Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar alice cooper:
Damage - 1992

Fantastisk, Jeremy Irons och Juliette Binoche är som alltid helt otroligt skickliga i sitt skådespel. Bra handling, spännande intrig och så vidare


Betyg?
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Citerar special ops:
Frågar jag dig....

Den var kul men tråkig.

k


Jävlar det är sant, du är galen!
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Du är fan bra oklar


Säger mannen som har en hund med huva som profilbild
  • 0
  • kraz
  • kraz
Moonrise Kingdom

Helt underbar, precis som alla andra Wes Andersons filmer. Mysig, kreativ, superba skådespelare... ja fantastisk helt enkelt.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar special ops:
Känns mera som en komedifilm än en skräckis.


We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Citerar special ops:
Känns mera som en komedifilm än en skräckis.


Varför finner alla det roligt?
  • 0
Citerar special ops:
Varför finner alla det roligt?


För att Scream-filmerna är gjorda som komedifilmer som hyllar och parodiserar skräckfilmer i allmänhet. De är komedier.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Livlig:
Citerar special ops:
Varför finner alla det roligt?


För att Scream-filmerna är gjorda som komedifilmer som hyllar och parodiserar skräckfilmer i allmänhet. De är komedier.


Så vänta, Scary Movie 1 är en parodi av en parodi?
  • 0
Citerar special ops:
Så vänta, Scary Movie 1 är en parodi av en parodi?


Scream är ingen renodlad parodi, och verkligen inte en parodi i samma grupp som Scary Movie. Scary Movie är en renodlad flamskomedi/stonerfilm (och faktiskt halvkul) men långtifrån den blandning av skräck och hyllning som Scream är.

Det är ju skillnad på parodi när man ser på Airplane! eller Spaceballs jämfört med skräpiga Date eller Epic Movie.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Puh, trodde att min värld skulle förändras där. Men tack för den intressanta faktan!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Omen
OK till ämnet.

Svampbob fyrkant.

10/10 i betyget solklart.
24 timmar per dag räcker inte för mig att spela'#!¤!
  • 0
Indie Game: The Movie, 2012, Lisanne Pajot & James Swirsky

Mer en celebrering av konstnärens börda och ovilja att någonsin ge upp, än ett nyanserat portätt av indievärlden idag.

Och varför inte.

Efter några riktiga mardrömsdygn ligger så slutligen Super Meat Boy synligt där på Xboxens dashboard för alla att ladda ned. Men programmeraren Tommy är full av det inre tumultet där alla olika typer av känslor lever och bråkar sida vid sida - saknad, lättnad, irritation, trötthet, ångest, glädje.

Han strävar efter att komma i balans med hur det är.

Det går inte så bra.

Hans nu enbart överlyckliga utvecklarkompanjon Edmund ringer och säger, Du måste se det här klippet på youtube, bara måste Tommy.

Tommy är inte entusiastisk, han kan ju inte riktigt relatera till Edmunds reaktion över att deras spel är klart, arbete slut, att världen verkar älska det. Det är bara tomt och konstigt och så alla de där känslorna på samma gång.

Men han sätter, något motsträvigt, på klippet. Ett fåtal tiotals sekunder senare - medan killen i videon dör hela tiden och älskar deras spel med klassiskt förklädda ord och meningar som "what the fuck" och "what is this shit" - så börjar ett leende sprida sig över Tommys ansikte, för att till slut ta all plats det kan.

När han väl börjar skratta är det så fint och upplyftande att jag inte kan minnas en mer rörande eller okonstlad filmscen år 2012.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
En riktigt bra film: Stake Land
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Bilar 2. Inte lika bra som ettan och lite småfjantig.
  • 0
Godzilla
I vissa enstaka fall spännande. Bra skådespelare, trevlig handling. Fast idiotiska strids-scener. 7/10
  • 0
The Amazing Spider-Man [2012]

Gick in med relativt höga förväntningar och se på fan, jag fick i princip vad jag ville och kan verkligen inte påstå att jag blev besviken. Klart bättre än samtliga filmer i den tidigare trilogin, tillsammans. Supersnygg film med snygga miljöer och snyggt fångat ljus. Väljer även Andrew Garfield framför Tobey Maguire alla dagar i veckan. Detsamma gäller med Emma Stone och Kirsten Dunst.

En strålande reboot i min mening.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
True grit
  • 0
Hunger Games

Njae, vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna. Stundtals spännande och gripande men historien var lite väl anpassad för en målgrupp under 15 år, vilket var lite synd då den absolut hade potential.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
The Help

Förväntade mig inget speciellt så jag blev väldigt positivt överraskad.

Citerar MrFUBAR:
Hunger Games

Njae, vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna. Stundtals spännande och gripande men historien var lite väl anpassad för en målgrupp under 15 år, vilket var lite synd då den absolut hade potential.


Tyckte att kameran i början av filmen var extremt rörig. Kanske bara var jag som upplevde detta?
Awesome, awesome to the max
  • 0
We need to talk about Kevin

Ugh, så jävla depressivt. På siståne har jag definitivt bildat ett typ av hat emot filmer med Tilda Swinton. Ingen aning varför, men hon tycks visa sig i fler och fler anspråkslösa snuttar.
Juhla Mokka pitäisi kieltää karkoituksen uhalla. -Minä
  • 0
Breaking Bad Säsong 5 - Avsnitt 1

Bra avsnitt men som början på en ny säsong kändes det lite svagt. Inledningen gjorde mig dock väldigt nyfiken. Spoiler:Och Walt börjar bli riktigt obehaglig...
Indecent exposure is fun.
  • 0
Shutter Island

Herre vilken bra film detta var när man såg den första gången. Nu när jag såg den igen så var den verkligen seg, tråkig, och spänningen var som bortblåst. En film man ser en gång helt enkelt.
One swallow does not make a summer
  • 0
The Wire

Mycket välgjord och realistisk serie. Ser fram emot att fördjupa mig i den.

Twin Peaks

Då har man sett sista avsnittet då av denna förunderligt underbara serie. Jag säger väl som de flesta andra att det var ganska otillfredsställande slut, men å andra sidan så visste de ju inte just då att det inte skulle bli några fler säsonger, så lite förståelse för det kan man ju ha. Men lite surt är det ju.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
  • Ree
  • Ree
The Amazing Spiderman

Uttjatat, generiskt och förutsägbart. =/ Inget nytt under solen. Man blandar några kort, byter ut skådisen och kallar det en produkt.. och folk köper det. Mot slutet av filmen hade jag bara tråkigt och väntade på att den skulle ta slut.
  • 0
Young Cassidy, va inget vidare bra.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!