Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

MELODIFESTIVALEN 2012


Citerar Artswald:
Och för att jag helst ser att Ulrik Munther inte går till final.


Någon sade att hans låt kan komma att växa sig stor, men naä, han åker nog redan i morgon.
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
  • Zraa
  • Zraa
Sean Banan har fucka upp allt.
Men TjeeennnaarE!
  • 0
Citerar Zraa:
Sean Banan har fucka upp allt.


Tyckte seriöst hans låt var näst bäst i första deltävlingen, säger det mesta om kvalitén på alltihop.
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
  • Zraa
  • Zraa
Tycker bara han är så dryg.
Men TjeeennnaarE!
  • 0
Citerar Zraa:
Tycker bara han är så dryg.


Dryg vette fan, men alldeles för tillgjord.
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
  • Zraa
  • Zraa
Citerar Svesve:
Citerar Zraa:
Tycker bara han är så dryg.


Dryg vette fan, men alldeles för tillgjord.


Ja, bland annat.
Men TjeeennnaarE!
  • 0
  • ica
  • ica
Jag hade hoppats på Timoteij eftersom deras låt "Kom" faktiskt.är ganska bra och att den typen av nordinspirerad folkpop gör sig bra som tävlingsbidrag i en sådan här tävling. Sarek, Nordman och Pontare är ju alla helt ok.

Men Timoteijs låt den här gången var inte bra. Ingen av de andras heller...
Hälsa din syster tack för senast!
  • 0
Citerar Svesve:
Någon sade att hans låt kan komma att växa sig stor, men naä, han åker nog redan i morgon.


Nja, låten är lika uddlös som artisten själv, den är bara snyggt paketerad. Tyvärr går han nog direkt till final, eftersom alla småtjejer troligtvis kommer att rösta som tokiga.

Citerar Zraa:
Citerar Svesve:Citerar Zraa:
Tycker bara han är så dryg.


Dryg vette fan, men alldeles för tillgjord.

Ja, bland annat.


Han är bara ett enda stort troll tycker jag. Varför han ens får vara med och tävla förstår jag inte, för hur tror man (Christer Björkman) att folk ska kunna ta tävlingen på allvar när inte ens artisterna som tävlar gör det? Tävlingen har väl aldrig haft särskilt hög status, men sånt här gör det ju inte precis bättre.
Synth ska inte vara party. Det ska vara mer existentiellt än: "Gud, vad kul vi har just nu i denna sekund."
  • 0
Sean Banan...
  • 0
Att det ens finns en tråd om detta spektakel...
  • 0
Ulrik Munthers bidrag lät helt okej. Resten var dock skräp.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
Sean Banan är bäst hittils.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar ica:
den typen av nordinspirerad folkpop gör sig bra som tävlingsbidrag i en sådan här tävling.


Ja, och det är den musikstil som mest symboliserar vår kultur också så det hade passat bäst att låta något sådant representera oss.

Citerar ica:
Men Timoteijs låt den här gången var inte bra.


Gillar den, inte i klass med Kom som du säger men ändå min favvo hittills.

Citerar Artswald:
eftersom alla småtjejer troligtvis kommer att rösta som tokiga.


Oundvikligt, ibland önskar man att en åldergräns fanns på röstandet,

Citerar Artswald:
hur tror man (Christer Björkman) att folk ska kunna ta tävlingen på allvar när inte ens artisterna som tävlar gör det?


Börjar nästan tro att han bara vill förstöra alltihop.
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
  • ica
  • ica
Citerar Ciriux:
Att det ens finns en tråd om detta spektakel...


Att du ens är inne i en grupp som denna...
Hälsa din syster tack för senast!
  • 0
Dagens del tävling kan ha varit den sämsta igenom historien.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Di Levas klänning är obeskrivlig. Aldrig förr har en man attraherat mig lika mycket.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
Slutade kolla på den här dyngan för flera år sedan, haha.
Det slår mig hur folk fortfarande kan tycka att det är bra, med tanke på hur mycket nivån sjunkt de senaste ~20 åren.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Playarn:
Dagens del tävling kan ha varit den sämsta igenom historien.


