Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Religion, Gud och relaterade ämnen


Men om Gud nu är allsmäktig, då borde han väl kunna övertyga alla människor om sin egen existens, eller hur?
JAG ÄR EN DÖD MAN.
  • 0
"Om allt nu stämmer i Bibeln, har Gud pratat med människor och allting. Varför gör han inte det längre? Diskriminering."

jo då, människan har fortfarande kontakt med varelser från andra världar... men systemet håller det heligt för Sven Svensson
Byter namn till Trog när GR goes 2.0
  • 0
Gud är underlig, om han nu finns. Jag tycker inte det är synd att älska någon. Jag skulle gärna ta ett snack med Gud, om han fanns vill säga.
Regrets, I've had a few... But then again, too few to mention!
  • 0
Jag skulle gärna vilja reda ut saker och ting med honom. Och om jag är på hans onda sida skulle jag nog helst vilja gottgöra det, annars är jag i deep shit O_O
JAG ÄR EN DÖD MAN.
  • 0
Jag tror absolut inte på gud
Tomorrow, there will be no heroes left to follow.
  • 0
Bara för att man inte kan se gud betyder det inte att gud inte finns. Varför skulle allt detta inte ha en skapare? Och varför skulle i sådanna fall skaparen av allt göra sig beroende av en skapelse och visa sig i en skepnad. Kristna tror att profet Jesus är guds son, med andra ord Gud själv. Varför skulle han sänka sin gudomlighet och visa sig i sin skapelses form? "Vi skapades i guds avbild". Det är nog inte till utseendet utan till naturen. Allah (Gud) är barmhärtig precis som vi, Allah är allsvetande och vi är också vetande. Allah har alla våra goda sidor bara i ondligt större utsträckning. Och varför skulle han dela sin gudomlighet med någon? Varför skulle han ha en son? Varför dela på skaparen? Varför inte FÖRSÖKA höja oss till Allahs (Guds) nivå istället för att dra ner honom till våran nivå och kalla honom för våran fader? Gud är en, han är varken född, har aldrig födat och INGEN är hans like. Med andra ord, inget är värt att dyrka utom Allah (Gud). Och varför inte övertyga alla människor på en gång? Jo för att han gav Satan tillåtelse att manipulera oss. Så livet är en prövelse för oss människor att stå emot satan och följa Allahs påbud.

Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
Jag tror ej världen har en skapare. Världen skapade nog sig själv. Eller så har den alltid funnits. Men Gud borde väl kunna veta att vi människor, iaf en del, har misstro i honom, varför kan han inte då bara bevisa för alla att han existerar?
JAG ÄR EN DÖD MAN.
  • 0
Det enda som religionen medför är hat och våld. Minst 50% av världens konflikter borde ju bero på religion.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
ZichO: Jo därför att han lät satan manipulera oss, för satan ville visa att människan bara skulle föra krig mot varandra (även om det var satans fel), men egentligen så tyckte han att bara för att han var gjord av eld och vi av lera så var han mer värd än oss. Livet är en prövelse för oss människor.
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
"Men om Gud nu är allsmäktig, då borde han väl kunna övertyga alla människor om sin egen existens, eller hur?"

Det är meningen att man själv skall finna övertygelsen, livet är ett test ¨-¨
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
ToscA-: Precis, och det skrev jag också.
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
tv-spelare: yeah!=)
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Men om det nu är en prövning, varför pratade han då med människorna och på så sätt bevisade sin existens förut då?
JAG ÄR EN DÖD MAN.
  • 0
Lyssna på ToScA- vet jag! (och tv-spelaren)
  • 0
Den siste profeten av de 124 000 är profet Mohammad (SAW) och han fick den slutgiltiga boken som människorna ska följa; Koranen. Även Jesus (AS) och Moses (AS) fick böker men de är inte längre giltiga. Så nu får vi människor ingen mer chans utom enligt mig Imam Mahdi (AS) som ska visa sig någon gång innan domesdagen. Vilket tros vara snart.
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
Ok, så du är nån slags modern profet som ska förutse domedagen? =P
JAG ÄR EN DÖD MAN.
  • 0
VA!? Vad säger du!? Aldrig att jag är en profet, aldrig! Men om man kollar på olika profetsior så ska domesdagen komma snart. Men jag är ingen profet!
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
Om domedagen kommer är jag en varmkorv i helvetet... såvida inte jag hittar en smygväg in i himlen!!!11oneone
JAG ÄR EN DÖD MAN.
  • 0
Jag säger inte att du måste tro på det, utan jag tog upp det bara för att svara på din föregående fråga.
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
han ska inte övertyga någon, man måsta ha tro för att komma tll himlen, om alla visste det för ett faktum så...
You Wouldnt steal a handbag! You wouldnt steal a car! Yes, if it was that easy
  • 0
Precis yogurt ni behöver inte tro mig för det var inte mitt syfte att försöka predika här.
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
Men varför skickar han inte en ny "utvald" person? Senast han gjorde det var jävligt längesen, folk tänker väldigt annorlunda nu och jag tror inte att det någonsin har varit fler icke-troende än nu.
Han borde visa något tecken eller något. Jag har ingen anledning att tro på att en gud finns, snarare tvärtom. Om en bok är ett bevis så kan man ju lika gärna läsa en saga och anta att person x är en sorts "gud"...
WAAAGH!!!
  • 0
Vi Shiamuslimer ser våran Imam Mahdi som sista person, vi tror att Alla (swt) valde honom och att han ska visa sig innan domesdagen. Han är i rakt led arvtagare till Mohammad (saw) enligt oss shiamuslimer.
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
Det är klart att Gud inte finns.

Jag tror däremot på att det finns något annat än bara det vi ser. Som tex spöken! Har aldrig haft nöjet att se nåt själv tyvärr. Min teori är att det finns en alternativ dimension, en som ligger intill våran och att det som vi uppfattar som spöken egentligen är folk från den andra dimensionen som råkar komma över på vår sida.

Jag tror på själen. Jag känner att vi som människor är för komplexa för att allt vi tänker och känner bara är några impulser som dör tillsammans med kroppen.

När vi dör förflyttas vår själ till den andra dimensionen. Därav spöken!

Men att det finns en allmäktig gud har jag svårt att se framför mig. Varför skulle han i all sin oändliga makt bry sig om en pytteliten planet och människorna som befolkar den så pass mycket som världens religioner vill få oss att tro.

Läs min signatur för mer info...
No fate! Only the power of will.
  • 0
Vi är ju Allahs skapelse. Edind har du någonsin skapat något du är väldigt nöjd med? Och sedan visar det sig att du måste förstöra det. Det är precis det Profet Noa(AS) fick som fråga från Allah när Noa ville att gud skulle dränka de otrogna som inte trodde på Allah. Så varför inte bry sig om sin skapelse? Profet Noa (AS) var tvungen att förstöra ett visst antal figurer han gjort med stor omsorg och sedan blev han letsen när Allah beodrade honom att slå sönder dem.
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!