Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Don Rosa-tråden!


Tycker nog Don Rosa är den bästa men Carl barks är också rätt bra.
Bob marley rest in pease...
  • 0
Skickade iväg ett mail och fick svar efter 40 minuter... mycket trevlig.
:3
  • 0
Skulle nog säga att Don Rosa är den bästa. Carl Barks är för ojämn

Vet att det skrevs för ett tag sen men jag kommenterar det ändå.

I alla fall, för att fatta mig kort. Ja, Barks kan vara ganska ojämn. Men det kan Rosa med. Jag tycker nog att fler Rosaserier är mer "ojämna" än vad Barks är. Men det är bara vad jag tycker. Bara påpekar att Rosa är ojämn han med.

Vet inte exakt hur gammal han är men han är i femtioårsåldern.

Han är 54 år om jag inte minns helt fel (för att vara lite exakt : )
Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
haha, jag tyckte det stog "Den rosa tråden"

Don Rosa äger förövrigt!
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
Aha, tyckte det var, "den rosa tråden" hmm, men Don Rosa äger, kalle har aldrig varit så bra. Den där avatar historien vad den nu heter är något av det bästa jag läst i serieväg.
Fan vad bra du är på teater. Du ser ju fan död ut.
  • 0
Aha, tyckte det var, "den rosa tråden"

Ja, du är kanske den femte personen som tror det nu...

Den där avatar historien vad den nu heter är något av det bästa jag läst i serieväg.

Avatar historien?
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Ja du vet den där när de åker ut i skogen i någon djungel och så är det ett sånt där avatar tempel och massa fällor där och de letar efter en skatt. Var med i något nummer 1998 tror jag, den låg i bilen när jag var och åt och så regnade det in genom det öppna fönstret och den blev alldeles skrynklig, min födelsedag förövrigt och vi var i alingsås.

Men jag blev ju glad över en rosa tråd...
Fan vad bra du är på teater. Du ser ju fan död ut.
  • 0
Den bästa serien är ju tveklöst "En Cowboy på Cutty Sark" ifrån joakims liv.
:3
  • 0
Själv älskar jag "Solens son"´, "Ligan möter bingen" och "Bilbliotekts beskyddare".

Jag har dock aldrig lyckats hitta en Don Rosa hall of fame bok
Havet har inget liv
  • 0
Don Rosa är den näst bästa tecknaren. Carl Barks är nummer 1´men Rosa är också bra.
The right man when things go wrong
  • 0
  • GiXo
  • GiXo
[Hero of time] Alla de tre första Hall of Fame-böckerna finns på http://www.adlibris.se/ bara att söka på Don Rosa.

[Gimli4] Håller med dig, "De tio avatarernas skatt" är riktigt bra. Har läst den massvis med gånger
=)
  • 0
Don Rosa är mycket bättre än Carl Barks som e så jävla överskattad!
Don Rosa gör fett med detaljer.
Slipknot, Pantera och Metallica är vad man ska lyssna på!
  • 0
  • RISE
  • RISE
Håller med [Megakid X3000] att don rosa har mycket fina detaljer men Carl Barks är för allt i världen INTE ÖVERSKATTAD (ursäkta caps men måste uttrycka mej på något drastiskt sätt) Barks har fanatstiska storys och nästan lika bra äventyr som Rosa men i helhet så är Barks den bättre för om man tänker efter så läser man inte ett Rosa-äventyr lika ofta som en vardaglig serie av Barks...som är den bäste (dock inte på äventyr men som sagt i helheten)
Det var allt för mig. Tack för visat intresse.
  • 0
  • RISE
  • RISE
Det som är det bästa med Don Rosa-äventyr är den precisa faktan och den perfekt timade handlingen med mycket underhållande inslag av mystik, historia och vetenskap m.m
Det var allt för mig. Tack för visat intresse.
  • 0
Någon som har Hall of Fame böckerna? Finns 2 Rosa böcker där.
The right man when things go wrong
  • 0
3 tror jag att det finns...
:3
  • 0
  • Too
  • Too
Jag har en Hall of Fame-bok. Men det är en Carl Barks.
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0
  • GiXo
  • GiXo
Jag funderar på att köpa Hall of Fame böckerna, men jag har typ alla serier på datorn redan, och även en hel del i tidningar. Får se hur det blir.
=)
  • 0
[Zebaroth] Ja du har så rätt, 3 ska det vara.
The right man when things go wrong
  • 0
Tänkte bara tipsa om att Don Rosa har en ny serie som kan läsas i den senaste Kalle Anka-tidningen. Om ni inte prenumererar blir det att köpa i närmsta butik!
Denna signaturen har inget med ovanstående inlägg att göra.
  • 0
"Tänkte bara tipsa om att Don Rosa har en ny serie som kan läsas i den senaste Kalle Anka-tidningen. Om ni inte prenumererar blir det att köpa i närmsta butik!"

*Navve springer som en flykting undan polisen till Willys!*
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Äntligen! Hur länge har man egentligen behövt vänta på c:o ska publicera lite mer vettiga serier! Don Rosa är och förblir den bästa Kalle-tecknaren genom tiderna, både beträffande tecknande och berättande.

Någon som vet när nästa Hall of Fame-bok undertecknad denne man kommer ut i butikerna? (Nr.4 alltså)
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
"Äntligen! Hur länge har man egentligen behövt vänta på c:o ska publicera lite mer vettiga serier! Don Rosa är och förblir den bästa Kalle-tecknaren genom tiderna, både beträffande tecknande och berättande."

Visst han gör roliga serier och ritar snyggt men lite för detaljerat för att vara "Kalle Anka". Och dessutom är han inte ens nära min favorit Carl Barks. Om det är någon som gör roliga och påhittiga serier så är det han. Den som ritar Kalle bäst är Al Tarafaro och Manuel Gonzales ritar Musse och Långben snyggast. Al Tarafaro med sina gulliga och fina teckningar och Manuel Gonzales som nästan är den enda som vet hur man ritar Långben som han ska se ut.
I scream u scream all scream for icecream
  • 0
Hmmm... fick tidningen idag men serien känns lite... dåligare tecknat? om det är rätt ord... Joakim von Anka blir nostalgisk i resan i den här filmen och man får återvända till hans guldgrävardagar... igen... men inget fel med det...
Men manuset är då helt klockrent!

Glöm nu inte att alla som ska köpa sitt ex av tidningen i affärerna får vänta tills måndag...
Life is Soon.
  • 0
Visst han gör roliga serier och ritar snyggt men lite för detaljerat för att vara "Kalle Anka". Och dessutom är han inte ens nära min favorit Carl Barks.

Rosas teckningsstil är detaljerad på ett skönt men inte alltför plåttrigt sätt som gör att varje ruta är intressant att ta en extra titt på. Den står minst sagt ut från resten av Kalle-tecknarnas stilar (till skillnad från Barks, som på sätt och viss skapade den populäraste stilen att rita ankorna på). Barks är helt klart den tecknare som betytt mest för ank-seriernas utveckling, men hans berättelser har helt klart överträffats av Rosa.

Det hela är ju, självklart, en ren smaksak.
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!