Nejdå, den titeln innehar deltävling ett i Jönköping 2007 (eller 08 ). Det minns jag mycket väl eftersom jag själv var på plats och såg genrepet (som var minst lika bedrövligt). Om jag säger att Tommy Nilsson och Anna Book gick till final så kanske det räcker?..

Citerar Zach_:
Di Levas klänning är obeskrivlig. Aldrig förr har en man attraherat mig lika mycket.


Håller med, underbar är han. (Vare sig du var ironisk eller ej. )

För att sammanfatta kvällen så visade svenska folket sig återigen vara för inkompetenta för att kunna anförtros ens åt något så trivialt som Melodifestivalen, den lilla respekt jag kan ha haft för Ulrik försvann på ett litet kick, och det roligaste var att upptäcka Henrik Larsson i publikhavet. Inte så mycket var positivt med andra ord.

Thomas Di Leva gick inte vidare... vi kan lika gärna avskaffa hela skiten nu.
Synth ska inte vara party. Det ska vara mer existentiellt än: "Gud, vad kul vi har just nu i denna sekund."
  • 0
Vilket vedervärdigt skräp som deltog idag. Överraskande nog så var Ulrik Munther bäst by far. Det säger absolut ingenting om Munthers låt, men det säger en hel del om startfältet.

Flinck, allt är förlåtet!
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Gamer 94:
Slutade kolla på den här dyngan för flera år sedan, haha.


Det slutade även vara tufft att klaga på melodifestivalen för flera år sedan.
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Citerar Oxenstierna:
och det roligaste var att upptäcka Henrik Larsson i publikhavet.


Haha, true dat Jag blev också skitglad när jag såg Henke Larsson bland publiken.

Citerar Artswald:
Thomas Di Leva gick inte vidare... vi kan lika gärna avskaffa hela skiten nu.


Jag som har varit väldigt anti-Di Leva för några år sedan rådiggade hans bidrag detta år. Hans låt var skitsoft och jag gillar hur han går hans egna väg när det kommer till klädsel osv.

Och by the way, när David Lindgren och hans dansare slänger ner mickstativen på golvet, då vet man att shit's about to go down.
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0
  • Bape
  • Bape
David Lindgren och Loreen har än så länge varit bäst, utan att ha sett de andra så vill jag faktiskt att Loreen ska gå till Eurovision.
Hon har en riktigt grym låt som jag faktiskt tror kan gå långt!
  • 0
Citerar Modi20:
Jag som har varit väldigt anti-Di Leva för några år sedan rådiggade hans bidrag detta år. Hans låt var skitsoft och jag gillar hur han går hans egna väg när det kommer till klädsel osv.


Precis, mysmannen nummer ett! Och så sticker han ju ut lite gentemot alla andra posörer, så utöver att låten var bra så hade jag även uppskattat om han gått vidare just för sin personlighet - han hade onekligen satt färg på finalen.

Citerar Bape:
David Lindgren och Loreen har än så länge varit bäst, utan att ha sett de andra så vill jag faktiskt att Loreen ska gå till Eurovision.
Hon har en riktigt grym låt som jag faktiskt tror kan gå långt!


Lindgrens låt innehåll lite för mycket techno/eurodisco-beats (eller vad man nu vill kalla det) för min smak, men Loreens bidrag håller jag med om till 100%. Tvivlar på att någon av låtarna som vi inte hört än kommer upp i samma nivå, och den kan nog gå hem även i de europeiska tv-sofforna. Nu gäller det bara att resten av Sverige inser detta med...
Synth ska inte vara party. Det ska vara mer existentiellt än: "Gud, vad kul vi har just nu i denna sekund."
  • 0
  • Bape
  • Bape
Citerar Artswald:
Nu gäller det bara att resten av Sverige inser detta med...


Det är väl just det som är problemet med svenska folket tycker jag. För när man ser att någon som Thorsten Flinck går vidare till andra chansen så förlorar man hoppet..
  • 0
Citerar Bape:
Det är väl just det som är problemet med svenska folket tycker jag. För när man ser att någon som Thorsten Frink går vidare till andra chansen så förlorar man hoppet..


Flincks låt var ju bäst i första deltävlingen, och klart bättre än alla i den andra. Har ett helt annat djup och inlevelse än övriga låtar. Kanske är Melodifestivalen fel forum för denna finkulturella låt.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!