Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Såg nyligen Dark City via Netflix. Riktigt bra film, 5 av 5!

Jag har upptäckt många intressanta filmer sedan jag började prenumerera på Netflix. Memento och The Road exempelvis. Memento var rätt förvirrande i början.
  • 0
Mission Impossible (1996)

Bra film, även om den inte är lika bra som trean.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Taken 2 2012

Inte alls lika bra som ettan. Ganska medelmåttig handling med ett ruttet slut. Liam Neeson såg gammal ut så actionsekvenserna var ju inte direkt något att hurra över. Dock var filmen i sitt hela allt inte alls tråkig, men man kunde fått ut så mycket mer utav det lilla som gick att göra bra utöver storyn. 5/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Excalibur 1981

10/10

Alltid lika bra varje gång jag ser den, bäst berättade Arthur historien och har bästa Merlin fortfarande, andra plats är Merlin från Disney's särdet i stenen med svensk dub.
Alla rustningar och förstås svärdet Excalibur som med sin gröna lyster blir mystisk och magisk.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Beasts of the Southern Wild 2012

Fin liten familjeberättelse i fattigdomens träsk. Superb regidebut måste jag säga, men visst gick det att göra flera saker bättre. Förmodligen är detta bara början på en fin karriär som pekar uppåt.

Snyggt foto och fantastiskt soundtrack samtt bra skådespelarprestationer. 8/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Indiana Jones och det sista korståget

8/10!
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Mission Impossible II (2000)

Medioker som bäst.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Spirited Away

Herregud vilken härlig film. Förstår verkligen inte varför jag såg den först för två dagar sedan.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Mort2:
Avatar på tv4.

Ganska usel. Flummig historia, dialog och skådespeleri. Å ena sidan känner jag mig nöjd över att jag aldrig brydde mig om att hyra den på video, å andra sidan hade det varit underbart att ha tillgång till "Fast Forward" när jag tittade på den.


Det där är en film som gör sig bättre i kulturanalyserna, än på duken. Det är ingen ointressant historia.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
John Carter, i HD via Viaplay. Bra äventyr. Inte mycket mer som är värt att nämnas förutom den otroligt attraktiva skådespelerskan, Lynn Collins.
  • 0
Jackie Brown

Jag älskar Samuel L. Jackson.
  • 0
The Artist, vilken otrolig bra film!
  • 0
New Girl s02e012

Lite underligt slut, men fortfarande riktigt bra. Magisk säsong.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Girls säsong 1

Hade hört mycket bra om den här serien, och det mesta från HBO brukar ju vara bra, men jag vettetusan... Stundtals var det en jättemysig serie som kändes äkta men så ibland så blev den bara konstig och sjukt snuskig. Som att de var tvungna att lägga till vulgära, konstiga saker som inte tillför någonting egentligen. Så mjaaeeeeh, rätt ojämn.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Sherlock Säsong 2, avsnitt 1

Mycket underhållande serie, späckat med fyndiga vändpunkter och roligt detektivfuffens. Ser framemot de resterande två avsnitten. Dock är jag inte helt förtjust i den "moderna" vinklingen av Sherlock (som blir mer forcerad än kul), gayduo-skämten börjar bli slitna och Moriarty's överspel går mig lite på nerverna.

Men som sagt... kul serie, det.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar moviefreak:
Moriarty's överspel går mig lite på nerverna


Ha så kul i tredje avsnittet.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Ha så kul i tredje avsnittet.


André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Moonrise Kingdom

Fullständigt fantastisk mega-mysig film!
  • 0
Mr Selfridge säsong 1, avsnitt 1

Ari Gold is back! Njä, inte riktigt. Det kommer ta ett tag för mig att vänja mig vid att Jeremy Piven nu är Mr Selfridge och inte världens bästa TV-karaktär längre. Ett väldigt positivt första avsnitt dock. Kan inte säga att det var så himla snyggt eller överdrivet välspelat av alla inblandade, ingen av de där nästintill perfekta serierna alltså, men det bådade otroligt gott. Ett intressant bygge och en serie jag kommer att följa känner jag.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Argo

Intressant, välgjord och väldigt spännande. Slänger härmed ut en stark rekommendation.

8/10
  • 0
Django Unchained (2012) visade sig ju vara en riktigt bra och underhållande film, även om den inte riktigt når upp till Inglourious Basterds eller Pulp Fiction höjder. Härligt våld och humor. Scenen med huvorna var enormt rolig och helt klart bäst i filmen.

Sen tycker jag alla gör ett bra jobb skådespelarmässigt. Christoph Waltz är bra i sin roll och det är också DiCaprio även om jag förväntade mig lite mer av honom. Men han kunde i alla fall fått en oscarsnominering istället för Alan Arkin. Samuel L. Jackson visade sig också vara överraskade bra. Bäst 2012, hittills.

4/5
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Rurouni Kenshin, trodde helt ärligt att den otecknade filmen skulle suga men jag hade helt fel!
Nee
  • 0
Suits - S02E11

Skönt att ha Harvey Specter och resten av gänget tillbaka efter en paus på sisådär fem månader. Väntan var ibland nästintill outhärdlig.

Bra avsnitt.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Frankenweenie 2012

Det bästa Tim Burton har slängt ur sig på mycket länge, dock inte utan sina brister.

Stark 7/10
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Lejonkungen [1994]

Det här är Disney-magi när den är som bäst. Självklart kollade jag med den svenska dubbningen som fortfarande håller hög klass, samtidigt som nostalgin var ett faktum under hela filmen. Fantastisk film som har precis allt och som ger gåshud flera gånger om. Strålande restaurerad bild i en supersmaskig diamantutgåva på Blu-ray. Full jävla pott.

Nu hoppas jag att den andra favoriten, Aladdin, släpps på Blåstråle under det kommande året.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!