Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Nizyo:
What? No, no. Svettas gör man om man jobbar hårt. Vissa svettas mindre, andra mer. Det är t.ex extremt varmt på mitt gym nu så min tröja blir helt blöt där bak. I går blev till och med mina vader fuktiga. Jag tränade rygg/biceps på mitt pull pass.


Maybe, jag svettas mest i ansiktet, ryggen brukar inte bli så farlig, men finns folk på gymmet som har en t-shirt som inte alls andas, vilket leder till att hela deras rygg är dyngsur, jättesnyggt!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Maybe, jag svettas mest i ansiktet, ryggen brukar inte bli så farlig, men finns folk på gymmet som har en t-shirt som inte alls andas, vilket leder till att hela deras rygg är dyngsur, jättesnyggt!


Aa, jo. Samma här. Gymmet är dock mer eller mindre som en bastu för tillfället. Står 2 stycken fläktar på golvet som på nått sätt ska hjälpa, vilket dem inte gör. Om det är snyggt eller inte spelar väl ingen roll.
  • 0
Jag har på sistone försök att "isolera" själva setet från resten av tiden på gymmet. Det vill säga jag har enbart hörlurar med musik i öronen medan jag lyfter, jag sitter inte kvar i maskinen/bänken efter att lyftandet är klart eller liknande, så själva förutsättningarna runt omkring en skiljer så mycket som möjligt mellan arbetet och vilan, och har upplevt att jag får mycket bättre resultat. Intressant hur mycket som ligger i det mentala.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Nizyo:
Aa, jo. Samma här. Gymmet är dock mer eller mindre som en bastu för tillfället. Står 2 stycken fläktar på golvet som på nått sätt ska hjälpa, vilket dem inte gör. Om det är snyggt eller inte spelar väl ingen roll.


Vi har takbunden luftkonditionering men när det är mycket folk hjälper det inte, den blåser dock perfekt ned mot bänkarna där man kör hantelpress, flyes etc. så ibland sitter man där och njuter!

Vill ha den perfekta svettningen, den där som går som en cirkel vid halsen, då kommer jag vara stolt.

Tillagt 2013-04-17 18:18:
Citerar Lotus:
Jag har på sistone försök att "isolera" själva setet från resten av tiden på gymmet. Det vill säga jag har enbart hörlurar med musik i öronen medan jag lyfter, jag sitter inte kvar i maskinen/bänken efter att lyftandet är klart eller liknande, så själva förutsättningarna runt omkring en skiljer så mycket som möjligt mellan arbetet och vilan, och har upplevt att jag får mycket bättre resultat. Intressant hur mycket som ligger i det mentala.


Under vilan drar jag alltid av mig handledsskydden snabbt, pustar ut lite och ställer mig sedan upp och går och kollar lite snabbt, sedan ska de på igen och den perfekta låten måste hittas.

Alltså fyfan när setet inte går ihop med låten, så blir det en lugn bit i låten under utförandet, inget fokus alls.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Under setet drar jag alltid av mig handledsskydden snabbt, pustar ut lite och ställer mig sedan upp och går och kollar lite snabbt, sedan ska de på igen och den perfekta låten måste hittas.


Under setet? Riktigt imponerande att du lyckas med allt detta! Hehe j/k
  • 0
Citerar Nizyo:
Under setet? Riktigt imponerande att du lyckas med allt detta! Hehe j/k


Haha fan
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Under vilan drar jag alltid av mig handledsskydden snabbt, pustar ut lite och ställer mig sedan upp och går och kollar lite snabbt, sedan ska de på igen och den perfekta låten måste hittas.


Ja, jag tror det är bra att göra så. Sitter man kvar i samma position och börjar vila i den får jag för mig att man kan "fastna" i vilofasen och inte riktigt använda all kraft under setet.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Ja, jag tror det är bra att göra så. Sitter man kvar i samma position och börjar vila i den får jag för mig att man kan "fastna" i vilofasen och inte riktigt använda all kraft under setet.


Yup så är det, jag kan hamna i min egen värld och sen tänker man "fan vad pigg jag är" så har man tagit för lång vila, bättre att ha en liten sträcka man kan gå på cirkus 30s, sen adderar man pepp-tiden osv. så är man uppe på en godkänd vila.

Vad lyssnar du på för musik på gymmet då?
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Vad lyssnar du på för musik på gymmet då?


Ganska annorlunda mot de flesta här inne, verkar det som. Lyssnar mycket på punk och annan snabb musik som piggar upp. Har aldrig klarat av den stereotypa gymmusiken.
Vik hädan, troll.
  • 0
Har Ako visat sitt 200 kiloslyft än?
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Less jag blev igår när min kompis som är svagare än mig i det mesta annat samt väger runt 5 kg mindre än jag gör tog 150 i marklyft. Mitt personbästa är 140 men igår var även 130 riktigt tungt. Jag gissar att förkylning+deff gör en lite svagare.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Kändes riktigt tungt idag i knäböjen. Blev 6 set totalt, 100kg x 6 som bäst. Imorgon väntar brösten!
  • 0
Jag känner att det är dags att byta upplägg snart. Vad kör ni efter för upplägg? Posta gärna hela scheman med dagar, övningar, set och reps.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar The Frostexx:
Vad kör ni efter för upplägg?


