Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Världshistoriens bästa film?


1: The Matrix
2: Pulp Fiction
3: Shawshank Redemption
4: Léon
5: Forrest Gump
Do you think that's air you're breathing now?
  • 0
Världens bästa film är Leaving Las Vegas...
  • 0
Well min top 3 ser ut så här:

1. Forrest Gump
2. Sagan om ringen triologin
3. Pirates of the carribean(Båda filmerna)
  • 0
1. FF7 Advent children
2. V för vendetta
3. Banilue 13
During times of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
  • 0
Kan inte bestämma mig vilken film jag tycker mest om av Batman eller V For Vendetta, båda filmerna är ju så grymt äckligt bra
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Jag har verkligen svårt att sätta upp en lista över favoriterna. Och så har jag så många filmfavoriter att ta upp...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Forrest Gump, Sagan Om Ringen - Trilogin, Papillon, Nyckeln Till Frihet, Gökboet, Gudfadern - triligin, Sin City, Kill Bill Vol 1 & 2, Reservoir Dogs, American History X, Pulp Fiction, Gladiator, Green Mile, Terminator 2, Toy Story, Catch Me If You Can, Saw, Pirates Of The Carribean, Vägen Ut

Det är mina favoritfilmer, att lista dem är riktigt svårt. Men etta ligger iaf Forrest Gump.
complications of a mastermind
  • 0
Shawshank Redemption , Sagan om Ringen Härskarringen och Hero är tre filmer som platsar högt upp på listan. Jag kan inte utge "Världshistoriens bästa film" eftersom det finns så många bra som jag skulle vilja ha som etta. Men de jag skrivit ovan platsar alla där.
I dont wanna live here no more, I dont wanna stay. Aint gonna spend the rest of my life, quietly fading away.
  • 0
  • mr o
  • mr o
Citizen Kane,Bullit och Star Wars filmerna
  • 0
Requiem for a drem, Donnie Darko, Nyckeln till frihet, och The hills have eyes
Jag är den jag är...., tror jag iallafall!
  • 0
  • Andy
  • Andy
Saving private ryan, mer realism får man gräva efter
  • 0
Saving private ryan, mer realism får man gräva efter

En film som är mer enögd än den får man också gräva efter
"Life is a journey, a course, like learning a martial art"
  • 0
  • Andy
  • Andy
"En film som är mer enögd än den får man också gräva efter "

meningen med filmen är ju också att visa hur dom AMERIKANSKA soldaterna hade det vid dom smutsiga stränderna längs normandy kusten
  • 0
SPR är ett klassikst exempel på genren "Tuffa jänkare vs. onda tyskar". Stillsamma trumpetfanfarer, flagvifftande och fransk landsbyggd...

Den tunna röda linjen är också en film som skilldrar kriget från amerikanskt perspektiv. Den känns ändå inte lika framtvingat heroisk som Saving Private Ryan.
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Topp-20 för tillfället:

1. Der Untergang (2004)
2. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
3. Ran (1985)
4. Amelie (2001)
5. One Flew Over the Cuckoo's Nest
Vol au dessus d'un nid de coucou (1975)
6. Apocalypse Now (1979)
7. The Nightmare Before Christmas (1993)
8. Barry Lyndon (1975)
9. A Clockwork Orange (1971)
10. Blade Runner (1982)
11. Amadeus (1984)
12. Schindler's List (1993)
13. Chinatown (1974)
14. Il buono, il brutto, il cattivo (1966)
15. Enfaldige mördaren, Den (1982)
16. The Silence of the Lambs (1991)
17. The Life Aquatic with Steve Zissou (2004)
18. Where the Buffalo Roam (1980)
19. Hana-bi (1997)
20. Seven Samurai (1954)
  • 0
1. Forrest Gump (1994)
2. The Godfather: Part II (1974)
3. The Pianist (2002)
4. One Flew Over The Cuckoo's Nest (1975)
5. The Godfather (1972)
6. The Deer Hunter (197
7. The Shawshank Redemption (1994)
8. Scarface (1983)
9. Dances With Wolves (1990)
10. Awakenings (1990)
  • 0
Orka lista dem när jag redan har dem.

http://www.filmtipset.se/myp age.cgi?page=grades&grade=5

=)

Måste tipsa om en väldigt bra film. "Experimentet" eller "Der experiment" som den heter på tyska. Otroligt bra film! Kan nog vara min favorit film.
Rend me i roven!
  • 0
Bästa film är lätt Fear and loathing in Las Vegas, finns det inga andra som ochså höjer detta mästerverk till skyarna?
I reject your reality and substitute my own :)
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
La fin absolue du monde
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
Jag har otroligt svårt att välja!!
"Du siktar på att banga innan tolv, eller hur? Eller att du tittar dig i spegeln och tänker: VEM ÄR DU!?"
  • 0
Jaadu... Jag tittar faktiskt inte så mycket på film, men som många andra diggar jag Forrest Gump
Ost.
  • 0
High Fidelity - En härlig film med John Cusack som äger en musikaffär i Chicago, kallad "Championship Vinyls. Han har två mer eller mindre underliga medarbetare spelade av Todd Louiso och Jack Black.
Han gör Topp-5-listor om allt i sitt liv och när hans flickvän (spelad av Iben Hjejle) gör slut på honom ser han tillbaka på (och ändrar) sin lista om "De fem mest minnesvärda avsluten".

Fullständigt underbar film.
Storm shadow, let's battle.
  • 0
Titanic, lätt!
  • 0
Black Hawk Down och Gladiator ligger bra till.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
[Roy]
Synd att du inte uppskattar Life Aquatic eller The Nightmare Before Christmas till fullo, de är mina två absoluta favoritfilmer!

I övrigt måste jag säga att In the Mood For Love är en stark kandidat till titeln bästa Filmromans.
Någonsin.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!