Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Action Fighter:
Ehh, den som tar mest är ju starkast oavsett vad han väger, sedan kan du inte bedöma styrka efter bänkpress eftersom någon kan vara jättestark utan att ta något enormt i bänkpress.


Vi mäter våra bröst och triseps. Så då brukar bänkpress och armhävningar vara det naturliga valet om vem som får titeln i plugget.

Och alla vet att om man väger mer så tar man naturlig mer. Det finns väl enstaka fall som är tvärtemot.

Men som sagt, någon bra taktik som ger magrutor?

Tillagt 2007-11-09 14:58:
Citerar 348:
Haha, tönt. Sen när är bänkpress ett mått på hur stark man är. Mät i marklyft innan du säger något. Och sen hur många reps gjorde ni var?

Och sen är 70 kg på en kroppsvikt på 52 bra mycket bättre än 75 på 70.


Bara 1 reps. Vi brukar köra marklyft, men som sagt så räknar vi hellre triseps och bröst.
  • 0
Citerar Heroif:
Vi mäter våra bröst och triseps. Så då brukar bänkpress och armhävningar vara det naturliga valet om vem som får titeln i plugget.

Och alla vet att om man väger mer så tar man naturlig mer. Det finns väl enstaka fall som är tvärtemot.

Men som sagt, någon bra taktik som ger magrutor?.


Tunga övningar + kaloriunderskott bör funka perfekt


Citerar Heroif:
Bara 1 reps. Vi brukar köra marklyft, men som sagt så räknar vi hellre triseps och bröst.


Triceps och Bröst...japp, de viktigaste musklerna i kroppen
Rökning förkortar dit liv och skratt förlänger det. Men vad händer om du är en skrattande rökare?
  • 0
Citerar Singing_Scorpion:
Triceps och Bröst...japp, de viktigaste musklerna i kroppen


Bröst gillar brudar och triceps ser snyggt ut. Men visst, det har hänt att vi har tävlat i cruches också.

Citerar Singing_Scorpion:
Tunga övningar + kaloriunderskott bör funka perfekt


Tackar.
  • 0
Citerar Action Fighter:
Galdir: 77Kg är ju klart respektabelt.


Heh, men som sagt, tycker att folk hänger upp sig för mycket på siffror. Det spelar ju ingen roll om man tar 30 eller 130, bara det är max för dig, liksom. Sen är bänkpress överskattat, finns bättre övningar.
  • 0
Tusan, nu är det för kallt att springa utomhus. -___- Och jag vill inte springa på löpband, det är ju så tråkigt. Aja, får hoppas att jag har någon snygg tjej att titta på medans jag springer.
  • 0
Vilken är den bästa övningen för bröstmuskler utan redskap?
  • 0
Breda armhävningar och Dips skulle nog vara bra.
  • 0
Citerar sofanboy:
Tusan, nu är det för kallt att springa utomhus. -___- Och jag vill inte springa på löpband, det är ju så tråkigt. Aja, får hoppas att jag har någon snygg tjej att titta på medans jag springer.


Haha, gillar inte heller att springa på löpband, får hoppas på tjejen som sagt. . Satsa dock helst på cycklarna om du vill ha fler tjejer i närheten.

Crank: Det funkar även att göra samma rörelser som i maskin om någon som är starkare håller emot, jag och farsan testade det. Fast se bara till att den som håller emot är en van gymmare själv.

Galdir: Word, jag tycker själv att muskelstorlek och definition är viktigast.
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
P.g.a att det var så tråkigt, har jag slutat springa på löpband. Börjat springa utomhus igen, förjävligt kallt men roligare.

Bara att ta på sig lite extra saker så är det inte så kallt längre, typ långkalsonger, halsduk, extratjocktröja, mössa och jacka så går det nog bra.
  • 0
Citerar Heroif:
Men någon som har tips på hur man fixar fina magrutor?


Situps. Käka tonfisk efteråt.

Tillagt 2007-12-17 16:32:
Citerar Crank:
Vilken är den bästa övningen för bröstmuskler utan redskap?


Har för mig att breda, långsamma armhävningar är bra. Känns visserligen som om man ska dö om man har lyckats köra 25-30 på raken, men vafan. Bara att bita ihop.

Tillagt 2007-12-17 16:34:
Citerar Heroif:
Men som sagt, någon bra taktik som ger magrutor?


Som sagt, situps, situps och återigen, sitpus. Håll även dig upp en sekund eller två i luften.
  • 0
Citerar Saigon:
Situps. Käka tonfisk efteråt.


Vi måste väl alla offra något, som smaklökarna.

Citerar Saigon:
Som sagt, situps, situps och återigen, sitpus. Håll även dig upp en sekund eller två i luften.


