Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


  • mfw
  • mfw
Citerar Costae Cavea:
Citerar mfw:Mitten av Februari : http://i.imgur.com/vP95YQ8l.jpg

cirka 97.5kg efteråt 88.5kg

Som jag misstänkte var du rätt trimmad även innan. Angående din vikt så måste du vara riktigt lång. Jag har en lång kompis som är rätt kraftig av sig(inte särskilt tjock men grov) och han väger inte ens 95 kg.

Bra jobbat hur som!


Inte mätt mig på 2 år men skulle gissa på 195cm
  • 0
Citerar Krysslåda:
97,5 kg och inte ens nära knubbig, är riktigt imponerande.


Precis. Vid 97,5 skulle jag se bra fet ut.
  • 0
Körde multibana idag i skogen (crossfit) och det kan ha varit det jobbigaste jag gjort, mådde skit efter första varvet och det var tre, varje varv hade 15 stationer.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Ser fram emot att börja deffa i feb/mars. Då har jag en förhoppningsvis roligare utgångspunkt än tidigare deff då jag hade 99 cm i midjan. Nu har jag haft 90 cm sedan slutet av deffen, typ. Mitt mål nu är att bulka så mycket som möjligt utan att lägga så mycket på midjan.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Dirty bulk är helt ute, har kanske alltid varit. Jag drömde att jag var på gym med amerikaner, flera var biffiga men den som fick tjejer (när vi satt i en soffa hos någon) var en senig gubbe över 50. Han var symmetrisk i ansiktet men liknade Twin Peaks Bob. Hans långa lätta armar såg väldigt funktionella ut men knappast för idrott.

Instinken säger att en partner ska göra av med all energi för det associerar till själva sexakten. Att det egentligen är ohälsosamt att ligga på 5% fett skiter dom flesta i.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Jag gick för övrigt på gym i jeans igår. Säkert retade det någon men jag ville vara väldigt varm medan jag gjorde lite överkroppsövningar, och hade shorts under. Dom brukar också reta någon, särskilt på internet.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Är det typiskt gubbar med "Alltid retar det någon"-mentalitet? Farsan kör också lite på sånt. Även en gubbe på kontoret bland annat.


Drygt det var på gymmet idag. Körde mark och ben. Grejen är att mitt gym varken har AV eller någon slags ventilation och solen tryckte mot rutorna(fönstret, inte magen). Svetten rann längs pannan och allt kändes lite lite tyngre.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Kundvagnen:
Ser fram emot att börja deffa i feb/mars. Då har jag en förhoppningsvis roligare utgångspunkt än tidigare deff då jag hade 99 cm i midjan. Nu har jag haft 90 cm sedan slutet av deffen, typ. Mitt mål nu är att bulka så mycket som möjligt utan att lägga så mycket på midjan.


Låter spännande. Själv går jag och funderar på om jag ska genomföra min första diet nu med start i september eller om den ska få vänta tills någon gång i vinter/vår. Mitt största problem är kosten i skolan så jag funderar lite på att snickra ihop någon variant av periodisk fasta där jag får äta mellan 14 och 22, eller något likande, och därmed skippa skollunchen helt. Detta för att lättare hålla koll på vad jag får i mig, och skippa den relativt "dåliga" maten i skolan som nästan enbart innehåller kolhydrater och fett, samt är extremt svår att uppskatta när det kommer till näringsinnehåll.

Får se hur mitt schema ser ut när det släpps. Tror att ovannämnda upplägg skulle kunna fungera om jag kan träna runt 16-tiden varje dag, och på så sätt äta i samband med det. Tänker mig något i den här stilen.

23:00-15:00 Fasta (Lär dra i mig BCAA på morgonen och kanske vid lunchtid)
15:00 BCAA, Maltodextrin och Kreatin + Koffein innan träning
15:30 Träning
17:00 Vassleprotein, Maltodextrin och Kreatin
18:00 (Eller tidigare om det går) Mål 1
22:00 Mål 2

Vad tror ni om det? Kanske blir kämpigt att inte äta i skolan med polarna...
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Är det typiskt gubbar med "Alltid retar det någon"-mentalitet?


Det är typiskt dagens ungdomar att vara lättretade som du tydligen är
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Felx:
Vad tror ni om det? Kanske blir kämpigt att inte äta i skolan med polarna...


Drick 1 liter mjölk varje gång 35 gram gratis protein.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Chaan:
Det är typiskt dagens ungdomar att vara lättretade som du tydligen är


Inte alls lättretad, jag är snarare som en filbunke efter min ovan nämnde fars uppfostran. Samtidigt som alltid retar det någon förespråkade han "Äsch, bry dig inte om det där" och sån har jag blivit.

