Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Körde hantelpress, kabelrodd, latsdrag och benpress ikväll.

Hantelpress:
45 kg x 11 reps
45 x 10
45 x 9
40 x 10

Kabelrodd:
230 lbs (104,42 kg) x 10 reps
220 x 10

Latsdrag:
230 lbs x 9
210 x 11

Benpress:
265 kg x 10 reps
255 x 10
245 x 10
235 x 10

Imorgon ska jag jogga!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Tränade bänkpress, kabelrodd, benpress och bicepscurl igår (onsdag).

Gjorde en 10:a på 105 kg i bänkpress och en 10:a 52,5 kg i EZ-curl. I övrigt snarlika vikter som det brukar vara.

Sprang idag 6 km. Gick bra!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Körde chins och dips igår. Gjorde 14 reps på 98 kg plus 10 kg viktskiva i dips.

Idag cyklade jag spinning 25 minuter hemma på spinningcykeln.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Får uppdatera. Vilar än. Armhävningar och hantlar ibland dock. Lite magrutor kvar men inte i så hård form.
  • 0
Inte funderat på att skaffa exempelvis Powerblocks på typ 125 lbs samt en ihopfällbar bänk, för lite snabbare hemma-pass?
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Jag har hantlar för armpass och sånt. Armhävningar för bröst. Men jag vill ju köra mark också.


Börjat på gym lite smått. Gick ut för hårt ;)
  • 0
Något inlägg vart fjärde år tycker jag är lagom.

Nu under Coronan är det svårt och framför allt dumt, men började på armbrytning för 2 år sedan och tränar bland annat specifik styrketräning för just detta, mycket små grupper nu och munskydd men så ligger det till.

Ser att Ribcage är här (a la 2010).
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Ja, nånting måste ju vara beständigt i den här världen. ;)



Kul med armbrytning. Eller styrkesport generellt. Som gymmare och hobbylyftare blir det ju aldrig tävling annat än då jag utmanar familjemedlemmar.

2021 kommer jag att göra comeback och tänkt köra en varannandagsfasta en månad inför min födelsedag som är mitt i sommaren. Men nu blir det att bygga upp styrka och muskler ett bra tag.


Ben, armar och mage imorgon är planen.
  • 0
Precis och då är ju var fjärde och någon rutin i alla fall

Armbrytning är väldigt kul, gjorde ont i början då du belastar ben och ligament inte likt någon annan styrkesport, men efter den tuffa fasen så gick det bättre. Framförallt kul att armbrytare inte ser starka ut men klarar sig igenom det klassiska "mandomsprovet".

Varannandagsfasta kan jag tänka mig fungerar för de som inte får kraftiga hungerbegär, jag äter inte frukost och ibland klarar jag mig utan lunch, Gick ned från 106 till 93 kg på tre månader så fort frukosten försvann.

Man saknar gymmet något.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Ja precis. och jag tror inte att jag får problem med det. Får äta väldigt mättande på fastedagarna helt enkelt.

Jag har aldrig varit bra på armbrytning. Jag är bättre på att se stark ut än att vara det när jag tänker efter ;)
  • 0
Tränade chins och dips igen. Ingen ökning eller PB i någon övning. Var seg idag.
Imorgon ska jag jogga 6 km tänkte jag.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Så jäkla skönt att vara igång igen. Första böjpasset efter min coronapaus körde jag igår. Det kommer att kännas i benen, trots att jag inte körde särskilt tungt.

Känner mig i bra form. Allt ser bra ut. Är bara inte så stark som jag hade velat. Men det kommer.

Har kört tre bänkpass på kort tid. Det är väl ungefär den frekvensen jag vill försöka hålla med bänken. Tre pass i veckan ungefär. Kommer även testa en Smolov jr för bänk sen när jag börjar stanna av. Kul med såna utmaningar.

Nästa pass blir marklyft. Då med lite mer uppvärmning än sist och så ska jag använda bältet, som jag inte gjorde sist. Sen ska jag väl försöka dra upp frekvensen till två pass i veckan.
  • 0
Kul att höra! Min maxning i bänkpress närmar sig. Tänkte testa i mellandagarna på 140 kg. Det kanske går.

Körde att bero på det bänkpress ikväll, tillsammans med latsdrag, kabelrodd, dips och bicepscurl samt triceps pushdown.

Inget speciellt att rapportera annat än att jag gjorde 13 reps på 95 kg i bänkpress följt av 12 resp. 11 reps.

Imorgon tänkte jag jogga.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Du får se till att vila mycket, äta mycket och bra och så ta i som satan bara. Håller tummarna!
  • 0
Körde bänk, kabelrodd och benpress samt lite isoleringsövningar,ikväll (fredag). Var seg så körde högreps i det mesta. Inte så mycket annat att tillägga än att det gick trögt. Nya tag på måndag igen med nytt bänkpass.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
Själv körde jag böj, bänk och triceps. Såg bra ut men är inget vidare stark.
  • 0
Körde bänkpress, latsdrag, benpress och lite isoleringsövningar som omvända flyes, kabelflyes och triceps pushdowns, igårkväll.

Gjorde bl a. en 7:a på 115 kg och en snygg 10:a på 105 kg, i bänkpress men även 11 reps på 225 lbs i latsdrag. Benpressen ungefär samma vikt som jag brukar träna på.

Ska maxa nästa fredag och som det kändes igår så kan det gå vägen med 140 kg.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Körde bänkpress igår igen tillsammans med kabelrodd, benpress och lite isoleringsövningar (sit-ups, rygglyft och flyes)

Gjorde en 9:a på 110 kg och några 10:or på 100 kg, i bänkpress. Kabelrodd 10:a på 230 lbs.

Kändes väl som vanligt. Ska testa att maxa nu på fredagen som kommer, tänkte jag.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Körde ett lite lättare pass ikväll med hantelpress, skivstångsrodd och rumänska mark. Körde högreps och gjorde Bl a. 14 reps på 40 kgs-hantlarna i hantelpress och 13 reps på 90 kg i skivstångsrodd. I rumänska mark 13 reps på 105 kg.

Körde även lite bicepscurl och tricepsextensioner. Gjorde 10:a på 27,5 kg i hantelcurl.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Gjorde två försök på 140 kg igår och var hyfsat nära. Ska testa igen på måndag.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Försökte igår igen men icke!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Synd, var tar det stopp?
  • 0
Kan inte riktigt "låsa ut" eller vad man säger. Jag är ganska nära men axlarna sviker.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Utlåsningen brukar sitta i triceps. Kanske klossträning och smalbänk hade gett dig något?
  • 0
Kanske kan vara något. Har inte testat något utav det. Jag ska iaf testa igen nu på lördag och går det inte då så skjuter jag på det någon månad. Kände mig inte riktigt i toppform någon av gångerna heller, men har testat ändå... tveksamt om jag klarat 137,5 kg ens.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!