LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Övrigt

      Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

      Religion, Gud och relaterade ämnen


      Citerar Hinken:
      Citerar SystembolagetFinnsInte666:
      Jag är inte blind. Jag försöker helt enkelt bevisa att vi har en skapare är du dum?


      Det finns redan bevis för det. Evolutionen är våran skapare.


      Vill bara påpeka att inget kan vara säker på att något av det vi säger om ursprung och existens är sant
      Mitt syfte? Jag är bara här för att ge dig en knuff över kanten
      • 0
      Citerar Hinken:
      Vid närmare eftertanke trodde jag ju faktiskt också på fantasifoster när jag var liten.


      Du behöver ju mycket bevis eller hur?

      Vad skulle du göra om gud nu fanns?
      • 0
      Citerar Hinken:
      Evolutionen är våran skapare


      En skapare är något en person enbart kan vara, och evolutionen är inte det.

      Citerar Crank:
      Du både motsäger och motbevisar dig själv.


      Nej det gör han inte, säg mig om du påstår att du kan tänka själv men lyder den svenska lagen, är det då en motsägelse?
      "Man is disturbed not by things, but by the views he takes of them."
      • 0
      Citerar SystembolagetFinnsInte666:
      Du behöver ju mycket bevis eller hur?


      Om guds existens nu är så självklar bör den inte vara svår att bevisa.

      Citerar SystembolagetFinnsInte666:
      Vad skulle du göra om gud nu fanns?


      Ingen mening att tänka på det, eftersom så inte är fallet.

      Citerar Sandbox Hero:
      Vill bara påpeka att inget kan vara säker på att något av det vi säger om ursprung och existens är sant


      Jag är tillräckligt övertygad för att se det som sanning, likt all annan vetenskap. Men visst kan man aldrig vara 100 % på något, men man måste ju kunna dra en gräns nånstans.

      Tillagt 2008-11-16 22:46:
      Citerar Rehan:
      En skapare är något en person enbart kan vara, och evolutionen är inte det.


      Det trodde jag var ganska självklart att jag inte menade, det jag menade är ju att evolutionen skapat oss, inte att evolutionen är en medveten person.
      En hink med tomtar - Jag har TVÅhundra Dori-poäng - Fishy10 har inte 1000 äkta Hinken-poäng. Han är en usel lögnare. - Nej, jag vill inte vara din vän.
      • 0
      Citerar Rehan:
      Nej det gör han inte, säg mig om du påstår att du kan tänka själv men lyder den svenska lagen, är det då en motsägelse?


      Jag tyckte att han uttryckte sig motsägelsefullt genom att säga att hans vilja inte tillhör någon annan än han själv och ändå sade att han vägrar gå emot Guds lag. Sedan så är en lagstiftning och en religiös skrift inte samma sak alls.
      • 0
      Citerar Hinken:
      Det trodde jag var ganska självklart att jag inte menade, det jag menade är ju att evolutionen skapat oss, inte att evolutionen är en medveten person.


      Visserligen visste jag vad du menade, men det är fel att kalla evolutionen för en skapare, men visst jag var kanske för petnoga.
      "Man is disturbed not by things, but by the views he takes of them."
      • 0
      Citerar Rehan:
      Visserligen visste jag vad du menade, men det är fel att kalla evolutionen för en skapare, men visst jag var kanske för petnoga.


      Nåväl, det var fel av mig, och det var bra att du poängterade ut det.
      En hink med tomtar - Jag har TVÅhundra Dori-poäng - Fishy10 har inte 1000 äkta Hinken-poäng. Han är en usel lögnare. - Nej, jag vill inte vara din vän.
      • 0
      Citerar Hinken:
      Jag är tillräckligt övertygad för att se det som sanning, likt all annan vetenskap. Men visst kan man aldrig vara 100 % på något, men man måste ju kunna dra en gräns nånstans.

      Jag tror också på evolutionsteorin men man får inte vara för trångsynt. Vad bevis bevisen? och bara för att vi inte hittat bevis om gud betyder det inte att han inte existerar.

      Inget som säger att det som står i bibeln stämmer alls. kan det ha varit en annan gud än i bibeln nämda som skapade jorden, Mr systembolag? Bara en tanke som slog mig
      Mitt syfte? Jag är bara här för att ge dig en knuff över kanten
      • 0
      Citerar Hinken:
      Jag är tillräckligt övertygad för att se det som sanning, likt all annan vetenskap. Men visst kan man aldrig vara 100 % på något, men man måste ju kunna dra en gräns nånstans.


      Varför? sà du menar att det som vetenskapen kommer pà varje dag ( bevis, kemi,biologi) är är beviset pà vàran existens? Det är inte beviset pà vàran existens, det är bara bevis pà guds skapelser! Det är han som skapade atomen och han visste att den fanns innan ni kom pà den, han skapade apan làngt innan ni försökte att gämföra den med oss
      • 0
      Citerar Crank:
      Jag tyckte att han uttryckte sig motsägelsefullt genom att säga att hans vilja inte tillhör någon annan än han själv och ändå sade att han vägrar gå emot Guds lag. Sedan så är en lagstiftning och en religiös skrift inte samma sak alls.


      Så du menar att man är en komplet idiot om man tror på en gud och inte vill bryta mot sin religions regler? Då är alla människor åtminstone halvidioter eftersom att alla nog har värderingar och åsikter man inte vill gå emot.
      "Man is disturbed not by things, but by the views he takes of them."
      • 0
      Citerar SystembolagetFinnsInte666:
      Varför? sà du menar att det som vetenskapen kommer pà varje dag ( bevis, kemi,biologi) är är beviset pà vàran existens?


