Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den allmänna tråden om politik


Citerar Oxenstierna:
Regeringen: Det är dags för tältläger i Sverige: http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21552399.ab


Ovärdigt, inhumant och förnedrande. Det är vad regeringen Löfven gör mot människor. Sedan står han på någon presskonferens och smilar och försöker visa hur duktig han är. Man blir ju äcklad.
  • 0
KD röstade ja till att slopa DÖ! TACK GODE GUD!
  • 0
  • Ree
  • Ree
Nyval??? NYVALA?L!?L!?LS??!?!?!?

M och KD hoppar av DÖ!!
  • 0
Citerar Ree:
M och KD hoppar av DÖ!!


Moderaternas avhopp kom bara så där alltså?
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
  • Ree
  • Ree
Jag vet bokstavligt talat bara att Batra nyss gick ut och meddelade det, ja. DÖ dog.
  • 0
Citerar Center of this Universe:
Moderaternas avhopp kom bara så där alltså?

LOL Anna Kinberg Batra är nog inte ledsen över att den mycket impopulära DÖ som dessutom håller henne borta från regeringsmakten och statsministerposten sprack.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
Nja, tänkte mer att det kom, bara så där. Speciellt efter att ha väntat hela veckan att KD ska få tummen ur och döda DÖ.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Har sett mycket spännande opinionsändring i frågan om invandring, asylmottagande och tiggeri den senaste tiden. Jag kommer från en typisk medelklassfamilj som varit och fortfarande är starkt emot SD. Hur som, min mamma, en väldigt intelligent och hårt arbetande rektor tog sig an en skola i ett invandrartätt område för ett par år sedan. Hon drivs av altruism och empati. Ju längre hon jobbar märker hon att hon får riktigt stora problem med kulturkrock. Många invandrarföräldrar har ytterst osvenska värderingar. Hon berättar att mammor kan stå och skrika åt varandra på arabiska inne i skolan, att det finns en hierarki från hemlandet (Syrien) som de tar med sig hit som gör att vissa står högre i rang än andra, många pappor (och mammor) har usel kvinnosyn. Hon säger att hon får behandla dessa föräldrar som stökiga barn, tydlig och auktoritär, hon kan tvingas höja rösten för att de skall lyssna. Hon sade senast jag träffade henne att problemen med invandringen börjar bli för stora. Det här var första gången någon inom min familj överhuvudtaget yttrar något negativt om invandringen. Min syster instämde då, de båda tyckte att de andra partierna än SD MÅSTE inse allvaret i situationen.

Detta var delvis mycket förvånande för mig. Inom min familj har det funnits ett starkt tabu kring den här frågan och både min mor och syster är goda exempel på människor som följer det politiskt korrekta. Detta var för mig ett tecken på en opinionssvängning som just nu är påväg att ske, den akademiska medelklassen är påväg att bli allt mer invandringskritisk. Den enda anledningen till att det går så långsamt är att man inte "vill ge SD rätt". Det var just därför jag blev så förvånad av min mor och systers uttalanden.

Personligen tycker jag att detta är positivt eftersom jag på senare tid har blivit övertygad om att Sverige behöver en mer restriktiv invandringspolitik. Jag hoppas att något av de övriga partierna lyfter frågan. SD har uppfyllt sin roll genom att belysa frågan, men de kan inte tillåtas regeringsmakt, vilket också är helt otroligt att det skulle hända. Nu ligger alltså bollen hos de övriga partierna, den som först vågar gå ut och tydligt säga att de vill sänka antalet invandrare och flyktingar till Sverige kommer få vind i ryggen.
  • 0
Citerar DivineNerd:
SD har uppfyllt sin roll genom att belysa frågan, men de kan inte tillåtas regeringsmakt


Intressant iakttagelse, jag har upplevt något liknande i min egen omgivning. Men vad menar du med att SD inte ska tillåtas nå regeringsmakt? Varför?

