Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken bok läste du senast?


Läste klart Norwegian Wood av Haruki Murakami i fredags, kolla mitt blogginlägg för att läsa mina tankar om boken och författaren. :3

http://www.gamereactor.se/blog/Aiklund/172412/
Goats who stare at men.
  • 0
Närmar mig slutet av "The Mad Ship", av Robin Hobb. Har läst alla hennes böcker förr, men köper dem nu i denna utgåvan som är sjukt snygg i bokhyllan. Stilrent och enhetligt!
Sedan ska jag ta itu med Mogworld.
  • 0
Cell av Stephen King (hoppas jag inte nämnt det förut i tråden.)
  • 0
Hypnotisören - Lars Kepler

Ruskigt bra bok av Sveriges just nu bästa kriminalförfattare, blir väl Paganinikontraktet nästa gång då, någon som har läst den?
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Harry Potter (någon av den)
Det är lätt att bli en skitstövel.
  • 0
The Magicians' Guild - Trudi Canavan
  • 0
Har nyligen börjat läsa Darkly Dreaming Dexter.
  • 0
Citerar Rocksteady:
Postverket - Av den eminente Charles bukowski


Den är hård! Utan tvekan en favorit!

Jag läste idag ut Doktor Glas av Hjalmar Söderberg. Det var en mycket intressant och välskriven bok.
Life is unfair, kill yourself or get over it.
  • 0
Håller på att läsa om alla Harry Potter böckerna just nu. Har inte läst den sista på svenska så jag tänkte att det var lika bra att läsa om alla andra först Är på fjärde boken nu och har hittills läst 1/dag, streckläsning ftw
And the iceman cometh, Sander baby. The iceman fucking cometh.
  • 0
Läste igår ut Frank Kafkas Processen. Fantastiskt bra bok!
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Harry potter och de vises sten.
  • 0
Kalle Ankas pocket nr 379.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Varför tror du vi låter som vi låter? Svensk Punk 77-81.

En fantastisk bok och ett tidsdokument av den mest intressanta delen av modern svensk historia.
42
  • 0
Metro: 2033 - Dmitry Glukhovsky

Atmosfäriskt äventyr med stark känsla av total melankoli och hopplöshet samtidigt som känslan av att lyckas med huvudpersonen Artioms uppdrag lyfter fram den röda tråden. Njutbart, dock inget som lyckas stickas ut bland favoriterna.

8/10
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Fool's Fate - Robin Hobb

Den avslutande delen i hennes andra trilogi om FitzChivalry Farseer.
En väldigt känslomässigt engagerande bok, ingen annan bok har gjort mig så rörd. Vissa kanske tycker att slutet är för sött och tillrättalagt, men efter allt Fitz varit igenom känns det så bra att för en gångs skull får han det han vill ha.
  • 0
Citerar Att Heta Fredrik:
Läste igår ut Frank Kafkas Processen. Fantastiskt bra bok!


Åh, den måste skaffas.

Köpte nyligen Brott och Straff och Onda Andar av Dostojevskij, samt Söderbergs Doktor Glas, vilka jag missat alla dessa år. Har kommit en bra bit in i Brott och Straff, och är minst sagt hänförd.
  • 0
Citerar Crank:
samt Söderbergs Doktor Glas, vilka jag missat alla dessa år.


Ah, jag läste den genom skolan nyligen. Bra bok - och på sätt och vis påminner den lite om Brott och Straff, trots att den inte är lika köttig och ångestfull typ.

Jag läste ut David Peace's experimentella, semifiktiva verk GB84 nyligen. Det var en upplevelse, som visserligen var ganska svår att ta sig igenom på engelska, men ändå helt klart värt det.
Life is unfair, kill yourself or get over it.
  • 0
Stäppens Krigare, av Conn Iggulden, riktigt bra bok.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Stäppens Krigare, av Conn Iggulden, riktigt bra bok.


Jag tycker böckerna om Julius Ceasar är snäppet bättre, läst dem?
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Nej, Stäppens Krigare är min första Iggulden bok.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Läser för tillfället George Bushs "Decision Points" och hittills har den hållit de förväntningar jag hade. Helt klart intressant läsning.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.
  • 0
Mr. Murder- Dean Koontz
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
  • ses
  • ses
"High Fidelity", som var väldigt underhållande. Snacka om en vinylmtsvarighet till Mark Zuckerberg!
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
"High Fidelity", som var väldigt underhållande. Snacka om en vinylmtsvarighet till Mark Zuckerberg!


Jag läste första 50 sidorna av den på engelska, men slutade läsa den av någon anledning. Av det jag läste var riktigt rolig. Borde läsa igenom den. Annars är jag riktigt sugen på "Fever Pitch". Det sägs att om man älskar fotboll, så kommer man att älska denn.
  • 0
Naiv. Super., av Erlend Loe
Klappa fina katten?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!