Men just "alltid retar det någon"-mentaliteten som ni gubbar kör med har jag inte fastnat för. Det fascinerar mig lite dock

Tillagt 2013-07-24 21:30:
Citerar Felx:
Vad tror ni om det? Kanske blir kämpigt att inte äta i skolan med polarna...


Det fixar du väl, men det känns inte bättre att ta sista målet kring åtta och äta med polarna annars?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Men just "alltid retar det någon"-mentaliteten som ni gubbar kör med har jag inte fastnat för. Det fascinerar mig lite dock


Det vore konstigt annars, om du inte kände igen din egen generation. Det retar någon ungdom (80-talister gäller det) varje gång jag skriver något på nätet och varje gång jag går ut. Inte minst på gymet.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Casein FX Jordgubb är verkligen fruktansvärd.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Vadårå? Frän smak? Skämd smak?
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Vadårå? Frän smak? Skämd smak?


Typisk syntetisk-jordgubbssmak men det är framförallt konsistensen. Som att dricka mjölk med en massa sand inuti, ungefär.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Grynig, ja. Det har jag också haft problem med kasein som varit. Slutsatsen är dock att det är svårt för tillverkarna. Gör dom för fina granulat så klumpar det ju i mixern. Jag har bland annat ett märke kasein som tidigare klumpade men samma utseende på burken i år klumpar inte men är grusigare, dock klart drickbar.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Kundvagnen:
35 gram gratis protein.


Och 50 gram socker...

Citerar Costae Cavea:
Det fixar du väl, men det känns inte bättre att ta sista målet kring åtta och äta med polarna annars?


Problemet är som sagt att skolmaten oftast är skit och dessutom omöjlig att uppskatta. Blir bara en jävla massa kolhydrater och fett känns det som...
  • 0
Citerar Felx:
Och 50 gram socker...


Vet att det är lite socker i mjölk, men inte så där mycket? Finns ju också andra nyttiga ämnen i mjölk.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Felx:
15:00 BCAA, Maltodextrin och Kreatin + Koffein innan träning
15:30 Träning
17:00 Vassleprotein, Maltodextrin och Kreatin


Varför tar du kreatin både innan och efter träning?
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Kundvagnen:
Citerar Felx ch 50 gram socker...

Vet att det är lite socker i mjölk, men inte så där mycket? Finns ju också andra nyttiga ämnen i mjölk.


4.9 gram laktos per 1 dl.

Citerar fbk_fbk:
Varför tar du kreatin både innan och efter träning?


Hmm.. Har väl inget riktigt svar på det. Känns bra helt enkelt!
  • 0
Citerar Felx:
Hmm.. Har väl inget riktigt svar på det. Känns bra helt enkelt!


Jaja du gör som du vill, själv tycker jag det räcker gott med en gång å andra sidan är kreatin väldigt billigt så det skadar ju inte plånboken iaf ;P
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Jag gör fler reps på 80-90 kilo i stångrodd än bänkpress. Även på 40 kilo = 50 reps i rodd (2011) och under 40 reps i bänk troligen (nu)

Eller gjorde kanske det ska stå då det var förra året jag tränade på 80-90 kilo i stångrodd, nu har jag börjat med dips och en annan latsövning (isolation..)

Någon mer som är starkare bakåt?
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Tränar folk här överhuvudtaget under sommaren? Fan vad död tråden är.

Idag ska jag börja på mitt nya schema. 5 gånger i veckan istället för 4 och speciell fokus på vader som jag ska köra 3 gånger i veckan. Bifogar självklart med schemat och förväntar mig kritik från eran sida.

Schemat: klicka här
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Kundvagnen:
Tränar folk här överhuvudtaget under sommaren? Fan vad död tråden är.


Mer än någonsin, därför det är dött här!

Citerar Kundvagnen:
Bifogar självklart med schemat och förväntar mig kritik från eran sida.
Citerar Kundvagnen:
Bifogar självklart med schemat och förväntar mig kritik från eran sida.


Hmm.. Jag skulle ändrat ordningen lite på dagarna för att få "bättre" vila.

Bröst
Rygg
Vila
Armar
Vila
Axlar
Ben
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Tränar folk här överhuvudtaget under sommaren? Fan vad död tråden är.


Jag tränar, men har inte haft tid att skriva här så mycket om det. Mitt blogginlägg om min deff får stå för det istället.

Nu är jag däremot på väg tillbaka. Ökade från förra veckan i bänken så det känns bra. Idag blir det två middagar för att fira.

Citerar Kundvagnen:
speciell fokus på vader som jag ska köra 3 gånger i veckan.


Underarmar då? Nacke?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!