Jag sympatiserar själv inte med SD då jag är ganska liberal, men jag tror ändå att SDs politik är mindre skadlig än den rödgröna röran vi har idag.
  • 0
Vill dock säga att föräldrar som står och skriker på varandra är vanligt bland "vanliga" svenska föräldrar, det är äktenskaps/relationsproblem än något som hör till en etnicitet. Usel kvinnosyn är tyvärr inget ovanligt bland "vita" såkallade svenskar heller, utan tyvärr ett vardagligt fenomen och ett problem. Hierarkisk och problem för kvinnor att bli chefer och nå toppositioner existerar i allra högsta grad bland svenska arbetsplatser idag också + sexismens, trakasserierna och allt annat. Dock har vi kommit långt men det finns mycket vi kan förbättra där. Vi kastar lite sten i ett glashus faktiskt att använda det som ursäkt att minska invandring eller flyktingmottagande/asylsökande då många så kallade "svenskar" inte heller bär på dessa grundläggande värderingar som vi kallar för sunda svenska. Att någon har tråkiga värderingar kan dock lösas på andra sätt än att sätta upp taggtråd såsom utbildning mm.

Begränsning kommer inte hjälpa någon istället behövs avbelastnings åtgärder d.v.s. gemensamma krafttag bland europeiska länder att balansera ansvaret en aning och ekonomiskt stöd från USA. Vill man lösa konflikterna måste man samtidigt som man tar emot, lösa kärnkonflikterna, Afghanistan en del områden i Afrika och Syrien. Med tanke på det "proxykrig" som nu förs mellan Ryssland och USA och de alltmer nedåtspirande relationerna tror jag ett slut på konflikterna är år långt in i framtiden. Situationen mellan Nato och Ryssland just nu är väldigt allvarlig. Vilket kan förhindra samarbete långt in i framtiden.

Om inte Mellanösternregionens just nu problematik med så många stater inblandade i konflikterna och den krutdurk det är, triggar en större konfrontation i regionen mellan exemeplvis Saudi, Turkiet och Iran alternativt Israel och skapar ännu värre flyktingvågor. För att inte tala om den regelrätta eskaleringen mellan Kina/Ryssland/Iran/NordKorea Usa/Nato/EU m.fl som kan få förödande konsekvenser, inte så mycket i form av en direkt konflikt utan snarare i hur andra konflikter hanteras gemensamt, handel, och mycket annat som proxy konflikter. Vi behöver mindre tankar om taggtråd, murar, isolering och mer samarbete inom EU och mot världen, plus mer aktivt arbete att försöka lösa konfliktområden. Vilket är enklare sagt än gjord är jag rädd. Då FN:s säkerhetsråd just nu bråkar ganska aktivt med varandra istället för att gemensamt lösa problemen.

För att lösa problematiken vi har i Sverige krävs nog en regering som kan driva sin politik... SD är dock inte det partiet alls de bidrar enbart till mer rasism, hat, att normalisera det skapa söndringar i samhället och riskera att radikalisera på båda sidor än mer vilket är kontraproduktivt. Plus då dess 90-tals historia och problem idag med Nazism bland toppskickten/rasism och en massa annat inbakat. Kommer bara att skapa fler problem och är i mina ögon på tok för oseriösa och ej pålitliga utöver det. Bättre då med att antingen de blåa eller de mer röda får styra med majoritet eller i värsta fall en kompromiss. Jag tror DÖ var bättre än det vi riskerar att få framöver nu med att partierna kommer få det otroligt svårt att driva politik i någon form. Det var långt ifrån optimalt, det var en rätt tandlös kompromiss men gentemot att inte kunna styra alls, det mindre dåliga alternativet av dåliga alternativ.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Wall of text


Tror du inte att det finns någon som helst korrelation mellan etnicitet och kvinnosyn?
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Patrikseve:
och problem idag med Nazism bland toppskickten

......Wut?

Citerar Vamknosen:
Tror du inte att det finns någon som helst korrelation mellan etnicitet och kvinnosyn?

....Med korrelation, menar du då samband, men inte orsakssamband? Lite vagt formulerat där annars, eftersom det går att tolka som att "de har dålig kvinnosyn för att de är mörkhyade". =P
  • 0
Citerar Vamknosen:
Intressant iakttagelse, jag har upplevt något liknande i min egen omgivning. Men vad menar du med att SD inte ska tillåtas nå regeringsmakt? Varför?

Jag sympatiserar själv inte med SD då jag är ganska liberal, men jag tror ändå att SDs politik är mindre skadlig än den rödgröna röran vi har idag.


Ur en pragmatisk och praktisk synvinkel är SD ett regeringsodugligt parti. Antalet skandaler kring allt från lokalpolitiker ända upp till toppen kan inte viftas bort. Sen har man människor som Rikard Jomshof i partiledningen, som ger mig intrycket av att vara en totalt IQ-befriad person.

