Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hiphop-tråden


Citerar Självmordsblond:
Citerar Gangsta_D:Mja, fast vad har Svensk Hip Hop för budskap egentligen? Alla leker ju förortsgangster.

Den svenska hip-hopen bär alltifrån antirasistiska/antifascistiska budskap till feministiska sådana. Rätt vettiga grejer.


Absolut så är det vettigt med antirasism och antifacism. Dock så tycker jag personligen att de flesta anklagelser som många Svenska rappare "spottar" ur sig gällande om att nästan hela Sveriges regering skulle vara rasister/facister helt enkelt inte stämmer.
Svenska förortsrappare försöker alltid få resten av landet att tro att den Svenska förorten är lik South Central, CA under 90-talet, och att alla invandrare är offret i situationer liknande den om Rodney King. Vilket är långt ifrån sant.

Feminismen tänker jag inte ens tala om.
Protect ya neck
  • 0
Det känns som att dina märkliga SD-floskler inte riktigt hör hit.
Avgångstidelag
  • 0
Citerar Självmordsblond:
Det känns som att dina märkliga SD-floskler inte riktigt hör hit.


Vad fan, tror du att jag har en liknande ideolgi som SD, eller har jag missuppfattat dig nu?
Utan att gå alltför off-topic så kan jag tala om för dig att jag är inte någon följare utav något politiskt parti.

För övrigt så var det du själv som först nämnde rasism, jag endast uttryckte att jag tycker alltför många blir anklagade för att vara rasister genom Svensk Hip Hop.


För att återgå till trådens ämne så ställer jag denna frågan.
Vilket Hip Hop-album tycker du är årets hittills bästa?
Själv svarar jag In Death Reborn - Army of the Pharaohs
Protect ya neck
  • 0
Äsch, klart det finns talang och bredd även på den svenska hip-hop-scenen. Tråkigt att det blir påhopp/anklagelser.

Citerar Gangsta_D:
Vilket Hip Hop-album tycker du är årets hittills bästa?

Har lyssnat alldeles för lite, men ska bli kul att se vad folk säger. Ska försöka ta tag i mitt lyssnande igen.
Tag: AlBin Laden
  • 0
Ill Mind of Hopsin 7

Väldigt välgjord och intressant. Hopsin som tidigare klassats sig själv som Kristen agerar i denna sången som en väldigt tydlig agnostiker. Det är många lines där han ifrågasätter en guds existens.


"But who the fuck are You? You never showed the proof."

"There's way too many different religions with vivid descriptions,
Begging all fucking men and women to listen."

"I look at the Earth and Sun and I can tell a genius man designed it.
It's truly mind blowing, I can't deny it.
Is heaven real? Is it fake? Is it really how I fantasize it?
Where's the Holy Ghost at? How long it take Man to find it?"

"Show yourself and then boom it's done.
Every rumor's gone, I no longer doubt this shit, you're the One"

"I hate the fact that I have to believe.
You haven't been chatting with me like you did Adam and Eve.
And I ain't seen no fucking talking snake unravel from trees,
With an apple to eat, that shit never happens to me."

"My gut feeling says it's all fake, I hate to say it but fuck it, shit I done lost faith"

"If you really care for me, prove that I need to live carefully.
But I'll be damned if I put my own pleasure aside for an afterlife that isn't even guaranteed."


Jag har själv aldrig förstått mig på religion och andra människors syn på det hela, och jag valde att börja klassa mig själv som en ateist för ett antal år sedan.
Hip Hop-scenen har alltid bestått av mestadels religiösa artister och jag tänker aldrig välja bort någon på grund av deras religiösa tro. Men jag tycker iallafall att det är trevligt när folk väljer följa en egen väg och inte blint förlita sig på en högre kraft.

