Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


  • 348
  • 348
Citerar Heroif:
Citerar 348 ka man äta ett mål och man får välja att äta det innan eller efter styrketräningen, då är efter att föredra. Då kräver kroppen näring, annars tjänade du absolut inget på att träna.

Att äta innan är också bara positivt, mer energi och kroppen är redo. Så det skadar inte, men somsagt, efter är viktigast.

Alltså, hur fan vet du allt det här nu då?


Tja, läst en massa. Jag är intresserad av träningen så jag lär mig gärna. Men det som jag skrivit i tråden är inget speciellt.
  • 0
Jag håller mig till mitt tidigare inlägg; att man ska äta innan annars bryts bara musklerna ner. Som även Ultimate och Idrotts programmet säger är mycket riktigt
Sticks and stones may break my bones...but I doubt it.
  • 0
jag har planer att börja gymma när jag blir 16.
Kan jag få 2000 kr?
  • 0
Citerar 348:
Tja, läst en massa. Jag är intresserad av träningen så jag lär mig gärna. Men det som jag skrivit i tråden är inget speciellt.


Okej.

Något bra tips på hur man ska få större muskelmassa? Har hört att man ska köra tunga vikter få gånger istället för lätta vikter många, för att då tränar man uthålligheten.

Tillagt 2007-12-17 21:29:
Citerar Vigaren:
jag har planer att börja gymma när jag blir 16.


Why not now?
  • 0
Du kan ju köra explosivt, då får man stora muskler, kanske inte så värst uthålliga då. Eller har jag fel, det är faktiskt bara något jag hört folk säga på gymmet.
Sticks and stones may break my bones...but I doubt it.
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar Heroif:
Citerar 348:Tja, läst en massa. Jag är intresserad av träningen så jag lär mig gärna. Men det som jag skrivit i tråden är inget speciellt.

Okej.

Något bra tips på hur man ska få större muskelmassa? Har hört att man ska köra tunga vikter få gånger istället för lätta vikter många, för att då tränar man uthålligheten.


Kör 7-12 repetioner per set. Det är det generella, men det kan vara upp till var och en.

1-6 styrka
7-12 volym
12+ Uthållighet


Du får ju självklart anpassa vikten efter detta, 5 reps med mycket vikt kontra 12 reps med mindre.

Citerar Vigaren:
jag har planer att börja gymma när jag blir 16.


Varför inte nu?
  • 0
Citerar 348:
Kör 7-12 repetioner per set. Det är det generella, men det kan vara upp till var och en.

1-6 styrka
7-12 volym
12+ Uthållighet

Du får ju självklart anpassa vikten efter detta, 5 reps med mycket vikt kontra 12 reps med mindre.


Brukar köra med trappan, från 6 vilo paus, så åker man sedan på 8 sen 12. Sedan 12, 8, 6. Med höjande och sänkande av vikter.
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar Heroif:
Citerar 348:Kör 7-12 repetioner per set. Det är det generella, men det kan vara upp till var och en.

1-6 styrka
7-12 volym
12+ Uthållighet

Du får ju självklart anpassa vikten efter detta, 5 reps med mycket vikt kontra 12 reps med mindre.

Brukar köra med trappan, från 6 vilo paus, så åker man sedan på 8 sen 12. Sedan 12, 8, 6. Med höjande och sänkande av vikter.


Den var ny för mig, men det verkar bra! Allsidigt.
  • 0
Citerar 348:
Den var ny för mig, men det verkar bra! Allsidigt.


Jag lovar, när du är klar orkar du knappt skriva på datorn.
  • 0
Själv älskar jag att göra övningar där jag bara klarar 2-4 reps, får en skön känsla i musklerna av det, typ armhävningar med flickvännen på ryggen eller lillebrorsan.

Fast jag varierar ändå rätt mycket, försöker köra ca 10 x 3 på varje övning för det mesta.
  • 0
Citerar Heroif:
Och äta högst 30 min efter.


1 timma är det.
  • 0
BUMP! Varför har den här tråden dött?

Jag har just kört min spring tävling och förlorade. -.-' Mitt hår är hejdå. Men har kvar vadet om magrutor om 2 månader. Vilket ska gå!
  • 0
Citerar Heroif:
BUMP! Varför har den här tråden dött?

Jag har just kört min spring tävling och förlorade. -.-' Mitt hår är hejdå. Men har kvar vadet om magrutor om 2 månader. Vilket ska gå!


Work at it.
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar Heroif:
BUMP! Varför har den här tråden dött?