Ur en ideologisk och historisk synvinkel är SD ett genomruttet parti. Ett parti som haft väldigt starka nazistiska, fascistiska och rasistiska tendenser. Samtliga personer i partitoppen gick med i ett parti som otvivelaktigen hade mycket starka rasistiska tendenser. Det finns ingen plats för dem i regeringen, och har ingenting i Riksdagen att göra till att börja med. Det är ett äckligt bevis på det svenska folkets historielöshet.

Personligen vill jag inte att normaliseringen av SD fortsätter. Av historiska skäl kan de aldrig tillåtas bli ett naturligt element i den politiska debatten. De övriga partierna måste bara sluta vara så jävla rädda för att säga som det är. Något annat parti kan ta SD:s plats som invandringskritiskt parti bara de vågar säga att invandringen bör sänkas rakt ut.
Citerar Ree:
....Med korrelation, menar du då samband, men inte orsakssamband? Lite vagt formulerat där annars, eftersom det går att tolka som att "de har dålig kvinnosyn för att de är mörkhyade". =P


Jag menar mycket riktigt samband och inte orsakssamband. Alltså att människor från Mellanöstern generellt sett har sämre kvinnosyn än människor från Norden. Att tolka det som att jag påstår att kvinnosynen beror på hudfärg/ras är en misstolkning å de grövsta.

Jag är övertygad om att människor från exempelvis Irak har generellt sett en sämre kvinnosyn än människor från Sverige (Det är såklart generaliseringar som man inte bör använda på individnivå). Jag kan stödja denna övertygelse med ett resonemang. Ca 97 % av alla personer i Irak är muslimer*. Av dessa tycker 92 % att en fru alltid eller mestadels alltid lyda sin man**. Det finns ca 33 miljoner irakier, enligt siffrorna ovan tycker då ca 29 miljoner att frun måste lyda sin man. Jag förstår såklart att de här siffrorna inte är helt exakta och att det kan finnas mörkertal mm. men jag tycker ändå att de ger en ungefärlig uppfattning om kvinnosynen i Irak.

*https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Iraq
**http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religi
on-politics-society-women-in-society/
  • 0
Citerar Patrikseve:
Vill dock säga att föräldrar som står och skriker på varandra är vanligt bland "vanliga" svenska föräldrar, det är äktenskaps/relationsproblem än något som hör till en etnicitet. Usel kvinnosyn är tyvärr inget ovanligt bland "vita" såkallade svenskar heller, utan tyvärr ett vardagligt fenomen och ett problem. Hierarkisk och problem för kvinnor att bli chefer och nå toppositioner existerar i allra högsta grad bland svenska arbetsplatser idag också + sexismens, trakasserierna och allt annat. Dock har vi kommit långt men det finns mycket vi kan förbättra där. Vi kastar lite sten i ett glashus faktiskt att använda det som ursäkt att minska invandring eller flyktingmottagande/asylsökande då många så kallade "svenskar" inte heller bär på dessa grundläggande värderingar som vi kallar för sunda svenska. Att någon har tråkiga värderingar kan dock lösas på andra sätt än att sätta upp taggtråd såsom utbildning mm.


Vilket jävla skitsnack alltså. Genomför ett könsbyte, sedan åk till Iran, Syrien, Irak eller något annat arabland så kan du likställa deras kvinnoförtryck med underrepresentation av kvinnor på chefsposter efter det. Har du haft någon kontakt med arabisk kultur? Känner du några nyinflyttade svenska araber? Säger inte att alla araber är onda, jag har lärt känna flera hyggliga araber, men du kan fan inte påstå att deras värderingar är likt gemene man i Sverige? Människor med sådana naiva och dumma uttalanden som dina kan fan inte varit utanför Sveriges gränser. Det är ett uttryck för sådan total naivitet inför vad kultur innebär. Vet inte varifrån denna naivitet kommit, svenska samhället lägger stor vikt vid förståelse av andra kulturer, ändå finns det människor som missar precis allt.

