Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vad heter låten?!?


Citerar Das Erdbeerkuchen:
Om du inte menar den låten där Dancing Bear är med så heter låten Kalinka. Det finns massor av olika artister som framför låten. Den har blivit framförd av massor olika artister, så sök bara på YouTube så hittar du massor.

Just det. Kalinka!

Tack.
  • 0
Marduk - Nightwing?
  • 0
Skulle gärna vilja veta vilken låt som spelas i vinjetten till Robinson 2009. Jag menar inte reklamen (Dead By April - Losing You), utan vinjetten som visas i början av programmet. Jäkligt skön låt, skulle gärna vilja veta titel och artist.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Jag behöver er hjälp med en låt som fastnat och som jag inte kan namnet på.

Det är en 90-talshit (eller från tidig 2000), hip-hop, brukar dyka upp i filmer (troligen under festscener) såväl som i serier (troligen också under festscener) och associeras lätt med bilar vars däck lyfts upp och ner (kanske någon musikvideo?).

Den börjar med någon slags dunk-dunk/unce-unce som följs tätt av ett skri, mönstret upprepar sig under hela låten (eller åtminstone i början av den) och jag tror inte att det är någon som sjunger i den (men jag kan ha fel). Det är en psykadelisk touch över den.

Den enda textbaserade ledtråden jag vet om är "crazyhill", men jag hittar inte något band eller musik med det namnet.

Låten är så vitt jag vet allmänbildning och hör man den, känner man direkt till den.

Plz, helpzors.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Den där parfym-reklamen som de sände för någon vecka sedan, där en tjej skuttar omkring i Paris och har det trevligt. Är det någon som vet vad låten heter? Det låter som France Gall, men jag hittar inget liknande i hennes musikbibliotek.

Citerar moviefreak:
Plz, helpzors.


Jag tror jag vet vilken du menar, men jag vet tyvärr inte vad den heter.
  • 0
Det är en låt som jag har hört lite överallt på TV. Den är spelad på piano och har ganska snabb tempo. Sen sjunger gubben bara "ooo... oooo... aaaa......" (eller oh oh, aa) kommer inte riktigt ihåg
OH MY DICKS SO LONG, IF I LAID IT OUT ON MY KEYBOARD IT'D GO FROM A TO Z
  • 0
Citerar Nirellen:
Det är en låt som jag har hört lite överallt på TV. Den är spelad på piano och har ganska snabb tempo. Sen sjunger gubben bara "ooo... oooo... aaaa......" (eller oh oh, aa) kommer inte riktigt ihåg

http://www.youtube.com/watch?v=xQGvLhZKg4Y

D-d-d-den?
Friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends stoning friends.
  • 0
Citerar Sokoloff:
http://www.youtube.com/watch?v=xQGvLhZKg4Y

D-d-d-den?

japp den! tackar
OH MY DICKS SO LONG, IF I LAID IT OUT ON MY KEYBOARD IT'D GO FROM A TO Z
  • 0
någon som vet vad reklam låten i weeds heter? reklamen som spelades någon gång i vintras.
  • 0
Citerar Demmpa:
någon som vet vad reklam låten i weeds heter? reklamen som spelades någon gång i vintras.


Testa att besöka; www.reklammusik.nu eller något liknande.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Det är så att jag letar efter låt som jag hörde för flera år sen i Ztv. Och det enda jag kommer ihåg är att i musikvideon gick det runt massa barn som döda varandra och själva skärmen var inramad i en tecknad stil.


ps. det är inte serj tankian - empty walls
ಠ_ಠ
  • 0
Jag har fastnat ännu en gång i mitt musikletande. Det enda nyckelordet jag kan få fram och komma ihåg är "animal" och jag minns ej om det var något artistnamn eller själva musikens titel.

Det enda jag kommer ihåg var att dess musikvideo sändes då Robyn's Be Mine tog förstaplats i MTV-listorna som gick då. Som sagt såg jag den för första gången på MTV, men dess identitet har dessvärre fallit i glömska och lämnat mig med enbart melodin i huvudet.

Musikvideon till den var i alla fall väldigt simpel och visade den kvinnliga artisten i svart långärmad tröja och tajta jeans. Hon dansade till en turkos/blå/grön rörlig bakgrund. Hon var nog blond och hon brukade göra en rätt hypnotisk danssrörelse med sin rumpa, om jag minns rätt.

Rätt trallvänlig melodi och hon har ljus röst.

Någon som har minsta aning om vilken jag menar? Letat efter den i åratal nu...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Jag har fastnat ännu en gång i mitt musikletande. Det enda nyckelordet jag kan få fram och komma ihåg är "animal" och jag minns ej om det var något artistnamn eller själva musikens titel.

