Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Chaan:
Drömde


Du frågar inte en som videon utan du antar bara att jag ljuger? Iofs du trodde väll inte ens på videon mfw länkade till...
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Ehh den enda videon han länkat till på länge är min låt..

Den bänkpressvideon från 2012 är uppenbarligen någon som slutat lyfta ja.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
  • mfw
  • mfw
Citerar Chaan:
Ehh den enda videon han länkat till på länge är min låt..

Den bänkpressvideon från 2012 är uppenbarligen någon som slutat lyfta ja.


När slutade isåfall denna herre att lyfta?
  • 0
Citerar Chaan:
....

Jag brukar kolla in tråden med jämna mellanrum men skriver aldrig
...Men...
Om du (Chaan) ens kommer i närheten av att kalla det du gör på den filmen för biceps curl, nyttigt för kroppen eller liknande måste jag nog fan fråga hur det är ställt med dig..

Du har en skitkonstig hållning, vevar med axlarna, håller ena sidan av kroppen annorlunda i förhållande till den andra, spretar med armbågarna ut från kroppen osv..

Vad sysslar du med?

"farligt att köra på de vikterna som du gör".... Svaret är väl att det är farligt att göra som du visar, det skulle jag direkt avråda alla från att göra. Vikten är inget problem.

Spoiler:
Ps. Bra underhållning med både träningsklippet och låten. Tack för det! Hittade ett jättebra klipp du kan titta på, bonus; utan tisha!

https://www.youtube.com/watch?v=sAq_ocpRh_I#t=55

"Jag tycker att det är bra att man tagit bort slantsinglingen - den blev ju ofta väldigt slumpartad!"
  • 0
Citerar tussii:
Vikten är inget problem.


Den biten håller jag med om, två set var ju mindre än jag gjorde ett annat pass, och även 8*35.

30 kilo är ungefär samma hantlar som Arnold och Cutler använder i sina filmer. Så jag kan träna för storlek nu.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Så jag kan träna för storlek nu.

Jag ser fram emot lite progress-bilder. När kan vi förvänta oss att du är av samma storlek som de du nämner?
  • 0
Citerar Liquid Lion:
Citerar Chaan å jag kan träna för storlek nu.
Jag ser fram emot lite progress-bilder. När kan vi förvänta oss att du är av samma storlek som de du nämner?


Tja uppnådde "storlek" som
-Jason 2006, han har dock slagit flera av mina lyft, runt skuldrorna har han varit bättre mestadels (inte nerdragningar tror jag), andra lyft har jag alltid gjort bättre... som ehh eh benpressar och benspark (under dom perioder jag tränat just det). Några nya lyft som dips och överhandscurl och powerclean tror jag inte han gjort. Halv knäböj, ett av hans favoritlyft, tränade jag på upp till 180 kilo förut.

-Zyzz 2014, där har jag bara sett bättre pressar, över 200 kilo marklyften tror jag är en lookalike, samma kille som också utger sig för att vara Zyzz och reppar på 45-50 bicepscurl, vilket Zyzz inte gjort i någon video jag sett. Denna lookalike verkar vara runt 183 cm.

"storlek" menas dock en bild. I själva verket gick jag om Jason i vikt 2003, och jag var smal som hans tävlingsform året runt när jag simmade på Eriksdalsbadet, ungefär 10%.

Zyzz vikt 100 kilo gick jag om i december 2011, men massan var inte där förrän i februari, på 108 kilo 13%

Sämsta tävlingsbilden jag hittade på Arnold (tidiga år) gick jag om sommaren 2012 på 100 kilo 9%

Du kan se lite bilder i albumet.
Fightclub-posen är 103 kilo 10%
Bröstbilden är 100 kilo 10%

Du kan jämföra bilder och se vem som är bredast på skärmen, men anledningen till att det finns längdklasser i bodybuilding är att det inte funkar så bra irl.

Om jag gissar då, Arnolds massa 2017, Yates massa 2018, Cutlers massa 2023.

Eller du skämtar, och tror inte på det som står på hanteln?
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Jag hoppas att han bara driver....?
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Jag hoppas att han bara driver....?


Kortslöt du?
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Jag hoppas att han bara driver....?

I bästa fall är han ett väldigt dedikerat troll. Men det tvivlar jag på. Sorgligt är det ...
  • 0
via mobil