Har lite korta frågor jag skulle vilja ha svar på
Tror du att kultur spelar NÅGON SOM HELST ROLL för hur människor är?
Tror du att arabisk kultur är lik svensk kultur?
Tror du att arabisk kultur liknar svensk kultur i förhållande till syn på kvinnor?
  • 0
Citerar DivineNerd:
Citerar Patrikseve:Vill dock säga att föräldrar som står och skriker på varandra är vanligt bland "vanliga" svenska föräldrar, det är äktenskaps/relationsproblem än något som hör till en etnicitet. Usel kvinnosyn är tyvärr inget ovanligt bland "vita" såkallade svenskar heller, utan tyvärr ett vardagligt fenomen och ett problem. Hierarkisk och problem för kvinnor att bli chefer och nå toppositioner existerar i allra högsta grad bland svenska arbetsplatser idag också + sexismens, trakasserierna och allt annat. Dock har vi kommit långt men det finns mycket vi kan förbättra där. Vi kastar lite sten i ett glashus faktiskt att använda det som ursäkt att minska invandring eller flyktingmottagande/asylsökande då många så kallade "svenskar" inte heller bär på dessa grundläggande värderingar som vi kallar för sunda svenska. Att någon har tråkiga värderingar kan dock lösas på andra sätt än att sätta upp taggtråd såsom utbildning mm.

Vilket jävla skitsnack alltså. Genomför ett könsbyte, sedan åk till Iran, Syrien, Irak eller något annat arabland så kan du likställa deras kvinnoförtryck med underrepresentation av kvinnor på chefsposter efter det. Har du haft någon kontakt med arabisk kultur? Känner du några nyinflyttade svenska araber? Säger inte att alla araber är onda, jag har lärt känna flera hyggliga araber, men du kan fan inte påstå att deras värderingar är likt gemene man i Sverige? Människor med sådana naiva och dumma uttalanden som dina kan fan inte varit utanför Sveriges gränser. Det är ett uttryck för sådan total naivitet inför vad kultur innebär. Vet inte varifrån denna naivitet kommit, svenska samhället lägger stor vikt vid förståelse av andra kulturer, ändå finns det människor som missar precis allt.

Har lite korta frågor jag skulle vilja ha svar på
Tror du att kultur spelar NÅGON SOM HELST ROLL för hur människor är?
Tror du att arabisk kultur är lik svensk kultur?
Tror du att arabisk kultur liknar svensk kultur i förhållande till syn på kvinnor?



Tror att du missförstår mig grovt som per regel i emotionella diskussioner. Jag sa icke att det inte finns skillnader mellan kulturer och länder. Jag skrev också att vi inte heller är såpass duktiga än med våra egna problem inom området att det är skäl nog att basera politiska beslut om en minskning av flyktingar på just den grunden. Istället bör vi få en hanterbar situation genom samarbete internationellt, på EU nivå och lokalt inom landet mellan stat och kommuner mm utan att bryta mot de FN konventioner vi skrivit under. Jag har rest över världen och träffat många olika kulturer, det är tvärtom det som brutit många av mina fördomar mot andra människor och ibland den bild jag får från tidningar och annan media. Jag skrev också att det finns verktyg att arbeta bort mindre bra syn på kvinnor, otäck syn på andra sexualiteter var det än finns, det är bland annat det vi har skolan till för. Sen tror jag att du homogeniserar för många människor för hårt från regionen eller om du menar de 22 länder eller så som inbegriper arabvärlden. Alla araber är inte muslimer och alla arabiska muslimer delar ej samma kvinnosyn. Lägg därtill att synen på diverse religioner i området ej heller är homogen och arabisk kultur kan skilja sig åt beroende på plats i området som syftas på. Notera också att kvinnosyn och människosyn inte enbart beror på kulturella aspekter.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Jag sa icke att det inte finns skillnader mellan kulturer och länder. Jag skrev också att vi inte heller är såpass duktiga än med våra egna problem inom området att det är skäl nog att basera politiska beslut om en minskning av flyktingar på just den grunden.


Men du skriver ju att man "kastar sten i glashus"? Om det är stor skillnad på problemen kan du inte använda det ordspråket.

Citerar Patrikseve:
Sen tror jag att du homogeniserar för många människor för hårt från regionen eller om du menar de 22 länder eller så som inbegriper arabvärlden. Alla araber är inte muslimer och alla arabiska muslimer delar ej samma kvinnosyn. Lägg därtill att synen på diverse religioner i området ej heller är homogen och arabisk kultur kan skilja sig åt beroende på plats i området som syftas på. Notera också att kvinnosyn och människosyn inte enbart beror på kulturella aspekter.


