Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hårdrockstråden


Verkar som de svenska hårdrockande sclagerbandet HEAT skall erövra världen. Klart är iallafall att de skall spela med band som Judas priest, Slayer och Megadeth framöver.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5577165.ab
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Citerar Romper:
Verkar som de svenska hårdrockande sclagerbandet HEAT skall erövra världen. Klart är iallafall att de skall spela med band som Judas priest, Slayer och Megadeth framöver.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5577165.ab




Förnedrans jäkla pinsamt! Störst? Hahahhahahahahhaha!
  • 0
merry go round and round....
Mr. Bubbles.... why wont you wake up ?
  • 0
Satte på lite Edguy idag i skolan och det övertygade mig, så nu är min nya ljudanläggning beställd Jag har haft planer på att köpa ljud ett tag men tvekat, but no more! Bad sound kills good music!

Jag har länge gillat Edguy men det är först nu jag insett att dem är 200% skitgrymma! Lätt ett av mina favoritband! Just nu är jag två millimeter ifrån att impulsbeställa en flygbiljett till Toronto för att kunna gå på deras spelning på lördag! Måste se dem live!

Citerar vincent_XXX:
merry go round and round....




-------------------------------------

Såg att ni snackade Manowar längre upp och var bara tvungen att tipsa om Metal-leken! Det är hårdaste drickarspelet någonsin:

Alla ska ha en stor nyöppnad öl i handen och någon startar låten Brothers of Metal Part I av just Manowar. Varje gång de sjunger ordet "metal" ska man dricka en klunk öl. Jag lovar, vid låtens slut är ölen också slut
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
"We wanted to play the kind of Metal that they played in the 80s. Why? Because we fucking missed it!"


http://namakajiri.net/pics/nonfree/angel.png
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar Romper:
Verkar som de svenska hårdrockande sclagerbandet HEAT skall erövra världen. Klart är iallafall att de skall spela med band som Judas priest, Slayer och Megadeth framöver.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5577165.ab


Några av läsarkommentarerna var verkligen underhållande.

"Ska Heat börja spela rock?"
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Dio är Kungar!!! Love them.
Rihanna <3
  • 0
Det finns många bra hårdrocks band men det bästa är Nocturnal rites
  • 0
Citerar Antis:
Citerar vincent_XXX:
Dom första hårdrockarna sitter väl på hem nu ?

Om man skulle fortsätta så.. så kanske musiken inte utvecklas så mycket.. ELLER


Det är fortfarande många gamla härliga hårdrocksband som är ute och turnérar! Även fast de är gubbar!

Du har förstås lite rätt på sätt och vis, jag menar. Det är ju en viss charm när de gamla gubbarna går upp och rockar, inte samma sak när nya band kör covers på klassiker!

Sen att musiken inte utvecklas gör ju inte så mycket enligt min del... Jag menar, 50% om inte mer av all ny musik är ju hemsk.
Det har utvecklats från grymma lyrics och genomarbetade låtar till techno låtar folk slänger ihop på 5 minuter! Hemskt!

Gammal klassisk hårdrock ska det vara!


Håller med! Jag har märkt att många nya artister inom tex RnB och Rap snor från 80-tals låtar (melodier och textsnuttar) . Detta är alltså min åsikt.
AMUNA ECHA!!
  • 0
Det här är mina favorit band!

Danzig
Pantera
Metallica
Satyricon
Judas priest
Rammstein
Motörhead
Nirvana
Kyuss

och några till som jag inte orkar skriva upp
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
  • ses
  • ses
Jag har på senare tid upptäckt Uriah Heep vida deras album Demons And Wizards. Utifrån dessa låtar är jag otroligt imponerad, allt ifrån David Byrons vackra röst till Gary Thains melodiösa solon.

Då jag förmodligen ska köpa fler album av dem, skulle jag gärna vela ha några tips. Så:

Finns det någon som har något att rekommendera?
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Finns det någon som har något att rekommendera?


Albumet Look at Yourself är riktigt bra, möjligtvis min favorit av dom. The Magician's Birthday är ett annat album som man måste höra, titel låten är magisk.

Det var ett tag sedan jag hörde Salisbury men kommer ihåg att den var också bland dom bättre Uriah Heep skivorna.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Shadow Gallery:
Albumet Look at Yourself är riktigt bra, möjligtvis min favorit av dom. The Magician's Birthday är ett annat album som man måste höra, titel låten är magisk.

Det var ett tag sedan jag hörde Salisbury men kommer ihåg att den var också bland dom bättre Uriah Heep skivorna.


Tack för tipsen! Lär köpa Salisbury och Look At Yourself.
Reach out and touch faith!
  • 0
Sitter och lyssnar på Deep Purple just nu. Förstår inte varför jag missat dem, riktigt bra!

Vilka album rekommenderas? För tillfället håller jag på med In Rock.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Vilka album rekommenderas? För tillfället håller jag på med In Rock.


Machine Head är nog utan tvekan deras starkaste skiva även fast In Rock är nästan i samma klass. Fireball och Perfect Strangers är också bland mina favoriter.

Men Deep Purple är nog som bäst live, när man får njuta av långa improvisations partier. Så Made in Japan är ett måste att höra, men vill man ha höra en konsert utan overdubs så är Deep Purple in Concert med två stycken konserter från radion ett väldigt bra val.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Vilka album rekommenderas? För tillfället håller jag på med In Rock.


Machine Head.

Tillagt 2009-12-21 20:16:
Citerar Shadow Gallery:
Fireball och Perfect Strangers är också bland mina favoriter.


Hur kunde jag glömma Perfect Strangers? Bra skiva.
You've been left on your own - Like a Rainbow in the Dark
  • 0
Citerar Shadow Gallery:
Men Deep Purple är nog som bäst live, när man får njuta av långa improvisations partier. Så Made in Japan är ett måste att höra, men vill man ha höra en konsert utan overdubs så är Deep Purple in Concert med två stycken konserter från radion ett väldigt bra val.

Jag har suttit och lyssnat på Sometimes I Feel Like Screaming tillsammans med någon orkester hur många gånger som helst nu. Det måste vara en av världens bästa låtar!
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Jag har suttit och lyssnat på Sometimes I Feel Like Screaming tillsammans med någon orkester hur många gånger som helst nu. Det måste vara en av världens bästa låtar!


Jo väldigt vacker låt Säkert versionen från Live at the Royal Albert Hall, Steve Morse är verkligen mästerlig på gitarren
  • 0
Perfect Stranges är min favoritskiva med Deep Purple. A Gypsy's Kiss
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Vad tycker ni om 3 Inches of Blood och Devildriver då??
  • 0
Citerar Varpire:
3 Inches of Blood


Mitt citat säger vad jag tycker om dem.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Varpire:
3 Inches of Blood

Hur grymma som helst!
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=ULpGQW55OSw

Någon annan som diggar Cirith Ungol? I så fall, vilken är din favoritskiva? Jag säger King Of The Dead
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Whitesnake fy fan vad bra de är och Coverdale umgås ju inte direkt med dåliga musiker Just denna dvd är bara för magiskt sjukt bra ljud och bild. Sedan presterar bandet låt efter låt. Ett mästerverk och så sjukt fin att smälla på och öppna sig en öl till inför förfest. Någon som vet om Doug Aldriche är son till Tommy?

http://www.youtube.com/watch?v=9OQTiKyjgOg&feature=related
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!