Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Någon som är haj på när detgäller router


har en belkin router modell f5d8233-4v3 och mitt NAT på xbox live är strict och det går fan inte att öppna har provat så långt jag kunnat, någon som kan ge tips?


PLEASE blir så förbannad på skiten har även köpt en ny d-link dir 615 men den går inte att installera för att jag behöver ett lösenord till en tidigare d-link dir600 som jag hadde innan belkin, men har ju gömt det lösenordet!


snälla hjälp mig....SOS.....sos
  • 0
Fan vad jag hatar routers. Det är alltid ett helvete innan man får allt att fungera.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Ta det här: Datortråden
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Prova att sätta din 360 i en DMZ. Ställ in en statisk IP-adress på 360:n och gå sedan in i routerns inställningar och leta upp inställningarna för DMZ. Skriv in 360:ns statiska IP-adress där.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Prova att sätta din 360 i en DMZ. Ställ in en statisk IP-adress på 360:n och gå sedan in i routerns inställningar och leta upp inställningarna för DMZ. Skriv in 360:ns statiska IP-adress där.


Det funkar säkert men är nog lite avancerat för den här killen, men bra råd ändå.

Jag föreslår att du letar efter Reset-knappen på routern och installerar routern igen, det är inte alls så jobbigt som det låter.
  • 0
Citerar Hydra:
Prova att sätta din 360 i en DMZ. Ställ in en statisk IP-adress på 360:n och gå sedan in i routerns inställningar och leta upp inställningarna för DMZ. Skriv in 360:ns statiska IP-adress där.


vad är statisk? går bara ändra mellan automatic och manuel?
  • 0
Citerar x360_:
vad är statisk? går bara ändra mellan automatic och manuel?


Då är det manuell du ska välja. Statisk är att den hela tiden har samma IP-adress, alltså att den inte får en ny varje gång du kopplar upp konsolen. Väljer du en egen manuell adress har den hela tiden samma.

Det finns säkert guider som går igenom detta i detalj på Internet om du söker på 360 och DMZ osv.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!