Givetvis är arabvärlden diversifierad och inte kulturellt homogen. Mitt resonemang kan inte vara annat än generellt, jag kan inte ta upp varje enskild människas värderingar. Du själv håller ju med om att det finns kulturella skillnader och det är således relevant att tala om de. Jag är inte av åsikten att kvinnosyn främst bestäms av religiös tillhörighet. Jag tror inte att det är stor skillnad på kvinnosynen hos muslimska eller kristna araber. Detta är dock inget jag vet särskilt mycket om men jag lärt känna både muslimska och kristna araber.

För att förtydliga vad jag ställer mig emot i ditt ursprungliga resonemang som jag citerade:
Citerar Patrikseve:
Vi kastar lite sten i ett glashus faktiskt att använda det som ursäkt att minska invandring eller flyktingmottagande/asylsökande då många så kallade "svenskar" inte heller bär på dessa grundläggande värderingar som vi kallar för sunda svenska

Det är inte att kasta sten när kvinnoförtrycket 1. Är av annan grad och 2. Tar annat uttryck. Det är intellektuellt ohederligt att säga: "Vi har också kvinnoförtryck så vi kan inte ifrågasätta andra kulturers kvinnoförtryck." eftersom det är helt nyanslöst. Det är ett så fult sätt att argumentera på, där man med flit avnyanserar verkligheten för att kunna ställa upp ett argument som låter tilltalande. Bara för att man kan benämna två skilda fenomen med samma titel betyder inte att fenomenen har samma egenskaper, är lika bra eller ens att de är lika överhuvudtaget. Kvinnoförtryck kan vara vitt skilda saker.
  • 0
"folk på nätet" menar att anledningen till Sveriges höga invandring är att urholka välfärdsstaten genom att ta in så många att vi måste måste tunna ut välfärden för att ha råd till en punkt där allt kollapsar och att de sedan privatiserar allt på grundutav att välfärden inte fungerade. Som de som redan äger allt eller har pengar kan utnyttja för billig arbetskraft.

Reinfeldt har i en bok skrivet att han avskyr välfärden. Moderaterna avskaffade lucia överenskommelsen, Moderaterna säger att vi ska öppna våra hjärtan och ta in fler människor, vilket är märkligt då man i samband med detta allt mer privitaserar flyktingmottagandet.

Man stämplar alla som motsätter sig flyktingmottagandet som rasister och lämnar frågan till ett enda parti trots att de uppenbarligen har röster att hämta om de ändrar inriktning.

Värt att tänka på även om det är svårt att tänka sig att våra politiker har hjärnkapaciteten att utföra en sådan plan.
FUS RO DAH!!!
  • 0
Citerar ante-vante:
"folk på nätet" menar att anledningen till Sveriges höga invandring är att urholka välfärdsstaten genom att ta in så många att vi måste måste tunna ut välfärden för att ha råd till en punkt där allt kollapsar och att de sedan privatiserar allt på grundutav att välfärden inte fungerade.


det finns alltså folk som tror att regeringen medvetet är ute efter att förstöra? lol. själv tror jag att regeringen menar väl, och verkligen tycker att deras beslut är bra, men att de ibland kan ha dåliga idéer som slutar dåligt. svårt att tro att någon medvetet är ute efter att få samhället att kollapsa. vill gärna höra vidare motivering till varför det skulle existera

Tillagt 2015-12-01 08:36:
Citerar ante-vante:
Reinfeldt har i en bok skrivet att han avskyr välfärden. Moderaterna avskaffade lucia överenskommelsen, Moderaterna säger att vi ska öppna våra hjärtan och ta in fler människor, vilket är märkligt då man i samband med detta allt mer privitaserar flyktingmottagandet.


jag har försökt att få tag i Det Sovande Folket ett tag, men har inte lyckats hitta något. Har du några idéer?

Tillagt 2015-12-01 08:46:
hittade Det Sovande Folket som onlineversion hhär: http://www.slideshare.net/AlliansfrittSverige/fredrik-reinfeldt-det-s
ovande-folket
tack Alliansfritt Sverige. Men jag ha boken i fysisk form!! till och med Mein Kampf gick enkelt att beställa från adlibris..
  • 0
jag läser Det Sovande Folket som jag länkade ovan och det är helt otroligt att detta skrevs seriöst. den första berättelsen handlar om hur välfärdssamhället byggs upp, vilket leder till att svenskarna blir soffsittande bidragsparasiter. berättelsen i sig är tråkig och dåligt sammansatt och inte direkt välskriven. det roliga är att läsa de beskrivningar om hur en dystopi av välfärd ser ut i Reinfeldts huvud.