Det enda jag kommer ihåg var att dess musikvideo sändes då Robyn's Be Mine tog förstaplats i MTV-listorna som gick då. Som sagt såg jag den för första gången på MTV, men dess identitet har dessvärre fallit i glömska och lämnat mig med enbart melodin i huvudet.

Musikvideon till den var i alla fall väldigt simpel och visade den kvinnliga artisten i svart långärmad tröja och tajta jeans. Hon dansade till en turkos/blå/grön rörlig bakgrund. Hon var nog blond och hon brukade göra en rätt hypnotisk danssrörelse med sin rumpa, om jag minns rätt.

Rätt trallvänlig melodi och hon har ljus röst.

Någon som har minsta aning om vilken jag menar? Letat efter den i åratal nu...


http://www.youtube.com/watch?v=nCNKLzUD7CU
ಠ_ಠ
  • 0
Citerar Gillwonchinatown:
http://www.youtube.com/watch?v=nCNKLzUD7CU


Omfg, I o u so much right now, tack så mycket. Att albumet hette Anniemal och inte Animal... fy fan. Nu kan jag äntligen dö i ro...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
  • Trog
  • Trog
Återupplivar tråden med en rejäl utmaning, det är artisten jag vill veta vem det är.

Låten heter "Swim", det är inte Otep som har gjort låten! Det är en tjej som sjunger med enbart en akustisk gitarr i bakgrunden.
Allt som jag har att gå på är texten, som jag skrivit av genom att lyssna, dvs kanske inte 100%:


I can't see the me that everyone can see
They see the me that I will never be
I not so strong, or willing to be weak
I feel misplaced and sometimes obsolete

I can't swim
but I won't drown, won't drown, won't drown, drown

I'm standing in the pouring rain, but I am dry and without sham
I'm soaked in something never found
I guess I still could drown

I dont like the mirror that they put in my room
I stand and stare but all I see is you in silent space
I hear what they won't speak
I give so much that he may never see

I can't swim
But I won't drown, won't drown, won't drown, drown.

I standing in the pouring rain, but I am dry and withoout shame
I soaked in something never found
I guess I still could drown
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar thording:
Kommer spontant att tänka på den här.


Eller den här: http://www.youtube.com/watch?v=zAlNrtcPCLw

Det är samma sound i den, men den här passar ju mer med hans ledtrådar: hill och crazy.
Klappa fina katten?
  • 0
Någon som vet vad låten heter? De sjunger typ "faces in the crowd", och det låter akustiskt. Mycket tacksam. Tror den spelas en del på radio nu i sommar.
D I E Y O U N G A N D S A V E Y O U R S E L F ! ! !
  • 0
Citerar Lurtzz:
Någon som vet vad låten heter? De sjunger typ "faces in the crowd", och det låter akustiskt. Mycket tacksam. Tror den spelas en del på radio nu i sommar.

Kan du sätta låten i någon genre?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Undra hur lång den här tråden skulle vara om folk förstod att man kunde googla texten i en låt...
Finns det svenskt kaffe på Gamereactor?
  • 0
En låt som handlar om "vårt hus", eller "our house".
Huset ligger på en gata, sedan så sjunger de om och om samma sak.
De sjunger på engelska, men är inte bra nog på genren för att sätta in låten i en.
Inte något extremt dock, mer rock/ pop/ i stil med "Lemon tree"
En underlägsen ras
  • 0
Citerar The Vision:
Citerar Lurtzz:
Någon som vet vad låten heter? De sjunger typ "faces in the crowd", och det låter akustiskt. Mycket tacksam. Tror den spelas en del på radio nu i sommar.

Kan du sätta låten i någon genre?




hm, jadu.. jag hörde den i en MQ-butik. Först tänkte jag mig typ P3-pop, rösten låter som om han sjunger en bit ifrån micken typ, och lite eko. Lite mixad med, men inte så mycket.
D I E Y O U N G A N D S A V E Y O U R S E L F ! ! !
  • 0
Citerar Thales:
En låt som handlar om "vårt hus", eller "our house".
Huset ligger på en gata, sedan så sjunger de om och om samma sak.
De sjunger på engelska, men är inte bra nog på genren för att sätta in låten i en.

http://www.youtube.com/watch?v=7STGXrvc6FI ?

Citerar Lurtzz:
hm, jadu.. jag hörde den i en MQ-butik. Först tänkte jag mig typ P3-pop, rösten låter som om han sjunger en bit ifrån micken typ, och lite eko. Lite mixad med, men inte så mycket.

You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar Lurtzz:
Någon som vet vad låten heter? De sjunger typ "faces in the crowd", och det låter akustiskt. Mycket tacksam. Tror den spelas en del på radio nu i sommar.


Kan du melodin prova den här sidan! http://www.midomi.com/
"Det finns dagar då Fantomen lämnar djungeln och åker in till stan för att hämta senaste numret av Gamereactor" (Gammalt Djungelordspåk)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!