Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Metallica


Citerar Arrolito:
blev helt mindfucked av Reed

Hmm, får man fråga varför?
  • 0
Citerar PsychicWars:
Hmm, får man fråga varför?

Låter bara inte rätt med det riffet. Hade det varit ett annat riff, eller åtminstone ett annat sound, hade det nog inte varit mindfuck.
I'm too old to die young now.
  • 0
Metallica är ett av mina favoritband. Så jäkla bra, så jäkla heavy och så melodiskt. Metallica forever!!!
  • 0
Ok.

Tillagt 2011-10-02 20:16:
The View är hysteriskt dålig, förresten.
  • 0
Jag blev förvånad över hur dålig den faktiskt var. Imponerande.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Heliga helvete vad deras nya låt sög röv. Inte för att jag förvånad att Metallica skulle släppa ett dåligt album, men detta var ju helt otroligt dåligt. Och vad fan händer med Lou Reed? Han snackar ju för fan genom hela låten.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Heliga helvete vad deras nya låt sög röv. Inte för att jag förvånad att Metallica skulle släppa ett dåligt album, men detta var ju helt otroligt dåligt. Och vad fan händer med Lou Reed? Han snackar ju för fan genom hela låten.

Hela skivan ligger uppe på Youtube.

Jag försöker hitta adjektiv som kan beskriva hur dåligt det är.
  • 0
Metallica har alltid lyckats med sina instrumentala låtar.
Rihanna <3
  • 0
  • V
  • V
Över ett år utan att någon klagat på Metallica? Vad händer med GR?
YAWP!
  • 0
V: Klagar du på dom?

RTL-AJFA är 5/5 i betyg.
And Justice vet jag inte om det klår Ride The Lightning? AJFA har inga medelmåttliga låtar utan bara bra till perfekta låtar. Ride The Lightning är också awesome, men jag gillar inte Escape.
Rihanna <3
  • 0
Citerar V:
Över ett år utan att någon klagat på Metallica? Vad händer med GR?


Efter Lulu så är kommentarer överflödiga.
  • 0
Har för mig att Ulrich sa i någon intervju att det är deras bästa skiva sen Master Of Puppets. Okej, vilket mentalsjukhus har han rymt från egentligen? Inte för att Master Of Puppets är speciellt bra, men ändå.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Ajfa behöver ingen bas. Remastern hade inte varit så lockande.
Rihanna <3
  • 0
Master of Puppets är ju ostämd. Så det blir när man spelar in många gitarrspår ovanpå varandra (studioteknik för att få stort och brett ljud), slår hårt på strängarna och kanske även slarvat med stämningen emellan tagningarna. Kan inte lyssna på det spåret överhuvudtaget.
  • 0
Citerar V:
Över ett år utan att någon klagat på Metallica? Vad händer med GR?


GR har, oundvikligen, blivit sämre.

Citerar Dragonforce:
Ajfa behöver ingen bas.


Tycker det hade varit trevligt med lite bas.

Citerar Holmfrid:
Har för mig att Ulrich sa i någon intervju att det är deras bästa skiva sen Master Of Puppets. Okej, vilket mentalsjukhus har han rymt från egentligen?


Självklart måste han säga det, men vad spelar det för roll. Resten av världen hatar ju den.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Bokade precis Quebec Magnetic på Blu-ray. Går att få för 129 kronor på CDON med rabattkoden "XMAS2012". Helt okej pris måste jag säga.
Hallowed Be Thy Name
  • 0
\m/ /\/\ETALLIC/-\ \m/ 4 life.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Hur skulle ni ranka albument? Efter favorit:

And Justice For All
Ride The Lightning
Master Of Puppets
Kill Em All
Black Album
Load (Hero Of A Day <3)
Reload
St Anger
Death Magnetic
Rihanna <3
  • 0
1. Master of Puppets
2. Ride The Lightning
3. Black Album
4. And Justice For All...
5. Kill Em All
6. St Anger (Bra skiva, men känns inte som Metallica...)
7. Death Magnetic

Sent nittiotal finns inte ens Metallica för mej.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar PsychicWars:
NEWSTED - METAL [FULL ALBUM PREVIEW] [2012 NEW ALBUM]

Kan bli intressant.


Låter väldigt mycket Metallica. Senare Metallica då, uppenbarligen.

Eller jag vet inte, första biten i alla fall.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar PsychicWars:
NEWSTED - METAL [FULL ALBUM PREVIEW] [2012 NEW ALBUM]


Låter som en blandning av Motorhead och Metallica, iaf de första 30 sekunderna...
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Hallowed:
Bokade precis Quebec Magnetic på Blu-ray. Går att få för 129 kronor på CDON med rabattkoden "XMAS2012". Helt okej pris måste jag säga.


Är inte det typ tredje live DVD:n dom släpper under Death Magnetic turnén?
  • 0
Citerar Simmoo:
Är inte det typ tredje live DVD:n dom släpper under Death Magnetic turnén?


Om så är fallet så tycker jag väl att Metallica är ett av de få banden som kan göra så, med tanke på hur mycket de brukar variera låtarna de spelar.
  • 0
Blir väl en skiva till, sen kan dem gott lägga ner. Förstår inte poängen med att inte repa ordentligt. ):

Citerar Homer S:
Om så är fallet så tycker jag väl att Metallica är ett av de få banden som kan göra så, med tanke på hur mycket de brukar variera låtarna de spelar.


Det håller jag med om. Blu-Ray utgåvan ska enligt lyriska recensenter vara "utomordentlig" osv
It Can't Rain All the Time
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!