      Jag menar att våran existens ursprung går att vetenskapligt bevisa. Gud går däremot inte att bevisa.

      Citerar SystembolagetFinnsInte666:
      bevis pà guds skapelser! Det är han som skapade atomen och han visste att den fanns innan ni kom pà den, han skapade apan làngt innan ni försökte att gämföra den med oss


      Bevisa att det är så.
      En hink med tomtar - Jag har TVÅhundra Dori-poäng - Fishy10 har inte 1000 äkta Hinken-poäng. Han är en usel lögnare. - Nej, jag vill inte vara din vän.
      • 0
      Det är inte lönt, dom har blivit totalt hjärn-tvättade av evolutions-teorin.
      Dom har lyckats att glömma deras skapare och dom kallar honom för en gubbe i himlen dom har ingen respekt mer.
      Vetenskapen säger att dom ska rädda naturen men dom bara förstör den genom att testa den mer och mer.


      It's sad that science won, trust me

      A better world would have been a world without religion, without science, without all madness and massmedia and without the thinking of the flesh
      • 0
      • uffe
      • uffe
      Om det finns en gud och han är allsmäktig accepterar den lidande och svält så det tycker jag inte om,och om det finns en gud som inte kan göra någonting åt det så vad sjutton ska vi med den till.
      Sen att det finns människor som gör bra saker i guds namn(som givetvis tar åt sig äran den eventuella fegisen)som frälsningsarmen är ju en helt annan sak.
      They have taken you from the Imperial citys prison.........
      • 0
      Citerar SystembolagetFinnsInte666:
      Det är inte lönt, dom har blivit totalt hjärn-tvättade av evolutions-teorin.


      Du har alltså inga bevis, precis som jag alltid trott också.
      Så talade Waiiwan
      • 0
      Citerar SystembolagetFinnsInte666:
      Det är inte lönt, dom har blivit totalt hjärn-tvättade av evolutions-teorin.


      Hah, vekt sätt att lämna debatten när det är dags att lägga fram bevisen.
      En hink med tomtar - Jag har TVÅhundra Dori-poäng - Fishy10 har inte 1000 äkta Hinken-poäng. Han är en usel lögnare. - Nej, jag vill inte vara din vän.
      • 0
      Du, skyl pà religionen och vatikanen och inte pà gud.

      Vi kan rädda hela afrika när vi vill, Vatikanen har pengar.
      Problemet är att det gàr mot deras världs-planer och att Jesuiterna aldrig skulle tillàta det
      • 0
      SystembolagetFinnsInte666, jag skulle vilja veta vilket samfund du tillhör.
      "Man is disturbed not by things, but by the views he takes of them."
      • 0
      Citerar Rehan:
      Så du menar att man är en komplet idiot om man tror på en gud och inte vill bryta mot sin religions regler?


      Nope.

      Citerar Rehan:
      Då är alla människor åtminstone halvidioter eftersom att alla nog har värderingar och åsikter man inte vill gå emot.


      Ja, trots en kraftig generalisering så har du givetvis en poäng. Men vi är inga idioter bara för att vi går emot det vi tror på. Alla har vi våra principer som ibland måste brytas.
      • 0
      Citerar Rehan:
      SystembolagetFinnsInte666, jag skulle vilja veta vilket samfund du tillhör.


      Jag är 'ny-kristen'
      • 0
      Upprepar:
      Inget som säger att det som står i bibeln stämmer alls. kan det ha varit en annan gud än i bibeln nämda som skapade jorden, Mr systembolag? Bara en tanke som slog mig

      Skulle vara kul med din åsikt då du verkar vara mer insatt i Gud än jag
      Mitt syfte? Jag är bara här för att ge dig en knuff över kanten
      • 0
      Citerar SystembolagetFinnsInte666:
      Jag är 'ny-kristen'


      hmmmm det var ju informativt... kan du förklara lite mer exakt vad du menar med det?
      "Man is disturbed not by things, but by the views he takes of them."
      • 0
      Skulle gärna fortsatt debatten, men måste lägga mig nu.
      • 0
      Citerar Sandbox Hero:
      Upprepar:
      Inget som säger att det som står i bibeln stämmer alls. kan det ha varit en annan gud än i bibeln nämda som skapade jorden, Mr systembolag? Bara en tanke som slog mig


      Det finns bara än gud skapare, religion är bara ett sätt att blanda ihoppa röran sà att alla blir osams

      Tillagt 2008-11-16 23:05:
      Citerar Crank:
      Skulle gärna fortsatt debatten, men måste lägga mig nu.


      God natt. Ska oxà gà och lägga mig nu, god naat!

      Tillagt 2008-11-16 23:06:
      Citerar Rehan:
      hmmmm det var ju informativt... kan du förklara lite mer exakt vad du menar med det?


      Jag är inte religiös längre och jag kan leva utan att kriga min motstàndare pàgrund av en linie i bibeln
      • 0
      nej
      mjauu
      • 0
      Citerar SystembolagetFinnsInte666:
      Jag är inte religiös längre och jag kan leva utan att kriga min motstàndare pàgrund av en linie i bibeln


      Att tro på Gud är en religiös åsikt, hur du kan tycka att det inte är det förstår jag inte. Och vilken ''linje'' i bibeln?
      "Man is disturbed not by things, but by the views he takes of them."
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!