Jag har just kört min spring tävling och förlorade. -.-' Mitt hår är hejdå. Men har kvar vadet om magrutor om 2 månader. Vilket ska gå!


Tänk nu på att om du ska ha rutorna synliga måste du bort med fett. Alltså måste du ligga på kaloriunderskott.
  • 0
Citerar 348:
Tänk nu på att om du ska ha rutorna synliga måste du bort med fett. Alltså måste du ligga på kaloriunderskott.


Asso, alla snackar om det där, nu får någon ta och förklara är ni snälla?
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar Heroif:
Citerar 348:Tänk nu på att om du ska ha rutorna synliga måste du bort med fett. Alltså måste du ligga på kaloriunderskott.

Asso, alla snackar om det där, nu får någon ta och förklara är ni snälla?


För att förbränna fett så måste du ligga på kaloriunderskott. Du kan springa intensivt varje dag, du kommer dock inte att förbränna fett om du inte ligger på underskott.

Tex=

-Du förbrukar 1800 kalorier under en dag
-Du äter så att du får i dig 2500 kalorier

=

Överskott på 700 kalorier, då har du inte förbrännt något. Om du nu hade ätit 1700 kalorier hade du bränt 100.

Ps, kalori siffrorna är bara tagna i luften.

Dock så kan man inte bygga muskler på kaloriunderskott. Läs på om Deff.
  • 0
Citerar 348:
För att förbränna fett så måste du ligga på kaloriunderskott. Du kan springa intensivt varje dag, du kommer dock inte att förbränna fett om du inte ligger på underskott.

Tex=

-Du förbrukar 1800 kalorier under en dag
-Du äter så att du får i dig 2500 kalorier

=

Överskott på 700 kalorier, då har du inte förbrännt något. Om du nu hade ätit 1700 kalorier hade du bränt 100.

Ps, kalori siffrorna är bara tagna i luften.


Så jag ska bli en kanin?
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar Heroif:
Så jag ska bli en kanin?


Nja, det beror. Ska du ha dina rutor så måste du ligga på underskott,. Tipset är att bygga upp magmusklerna ordentligt och sedan deffa (Kaloriunderskott). Då lär de bli synliga.
  • 0
Citerar 348:
Nja, det beror. Ska du ha dina rutor så måste du ligga på underskott,. Tipset är att bygga upp magmusklerna ordentligt och sedan deffa (Kaloriunderskott). Då lär de bli synliga.


Då kör vi på det. Först träna sedan fixa anorex.
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar Heroif:
Citerar 348:Nja, det beror. Ska du ha dina rutor så måste du ligga på underskott,. Tipset är att bygga upp magmusklerna ordentligt och sedan deffa (Kaloriunderskott). Då lär de bli synliga.

Då kör vi på det. Först träna sedan fixa anorex.


Ja, kör på det. Jag kan inte svara på när du bör deffa för att hinna få fram rutorna inom en tvåmånaders-period. Det kan vara i senaste laget redan, men jag är inte säker. Det beror ju på hur mycket man ska ha bort osv.

Kom ihåg, du kan inte bygga muskler på kaloriunderskott. Du kan dock behålla dem hyffsat bra. Sen kommer du inte att se mindre ut direkt för att du deffat, musklerna blir tydligare och väger upp det någolunda.
  • 0
Citerar 348:
Ja, kör på det. Jag kan inte svara på när du bör deffa för att hinna få fram rutorna inom en tvåmånaders-period. Det kan vara i senaste laget redan, men jag är inte säker. Det beror ju på hur mycket man ska ha bort osv.


Jag kan redan se dom nu om jag spänner mig, så dom borde vara ganska så synliga vanligt om någon månad.
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar Heroif:
Citerar 348:Ja, kör på det. Jag kan inte svara på när du bör deffa för att hinna få fram rutorna inom en tvåmånaders-period. Det kan vara i senaste laget redan, men jag är inte säker. Det beror ju på hur mycket man ska ha bort osv.

Jag kan redan se dom nu om jag spänner mig, så dom borde vara ganska så synliga vanligt om någon månad.


Ja, om du håller igång träningen samtidigt som du deffar. Mer protein, mindre kolhydrater.
  • 0
Citerar 348:
Ja, om du håller igång träningen samtidigt som du deffar. Mer protein, mindre kolhydrater.


Har funderat på att börja med dom där protein tillskotten som säljs i naturaffärerna, funkar dom alls?
  • 0
Citerar Heroif:
Har funderat på att börja med dom där protein tillskotten som säljs i naturaffärerna, funkar dom alls?


Vad är fel med gammalt hederligt kött/fisk?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!