Tror inte alla hästar är hemma där....
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
Fortfarande så arga? Jag tränade, blev stor och stark och har försökt hjälpa er.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Åsikter om att lyfta utan skor? Har fått stress skador på utsidan av foten som gör det extremt smärtsamt att gå i vissa skor, mina träningskor inkluderade. Ska träna ben imorn och tänkte pröva köra i sockar (något som är tillåtet på gymmet jag går till) för squats och liknande. Om det går fint fortsätter jag gärna köra utan skor hela veckan.
take it from an old spectator. Life's not a spectator sport. If watchin' is all you're gonna do, then you're gonna watch your life go by without ya.
  • 0
Har du vanliga inomhusskor som du använder vid t.ex. fotbollsspel mm. så är sulan för mjuk och mjuknar allt eftersom. Detta betyder att den mjuka sulan vid t.ex. knäböj, frontböj och marklyft sjunker ner och skapar dålig stabilitet. Jag skulle rekommendera tyngdlyftarskor eller att köra utan. Jag tänker innan varje pass "måste ta av mig skorna efter uppvärmningen" men glömmer det heeeela tiden.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar gnr forever:
Åsikter om att lyfta utan skor? Har fått stress skador på utsidan av foten som gör det extremt smärtsamt att gå i vissa skor, mina träningskor inkluderade. Ska träna ben imorn och tänkte pröva köra i sockar (något som är tillåtet på gymmet jag går till) för squats och liknande. Om det går fint fortsätter jag gärna köra utan skor hela veckan.


Barfota eller platta skor är väl egentligen det bästa man kan ha för knäböj, då du inte får någon hjälp av att hälen är upplyft från marken. Klarar du att gå ner tillräckligt djupt utan att röven böjs under kroppen är det ju optimalt.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Koffingbollen:
utan att röven böjs under kroppen är det ju optimalt.


Är inte detta oundvikligt för ATG? Är det skadligt?
  • 0
  • mfw
  • mfw
Citerar Costae Cavea:
Citerar Koffingbollen:utan att röven böjs under kroppen är det ju optimalt.

Är inte detta oundvikligt för ATG? Är det skadligt?


Om böjningen gör att man blir helt rak/neutral är det lugnt, men om böjningen gör att den hamnar under kroppen är det inte bra.
  • 0
Citerar mfw:
Om böjningen gör att man blir helt rak/neutral är det lugnt, men om böjningen gör att den hamnar under kroppen är det inte bra.


Okej, du får gärna länka information om det där om du har någon. Är för dåligt insatt i böj. Jag går till botten som det är nu men då jag vet att jag böjer lite baken i slutet så kanske jag ska sluta med det då alltså.

Måste ju be någon filma mig från sidan och se.

Här böjer han ju ner röven som Koffingbollen var inne på. Men det ser rakt ut och inte kanske under kroppen.
https://www.youtube.com/watch?v=vKuaw43Hny4
  • 0
Är det ATG så sker det än bäckentippning, läste om det förra terminen och det är en naturlig rörelse som sker för nästan alla. Dock så är det inte bra när ryggen kröks högre upp, för en bäcketippning är inte L-kotorna utan S-kotorna (sacrum). Så tror jag i alla fall.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
det är en naturlig rörelse som sker för nästan alla. Dock så är det inte bra när ryggen kröks högre upp, för en bäcketippning är inte L-kotorna utan S-kotorna (sacrum). Så tror jag i alla fall.


Låter bra, fortsätter med ATG Känns stabilt och rakt när jag kör. Även om jag kör på pissvikter jämför med t.ex. dig.
  • 0
  • mfw
  • mfw
Citerar Costae Cavea:
Citerar mfw m böjningen gör att man blir helt rak/neutral är det lugnt, men om böjningen gör att den hamnar under kroppen är det inte bra.

Okej, du får gärna länka information om det där om du har någon. Är för dåligt insatt i böj. Jag går till botten som det är nu men då jag vet att jag böjer lite baken i slutet så kanske jag ska sluta med det då alltså.

Måste ju be någon filma mig från sidan och se.

Här böjer han ju ner röven som Koffingbollen var inne på. Men det ser rakt ut och inte kanske under kroppen.
https://www.youtube.com/watch?v=vKuaw43Hny4


http://www.bodyrecomposition.com/training/whats-the-proper-way-
to-squat-qa.html
  • 0
Citerar mfw:
http://www.bodyrecomposition.com/training/whats-the-proper-way-
to-squat-qa.html


"I will note that with ATG squats, some amount of butt tucking is almost invariable. What I personally look for is what's going on at the low back. If the butt only tucks to the point that the back is flat, it doesn't concern me; if the back actually rounds (as it does in the above video) then that has the potential to put a lot of stress on the spine due the combination of flexion and compression."

Lite som vi var inne på då. Tror att om jag försöker tänka på att hålla svank så kommer inte ryggen bli mycket mer än rak när jag går ner. Bör kanske överväga stretching ifall det ser överdrivet ut.

Verkar även ha lite betydelse var ens wink kommer. I början är sämre.
  • 0
Hahahaha, kommer in här ungefär varannan månad för att läsa lite skit. Chaan levererar som vanligt. U da man, dawg!
  • 0
Citerar Galdir:
Hahahaha, kommer in här ungefär varannan månad för att läsa lite skit. Chaan levererar som vanligt. U da man, dawg!


Haha I wish! Jag har försökt ta bilder på min nya fysik med 8 kilo mer massa men det såg inte rätt ut - i ansiktet
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!