"Han dog i [...] vad som snart skulle komma att kallas 2000-talets farligaste och dödligaste epidemi. Fullt jämförbar med pest, smittkoppor eller AIDS. Han dog välfärdsdöden"

"Känslor var ett hot mot välfärdsstatens ideologi. Omhändertagandet skulle skötas rationellt av staten. Det påstods finnas många exempel på hur känsloinbladning i historien hade hotat hela välfärdsstatens fundament. Om människor försökte ta hand om varandra trängdes ju välfärdsstaten undan. Det skull ge ett samhälle där några hade människor som älskade och tog hand om dem, men många skulle inte ha någon alls och det var inte rättvist.
Det var därför tvunget att bekämpa alla frivilliga insatser som utfördes. Då blev det lika för alla och ingen blev orättvist behandlad."

"Den enda hållbara teorin som fanns var att den totala passiviteten och stora bristen på meningsfyllda uppgifter eller saker att utföra ledde till att kroppen och hjärnan förtvinade."

"Droganvändningen var ett stort problem i välfärdsstaten. I brist på annan stimulans och för att komma bort från det vanligtvis mycket innehållslösa liv som de flesta levde användes mycket droger av främst hallucinogen karaktär."

"Väljarna hade i val efter val röstat fram partier som lovat högre bidrag och fortsatt omhändertagande. Väljarnas krav på bidrag hade till slut blivit så högljudda att enbart partier som lovade fortsatt bidragsgivning överlevde. Till slut var det ingen ide att ha flera partier, de sade ändå samma sak."

tänk er 40 sidor i samma stil så har ni 1/3 av boken.
  • 0
  • Ree
  • Ree
^ Han låter precis lika förvirrad som resten av mänskligheten, i sökandet efter livets mening. De "mönster" han ser finns dock inte någon annanstans än i hans hjärna. Han är knappast en drogexpert, men väljer ändå att dra slutsatsen att det är "pga. välfärdssamhället" som folk drogar.... trots att det finns i alla samhällen, oavsett ekonomisk välfärd.

Mjä, då ser jag hellre "målet" som att vara en art fri från arbete, där vi kan dedikera hela vår fritid till sånt vi gillar, oavsett vad det är. Även om man "bara spelar TV-spel" så har nu TV-spelens extrema teknologi lett till VR, som kommer leda till en massa bra saker för mänskligheten.
  • 0
Citerar Ree:
Även om man "bara spelar TV-spel" så har nu TV-spelens extrema teknologi lett till VR, som kommer leda till en massa bra saker för mänskligheten.


som exempelvis
  • 0
http://www.dn.se/nyheter/politik/inga-gripen-i-kampen-mot-is/ jag är inne på spåret att frankrike är ett viktigt mål för IS på grund av frankrikes tidigare räder och annan skit i mellanöstern. så jag är glad att sverige håller sig på avstånd istället för att hjälpa till med att hälla bensin på elden
  • 0
Citerar du du du du duuuuuu du du:
Tillagt 2015-12-01 08:46:
hittade Det Sovande Folket som onlineversion hhär: http://www.slideshare.net/AlliansfrittSverige/fredrik-reinfeldt-det-s
ovande-folket tack Alliansfritt Sverige. Men jag ha boken i fysisk form!! till och med Mein Kampf gick enkelt att beställa från adlibris..


Tack för länken, ska försöka att läsa den någon gång men har haft riktigt svårt för att läsa ett tag nu. Så mycket annat som tar upp ens tid och sen ska man ju försöka hitta på nå roligt emellan livet och nattkudden...


Intressant att regeringen har den senaste tiden fattat allt fler beslut som SD har pratat om länge, är S rasister nu? lol.

Jag hoppas att fler partier tar en vettig ställning så att de kanske kan bli en vettig åsikts korridor i Sverige, förhoppningsvis innan nästa val.
FUS RO DAH!!!
  • 0
Citerar ante-vante:
Jag hoppas att fler partier tar en vettig ställning så att de kanske kan bli en vettig åsikts korridor i Sverige, förhoppningsvis innan nästa val.


en bättre idé är att försöka undvika åsiktskorridorer öht.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!