Vad är era åsikter om låten, och dess meddelande?
Glöm bara inte att vi befinner oss i Hip Hop-tråden, och även om just denna låten tar upp ett ämne som är stort inom denna musiken så ska vi inte gräva ner oss för mycket i ett ämne som det redan finns tråd tillägnad till.
Protect ya neck
  • 0
Gillade verkligen Ill mind of hopsin 5, men tyckte ärligt i början att hans rapstil var Eminem-kopia. Även om texterna var djupa o så. Men jag gillar 7:an riktigt mycket, han lägger riktig power på varenda rad.
Kan själv relatera till vad han säger som uppvuxen kristen men som allteftersom tappat tron.
En gud som inte vill visa sig eller kontakta oss på något sätt men ändå vill att vi ska tro på vad random människor berättar om honom. Dessutom så ska man älska honom, annars hamnar man i helvetet. Kanske har gått för djupt in på ämnet men säger bara att jag förstår hur han känner sig.

Five percent nation btw: vad är det me dom egentligen? Hörde att de influerat massa New York-rappare o hela hiphopen egentligen, men de verkar ju vara fd up.Tror att svarta människor är gudar och att vita är djävulen typ. Är ju bara ren rasism.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar Gangsta_D:
Väldigt välgjord och intressant. Hopsin som tidigare klassats sig själv som Kristen agerar i denna sången som en väldigt tydlig agnostiker. Det är många lines där han ifrågasätter en guds existens.


Tycker ärligt talat den är en hans svagaste låtar. Att förakta gud har vi hört på tok för många gånger. Gillar mer då han driver med andra hiphopare som i de tidigare.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar gurage:
Five percent nation btw: vad är det me dom egentligen? Hörde att de influerat massa New York-rappare o hela hiphopen egentligen, men de verkar ju vara fd up.Tror att svarta människor är gudar och att vita är djävulen typ. Är ju bara ren rasism.


Ja, jag vet inte riktigt vad man ska säga om Five-Percent Nation och deras koppling till Hip Hop. Flera rappare har ju refererat till dem, men såvitt jag vet så har ingen verkligen sagt rakt ut att dem tycker att svarta människor är av högre kvalitet.

Citerar AG Jati:
Citerar Gangsta_D:Väldigt välgjord och intressant. Hopsin som tidigare klassats sig själv som Kristen agerar i denna sången som en väldigt tydlig agnostiker. Det är många lines där han ifrågasätter en guds existens.

Att förakta gud har vi hört på tok för många gånger.


Menar du inom Hip Hop eller i ren allmänhet?
För inom Hip Hop så har jag hört ytterst få ifrågasätta/förakta religion.
De enda rapparna jag känner till som är klara ateister är Greydon Square och Tyler the Creator (OFWGKTA).
Sen så har ju t.ex Big L och M-1 (Dead Prez) haft texter som antytt dem som ateister.
Protect ya neck
  • 0
Ice Cube släppte nyligen hans överlägset sämsta låt någonsin.
Drop Girl är verkligen en totalt värdelös skitlåt som gjorde mig arg så fort jag hörde refrängen.

"Drop girl!
Drop to the drop, drop to the drop, drop, drop girl, drop!
Drop to the drop, drop to the drop, drop, drop girl, drop!
Drop to the drop, drop to the drop, drop, drop girl, drop!
(If I hit the switch, I could make that ass drop.)"

Det verkar som om Cube försökte att göra en så dålig låt han bara kunde. Hans egna vers är skräp, och gästande 2 Chainz och Redfoo gör denna redan katastrofalt dåliga låten ännu sämre.
Protect ya neck
  • 0
Citerar Gangsta_D:
Ice Cube släppte nyligen hans överlägset sämsta låt någonsin.
Drop Girl är verkligen en totalt värdelös skitlåt som gjorde mig arg så fort jag hörde refrängen.

"Drop girl!
Drop to the drop, drop to the drop, drop, drop girl, drop!
Drop to the drop, drop to the drop, drop, drop girl, drop!
Drop to the drop, drop to the drop, drop, drop girl, drop!
(If I hit the switch, I could make that ass drop.)"

