Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Lord of the rings (1978 ) , bland det absolut sämsta jag sett på länge. Jag hade inte alls höga förhoppningar och jag räknade ju med att den skulle göra sin egna version av boken. Alltså inte på långa vägar nå upp till de nya filmernas nivå. Men fy fan vad dålig den var.

Den lyckas verkligen inte med någonting och rotoscoping i filmen är helt bedrövligt. Den övriga animationen är helt okej, men det är rotoscoping den mesta delen så det blir smärtsamt att titta på. Det känns bara som att filmskaparna var lata och inte orkade animera, så det gjorde det i rotoscoping istället. Jag hade hoppats på lite mäktiga strider i alla fall, men det blev det inte, eller jo i rotoscoping...

Handlingen känns annars ganska snabb och hoppig. Man kan ju inte låta bli att jämföra med de andra filmerna och ibland känns det som att filmen missar saker. Filmen började okej, men efter ungefär 15 minuter så början man ångra att man satte igång filmen då den faller som en sten. Jag störde mig ganska mycket på att man knappt presenterar karaktärerna och vissa karaktärer säger knappt ett ord igenom filmen. Lord of the rings hamnar där någonstans bland de sämsta animerade filmerna någonsin. 1/5
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Mahe
  • Mahe
Såg precis Rushmore för första gången. Hade inte sett någon trailer och visste inte nånting om vad den handlade om, blev väldigt positivt överraskad. 9/10
"You're not gonna believe this. The guy killed 16 Czechoslovakians. He was an interior decorator."
  • 0
Amélie från 2001. Otroligt vacker fransk dramakomedi.
  • 0
My Son, My Son, What Have Ye Done, Werner Herzog (2009)

En riktigt bra regissör med riktigt bra skådisar som tillsammans gör en riktigt dålig film.
Klappa fina katten?
  • 0
Zombieland. För typ 500e gången ^^
There ain't no rest for the wicked
  • 0
Larry Crowne (2011)

Lite långtråkig, men som sömnig kvällsunderhållning så är den godkänd. Jag hamnar dock förmodligen inte i den målgrupp som filmen riktar sig mot, men Tom Hanks är ju fortfarande Tom Hanks. 5/10

~

The Invention of Lying (2009)

Roligt premiss, lite smålustiga situationer kring det faktum att alla måste prata sanning hela tiden. Ricky Gervais är skön, Louis CK gör en bra roll som dennes kompis och en rakt igenom skön film utan att vara alldeles briljant. 7/10

~

Parks & Recreation

Precis börjat kolla, älskar det redan.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
How I Met Your Mother Säsong 4

Jag såg något avsnitt. Bra som vanligt.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Såg The Darkest Hour (2011) för någon vecka sedan. Helt okej film.
  • 0
  • Mahe
  • Mahe
The Sopranos S03E11

Absolut bästa avsnittet hittills.
"You're not gonna believe this. The guy killed 16 Czechoslovakians. He was an interior decorator."
  • 0
Sånger från andra våningen av Roy Andersson. Märklig, mysig och smårolig.
  • 0
Fastnade framför I Am Number Four som gick på tv imorse, den var halvbra.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Requiem for a dream

Citerar ApeWithSniper:
Amélie

Båda sjukt bra filmer.
  • 0
  • Zime
  • Zime
Wrech-it Ralph

Mitt gamerhjärta slog hårt för denna filmen.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Skyfall

Älskade den när jag såg den på bio, andra gången var den minst lika bra. Så bra att jag köpte steelbook-versionen av filmen på bluray samma dag som den släpptes. En av förra årets bästa filmer och en av mina personliga favoriter när det kommer till actionrullar (och Bond-filmer för den delen). Lätt i klass med The Dark Knight. 9/10
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Perks of being a wallflower

Länge sen en film berörde mig så mycket. Fick mig att tänka mycket på livet och de val man gör.

9/10
"Lyssna inte på vad jag säger utan vad jag menar istället"
  • 0
Wreck-It Ralph (2012)

Överträffade förväntningarna enormt. Mängden underbara spelreferenser är smått fantastiskt, samtidigt som filmen levererar ordentligt. Den bästa animerade långfilmen sedan Toy Story 3. Helt fantastisk. 9/10

~

Morning Glory (2010)

Smårolig, småmysig och med en riktigt sur Harrison Ford. Jeff Goldblum är dessutom med på ett hörn. 7/10
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Django Unchained 2012

Underbart underhållande film där höjdpunkterna var Leonardo DiCaprio och Samuel L. Jackson. Christoph Waltz och Jamie Foxx var även de väldigt bra, och vilken tur ändå att Will Smith hade fullt upp så att rollen gick till Foxx istället. Tycker han har ett betydligt bättre och coolare utseende för Django än Will Smith, även ifall han inte är en lika bra skådis. Kan inte säga att filmen var så särskilt utmärkande snygg som jag hade förväntat mig, men musiken var riktigt bra. 9/10

Top Gear S19E06

Åh herregud så bra! Det bästa Top Gear jag sett tror jag. Längtar tills nästa del!
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Silver Linings Playbook

Jag fullkomligt älskade den här filmen. Den var så charmig, varm och bra. Alla skådespelare levererade verkligen. Jag trodde den skulle vara en typical kärleksfilm och väldigt ostig men det var den inte (: yay. As far as kärleksfilmer goes så är detta en tiopoängare.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
LostS4E09

Riktigt bra avsnitt!
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
The perks of being a wallflower.

Jättebra!
  • 0
Seven Psychopaths

Verkligen min typ av film, otroligt bra. Och Sam Rockwell är, som vanligt, absurt duktig. Blev även väldigt positivt överraskad av Michael Pitts och Michael Stuhlbargs grymma cameos i början. ( Boardwalk-fansen fattar)
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
Top Gear S19E07

Haha, helt underbart. Denna Afrika-special på två avsnitt är det bästa Top Gear någonsin tryckt ur sig.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Two And Half Men Något avsnitt.

Charlie Sheen är så bra.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Första avsnittet i säsong tre av Boardwalk Empire. Sinnessjukt bra, men måste behärska mig och uthärda väntan tills den anländer på Blu-Ray.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Lost S5E02


Bra som vanligt!
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!