Just nu ser det ut ungefär såhär:

1. Biceps/Triceps
2. Ben/Vader/Mage
3. Bröst
4. Rygg/Baksida axlar/Trapz
5. Axlar/Vader/Mage

1. Biceps/Triceps
Smalbänk
Stående EZ-curls
Dips
Scottcurls med hantel
Overhead rope extensions
Scottcurls i maskin
Pushdowns
Reversed pushdowns
Incline curls

2. Ben/Vader/Mage
Böj
Press
Spark
Raka mark
Liggande curls
Stående vadpress i smith
Benlyft
Vadpress i benpressmaskin
Crunches

3. Bröst
Rotatorcuffsövningar
Hantelpress
Snebänk
Bröstmaskin (neutralt grepp, typ)
Hantelflyes
Cableflyes

4. Rygg/Baksida axlar/Trapz
Stångrodd
Latsdrag
Seated cable row
Hantelrodd
Shrugs i smith
Reversed dumbellflyes
Shrugs med hantlar
Reversed flyes i cable

5. Axlar/Vader/Mage
Militärpress
Hantelpress
Sidolyft med hantel
Sidolyft i cable
Fronlyft i cable
Mage och vader: Samma som på benpasset

Ligger runt 8-12 reps i allt förutom knäböjen just nu. Vilar från mark och bänk ett par veckor till sen går jag på en period med lågreps och bara basövningar.
  • 0
Citerar The Frostexx:
Jag känner att det är dags att byta upplägg snart. Vad kör ni efter för upplägg? Posta gärna hela scheman med dagar, övningar, set och reps.


Kör 3-1-3 split, men kört från måndag.

Måndag
Bröst/ Triceps

Bänkpress - 4 set
Smalbänk - 3 set
Incline Flyes - 4 set
Breda Dips - 4 set - Drop (från 25 st till 10)
Cable Crossover - 4 set
Tricepspress bakom nacken (rep) - 3 set

Tisdag
Rygg/ Biceps

Preacher Curl - 4 set
Hantelrodd åt sidan - 4 set
Hammercurls - 3 set
Deltoid Raises - 4 set
Shrugs - 4 set
Stående bicepscurl åt sidan - 3 set
Latsdrag - 4 set
Rygglyft - 3 set

Onsdag
Ben/ Mage

Crunches på Pilatesboll - 3 set
Knäböj - 4 set
Raka Hängande Knälyft - 4 set
Liggande Vadpress - 4 set
Weighted Crunches - Drop set + 2 set
Knäspark - 4 set
Snea Hängande Knälyft - 4 set
Liggande Lårcurl - 4 set

Torsdag (VILA)

Sen om igen!

8-12 reps brukar det vara!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Inget schema längre, har haft flera olika (som jag gjort) men det finns ingen split som funkar så det är bättre att träna allt som inte gör ont.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Imorgon ska jag prova att maxa 100 kg i bänkpress igen. Tror och hoppas att jag tar det.

Angående schema.

Dag 01 - Rygg/biceps
Marklyft - 5 set
Latsdrag/chins - 4 set
Sittande rodd/stångrodd/T-bar rodd - 4 set
Någon övning för vidden - 4 set
Skivstångcurl - 4 set
Någon övning för biceps - 4 set

Dag 02 - Axlar/vader
Militärpress - 4 set
Någon övning för baksida axlar - 4 set
Sittande militärpress bakom nacke - 4 set
Laterial raise - 4 set
Shrugs - 3 set
Vadpress i benpress - 4 set
Stående vadpress - 4 set

Dag 03 - Ben/mage
Knäböj - 5 set
Benpress - 4 set
Liggande lårcurl - 4 set
Benspark - 4 set
6 set mage

Dag 04 - Bröst/triceps
Bänkpress - 5 set
Lutande hantelpress - 4 set
Cablecross - 4 set
Bröstpressmaskin - 3 set
Skullcrusher - 4 set
Dips - 4 set

Vilar när jag vill.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Fokuserade 100% till att träffa rätt muskler på senaste ryggpasset. Dvs drog med latsen och inte biceps i vissa övningar osv Fy helvete vilken träningsvärk jag har haft!
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Fokuserade 100% till att träffa rätt muskler på senaste ryggpasset. Dvs drog med latsen och inte biceps i vissa övningar osv Fy helvete vilken träningsvärk jag har haft!
Och hur gjorde du de ? Mer lungt eller ?
  • 0
Mindre vikt och kläm ihop musklerna riktigt ordentligt. Som Kai säger; squesssssse
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Krockade med kroken under 100 kg bänken, men trots det lyckades jag pressa upp stången ändå. 100 kg*1, 100 kg*1, 90kg*3. Riktigt nöjd!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Krockade med kroken under 100 kg bänken, men trots det lyckades jag pressa upp stången ändå. 100 kg*1, 100 kg*1, 90kg*3. Riktigt nöjd!
Grattis! Bra jobbat
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Krockade med kroken under 100 kg bänken, men trots det lyckades jag pressa upp stången ändå. 100 kg*1, 100 kg*1, 90kg*3. Riktigt nöjd!


Grattis! Jag tror inte jag klarar 100 än, gjorde 80 x 7 igår men tror det bara räcker till ett par på 95, kanske en på 100 men då kommer de gå lååååångsamt.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • Felx
  • Felx
När ni marklyfter, släpper ni vikten helt då och låter den lägga sig på marken eller snuddar ni bara?
  • 0
Jag gör en kort paus vid golvet och fixar greppet om så behövs, sen upp igen.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!