Det verkar som om Cube försökte att göra en så dålig låt han bara kunde. Hans egna vers är skräp, och gästande 2 Chainz och Redfoo gör denna redan katastrofalt dåliga låten ännu sämre.


Asskön låt ju! Alltid då 2 Chainz rappar garvar jag sönder!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Såg Kevin Hart promota den på insta, fällde en liten tår åt Ice Cube, en av mina favorit rappare från 90-talet. (Gör det inte bättre att "If I hit the switch, I can make the ass drop" kommer från "It was a Good day")

Låten är urdålig, men jag tycker att den är rolig ändå hahaha. 2chains speciellt, har lärt mig att inte ta honom seriöst. Man uppskattar hans musik mycket mer.

Redfoo är dock bara allmänt dålig
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Method Mans Best Off är en riktigt tung platta.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Method Mans Best Off är en riktigt tung platta.


Är det en fan-made eller? För jag tror inte Meth har nåt officiellt Best Of-album.
Protect ya neck
  • 0
Citerar Gangsta_D:
Är det en fan-made eller? För jag tror inte Meth har nåt officiellt Best Of-album.


Jo, checka in på Spotify så lär du hitta det.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar Gangsta_D:Är det en fan-made eller? För jag tror inte Meth har nåt officiellt Best Of-album.

Jo, checka in på Spotify så lär du hitta det.


Jag hittade det på Spotify. Men det finns inga tecken någonstans om ett officiellt Best of Method Man-album, så jag är väldigt säker på att det är ett fan som gjort sin egna version och lagt upp det på Spotify.
Protect ya neck
  • 0
Tillagt 2014-07-26 06:28:
Citerar AG Jati:
Alltid då 2 Chainz rappar


tuuu chaaainz, true och tell em brukar han vråla i nästan varje låt.
Forza Lazio!
  • 0
Det enda låt med röv, skinkor och stjärt som jag tycker är bra:
https://www.youtube.com/watch?v=uqZyN-w4CKE

There she goes, shakin that ass on the floor
Bumpin and grindin that pole
The way she's grindin that pole
I think I'm losin control
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Det enda låt med röv, skinkor och stjärt som jag tycker är bra:
https://www.youtube.com/watch?v=uqZyN-w4CKE


Mos Def - Ms Fat Booty, LL Cool J - Big Ole Butt, A Tribe Called Quest - Bonita Applebum.

Sen så får man ju inte glömma Sir-Mix-A-Lot's Baby Got Back.
Protect ya neck
  • 0
west, south, midwest eller east coast om ni måste välja?
Forza Lazio!
  • 0
Citerar Impulse:
west, south, midwest eller east coast om ni måste välja?


Alla har sina dåliga och bra rappare. Är själva artisten som avgör.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Alla har sina dåliga och bra rappare. Är själva artisten som avgör.


men viken del av Usa har flest bra rappare? svårt, jag vet men om du måste välja?
Forza Lazio!
  • 0
Citerar Impulse:
west, south, midwest eller east coast om ni måste välja?


För ett par år sedan så skulle jag troligtvis ha sagt west. Men om man går efter min lista av favoritrappare så representerar 5 av 10 New York.
Protect ya neck
  • 0
Citerar Gangsta_D:
För ett par år sedan så skulle jag troligtvis ha sagt west. Men om man går efter min lista av favoritrappare så representerar 5 av 10 New York.


jäkligt svår fråga jag ställde, tycker om en hel del west också men säger nog east tillslut.
Forza Lazio!
  • 0
Citerar Impulse:
west, south, midwest eller east coast om ni måste välja?

East coast för all klassisk skit och kylan, men hedersmedalj för Midwest och kanske framför allt Minneapolis: Atmosphere, Brother Ali, Toki Wright, Eyedea, DOOMTREE ( POS, SIMS, DESSA MFL),
Tag: AlBin Laden
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!