En finurlig sak om situps är ju, måste man vila magmusklerna en dag? Eller äre bara att köra hårt varje dag?
  • 0
Citerar Heroif:
En finurlig sak om situps är ju, måste man vila magmusklerna en dag? Eller äre bara att köra hårt varje dag?


Man ska vila en dag, då man måste låta musklerna växa till sig.
  • 0
Citerar Crank:
Vilken är den bästa övningen för bröstmuskler utan redskap?


Armhävningar och sittupps kör jag...har fått ganska grova bröst av det,fast jag inte trodde det haha.
Sen ska man ju stretcha ut armarna efter beroende på hur man vill ha musklerna,om man vill ha snygga bröstmuskler eller så de ser ut som "man bobs" :p
Whats that Sandwich? Kill them all? Good idea! Hahahah!
  • 0
Citerar Saigon:
Man ska vila en dag, då man måste låta musklerna växa till sig.



Bra att veta, tack för tipset. Extra hård pök för dig ikväll!
  • 0
Citerar Heroif:
Bra att veta, tack för tipset. Extra hård pök för dig ikväll!


WOO-HA!
  • 0
Här har ni något att bita i, jag är nämligen sämst på sånthär med styrketräning.

Vad kan jag åstadkomma hemma med ett par 6-kilos hantlar?
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Tirion:
Vad kan jag åstadkomma hemma med ett par 6-kilos hantlar?


Beror ju på hur tränad du är.

Du kan träna axlarna, ryggen, biceps, triceps, Ja, hela armpartiet skulle man kunna säga.
  • 0
Jag gör armhävningar och situps varje dag. Jag har börjat att märka att jag har fått mer magmuskler, men inget hittills på armarna.
  • 0
Citerar Tirion:
Vad kan jag åstadkomma hemma med ett par 6-kilos hantlar?


Kan träna din mage om du har dem som tyngd över dina bröst när du kör situps.
  • 0
Citerar Heroif:
Beror ju på hur tränad du är.

Du kan träna axlarna, ryggen, biceps, triceps, Ja, hela armpartiet skulle man kunna säga.


Hur vet man hur tränad man är?

Men jag kan väl säga som så att jag inte styrketränat sedan tidigare, även om jag nu inte är helt tanig och utan muskler. Men man klarar att komma i lite form med de vikterna utan att behöva byta upp sig till tyngre?


Citerar sofanboy:
Kan träna din mage om du har dem som tyngd över dina bröst när du kör situps.


Ahh... ska testa det sen. Tack för tipset!
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Tirion:
Hur vet man hur tränad man är?


Öhm... Det beror ju som på, om man har tränade armar så tar du kanske med vikt på på armövningar osv osv.

Citerar Tirion:
Men jag kan väl säga som så att jag inte styrketränat sedan tidigare, även om jag nu inte är helt tanig och utan muskler. Men man klarar att komma i lite form med de vikterna utan att behöva byta upp sig till tyngre?


Det borde nog inte vara några problem när man kan komma i form med armhävningar och situps.
  • 0
Citerar 360-Mannen:
Jag gör armhävningar och situps varje dag. Jag har börjat att märka att jag har fått mer magmuskler, men inget hittills på armarna.


Du ska inte köra varje dag, det är bättre med varannan. OCh du käkar väl efter att du har tränat? Det är mycket viktigt.
  • 0
Citerar Heroif:
Det borde nog inte vara några problem när man kan komma i form med armhävningar och situps.


Har lite svårt för armhävningar, utan att vara fet har jag ändå rätt stora benmuskler och tung kropp så då blir armhävningar fruktansvärt jobbigt.

Men tack för tipsen, ska kolla upp lite övningar för armpartierna!
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Dark Xion:
Sen ska man ju stretcha ut armarna efter beroende på hur man vill ha musklerna,om man vill ha snygga bröstmuskler eller så de ser ut som "man bobs" :p


Utveckla.
  • 0
Citerar Heroif:
Citerar Dark Xion: sen ska man ju stretcha ut armarna efter beroende på hur man vill ha musklerna,om man vill ha snygga bröstmuskler eller så de ser ut som "man bobs" :p

Utveckla.


Jamen om man tex har tränat armarna genom armhävningar,hantlar eller en bänkpress så tränas ju musklerna som går från bröstet över armhålan och till armen,om man inte stretchar genom att dra ut musklerna så blir ju musklerna bara större och ligger kvar i mitten av bröstet och det ser inget vidare ut tycker jag,när det ser ut som två fett klumpar :p haha
Whats that Sandwich? Kill them all? Good idea! Hahahah!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!