan du träna i stort sett allt. Men en uppsättning handlar är ju inte direkt fel heller.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar sofanboy:
Stretcha, och skaffa explosiva rumpmuskler. Jag fick iaf mycket träningsvärk i rumpan av dom när jag för första gången tränade dom under min Karateträning. Sen efter att ha gjort lite rumpövningar hemma känns det lättare att göra sparkarna efter nån månad eller två.


Att jucka funkar lika bra.
  • 0
Citerar Ribcage:
Det enda man behöver egentligen för att träna hela kroppen är ju en riktigt bra bänkpress(inte skolvikter) d.v.s. höjbar ställning(högt) med handtag för t.ex. dips.


Om inte mitt rum var litet hade jag lätt införskaffat en sådan, men just nu duger simmning. Tränar i princip hela kroppen, finns iofs gym i Simhallen också.

Citerar Saigon:
Att jucka funkar lika bra.


  • 0
Citerar Saigon:
Har även ett litet hemmagym jag med, utifall att jag skulle få liiite för många löxor. Har hantlar, skivstång, kungsfjäder, hopprep, sittups-maskin och en "breast-expander".


Har du en maskin?

Citerar Ribcage:
Med stången kan du träna i stort sett allt. Men en uppsättning handlar är ju inte direkt fel heller.


Jo, men den tar tyvärr för stor plats för tillfället.... Hemma hos mig då.

Citerar Th3 End:
Om inte mitt rum var litet hade jag lätt införskaffat en sådan, men just nu duger simmning. Tränar i princip hela kroppen, finns iofs gym i Simhallen också.


Man blir ju jävligt stel av gym också. Jag simmar och gymmar för att få någorlunda mjuka leder.
  • 0
Citerar Heroif:
Jo, men den tar tyvärr för stor plats för tillfället.... Hemma hos mig då.


Aa, den tar ju störst plats med. Men har man platsen så.

Citerar Heroif:
Man blir ju jävligt stel av gym också. Jag simmar och gymmar för att få någorlunda mjuka leder.


Eller s¨å kan man stretcha efter gymmet
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar robocop87:
Ja, jag styrketränar väldigt mycket. Dock väldigt ensidigt, med fokus på endast överkroppen.

det måste ge ett konstigt utseende


Känner igen det där med att bara träna överkroppen, är nog något de flesta gör. Jag tävlade en del i bänkpress när jag var "yngre" (ett par tre år sedan) och då körde jag aldrig någonsin ben nästan eftersom jag inte ville lägga på extra vikt på dom inför tävlingar. Och andra sidan så ÄR det faktiskt sjukt jävla tråkigt Men det är bra att försöka få in benpass i sitt schema för det lönar sig nog i längden. Det ser inte bara löjligt ut med stor överkropp och stickor till ben men resten av kroppen växer också bättre om du har bra ben + att det utsöndrar väldigt mycket tillväxthormoner av de stora benmusklerna när de tränas.
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Citerar Heroif:
Har du en maskin?


Julklapp.



Citerar Th3 End:


Vaddå`? Det gör ju det!
  • 0
Citerar outcast:
Men det är bra att försöka få in benpass i sitt schema för det lönar sig nog i längden. Det ser inte bara löjligt ut med stor överkropp och stickor till ben men resten av kroppen växer också bättre om du har bra ben + att det utsöndrar väldigt mycket tillväxthormoner av de stora benmusklerna när de tränas.


Håller med fullständigt. Av ett bra benpass med squats, benpress e.t.c. så ökar testosteronet och man blir typ någon cm kortare Däremot ger det som fan.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Saigon:
Citerar Th3 End:



Vaddå`? Det gör ju det!


Det är fakta det, men det lät roligt.
  • 0
Kul att se att den här tråden fortfarande lever.
Blue
  • 0
Citerar Munich:
Kul att se att den här tråden fortfarande lever.


Kul att du bidrar

Jag ska snart börjar med ett tolv veckors träningsprogram för att få Tyler Durden kropp fast kanske lite grövre.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!