Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Tuggade mig igenom första säsongen utav Justified. Den var okej, inte mycket mer kunde varit betydligt sämre lyckligtvis tonade de ner duellerna väldigt snabbt. Men tillräckligt för att jag ger mig på andra idag. Själva settingen i Kentucky är ganska skön, men den börjar kännas liten. Serien skulle verkligen må bra utav lite miljöombyten, får hoppas på att det kommer. Bara en enkel resa skulle räcka.

Bästa avsnitten hitintills var gisslandramat. Olyphant gör väl mer eller mindre hela serien. Skön snubbe helt klart.
  • 0
Back To The Future Part II 1989

Mjeh. Långt ifrån lika awesome som första. 6/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Mongol. Den var bra, men mongolerna är förskönade i den filmen. 7/10
Färska grönsaker.
  • 0
Gökboet

Bra skildring, minnesvärda skådespelarprestationer. Överskattad.
  • 0
Back To The Future Part III 1990

Mer underhållande än tvåan, men skådespelarprestationerna och framförallt dialogerna var horribla. Det skreks genom hela filmen vilket gjorde mig nästintill galen. Det var kanske 5-6 repliker i vanligt tonläge. Sen när pojken skriker "Doc! Doc! Doc!" dygnet runt så vill man ju bara stänga av ljudet. 6/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Kollade på HUSK idag

En okej rysare men det vart inte så mycket skrämsel effekter. Men helt okej.
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
Midnight in Paris

Fantastisk film, inte den bästa som jag har sett i år men det finns en skön känsla som genomgår filmen från början till slut, speciellt under de delar som tar plats efter midnatt. Förvånansvärt bra skådespel av Owen Wilson också, inte visste jag att han kunde spela riktiga roller. 9/10
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
The Sopranos

Har snart betat mig igenom alla sex säsongerna. Vilken resa!
Alla måste verkligen se det här mästerverket.
Another Kind Of Hero
  • 0
Midnight in Paris - Generisk Woody Allen-rulle. Nu vet man egentligen vad som väntar när man slår på en Allen-film, men jag kan ändå inte undgå att hoppas att han ska förnya sig emellanåt. My bad. Som vanligt luktar alla dessa "djupa", "meningsfulla", "säregna" eller "intressanta" dialoger, karaktärer och förhållanden fejk från början till slut. Kryper lite i skinnet när jag tänker på skiten. Kudos till Owen Wilson, av alla, som gör Woody-karaktären bra, liksom det visuella i filmen 5/10

Immortals - Tydligt 300-inspirerad fantasyaction baserad på grekisk mytologis sagor. De bedrövligt usla karaktärerna och den i sammanhanget helt idiotiska storyn kan ganska enkelt glömmas tack vare de snyggt koreograferade striderna - som det tacksamt nog finns många av - samt effekterna. Hade man bara skrivit en story (som menar på att Theseus är en hjälte, trots att han de facto inte gör ett jävla skit för att hjälpa "de goda" utan snarare stjälper istället, även om det är ofrivilligt) som åtminstone FUNGERAT så hade det här kunnat bli en rätt bra popcornrulle, men nu blir det aldrig mer än fesljummet. 5/10
Abstract art: a product of the untalented sold by the unprincipled to the utterly bewildered.
  • 0
För första gången såg jag The Shawshank Redemption, och tänker nöja mig med att säga att det glädjer mig att en sån film toppar IMDB:s lista över de bästa filmerna. En väldans bra, intressant och spännande film om hopp, vänskap och frihet.
  • 0
Citerar ciderfylla:
Midnight in Paris - Generisk Woody Allen-rulle. Nu vet man egentligen vad som väntar när man slår på en Allen-film, men jag kan ändå inte undgå att hoppas att han ska förnya sig emellanåt. My bad. Som vanligt luktar alla dessa "djupa", "meningsfulla", "säregna" eller "intressanta" dialoger, karaktärer och förhållanden fejk från början till slut. Kryper lite i skinnet när jag tänker på skiten. Kudos till Owen Wilson, av alla, som gör Woody-karaktären bra, liksom det visuella i filmen 5/10


Briljant och mysig film.


Snabba Cash- Daniel Espinosa
Minns att jag inte tyckte om den här filmen första gången jag såg den. Tyckte den var oerhört dåligt spelad med krystade dialoger. Hur jag nu kunde få det intrycket vet jag faktiskt inte. Nu efter en andra titt så älskade jag filmen...välgjord och spännande. Visst, delar av dialogen är lite dåliga och vissa actionscener är lite röriga men där stannar allt det negativa med filmen.
Nej, jag ser fram emot uppföljaren nu.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
Snabba Cash- Daniel Espinosa
Minns att jag inte tyckte om den här filmen första gången jag såg den. Tyckte den var oerhört dåligt spelad med krystade dialoger. Hur jag nu kunde få det intrycket vet jag faktiskt inte. Nu efter en andra titt så älskade jag filmen...välgjord och spännande. Visst, delar av dialogen är lite dåliga och vissa actionscener är lite röriga men där stannar allt det negativa med filmen.
Nej, jag ser fram emot uppföljaren nu.


Ser man på. Roligt.
  • 0
  • kraz
  • kraz
50/50

Faktiskt sjukt mysig och bra film. Väckte mycket känslor (: bra skådisar.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Top Gear S18E05

Ännu ett fantastiskt avsnitt och ett väldigt speciellt sådant. De sista tjugo minuterna var verkligen nåt alldeles extra. Saab för alltid. :')

En fin liten hyllning till Sveriges stolhet som dock hade kunnat vara ännu bättre (faktafel, förvrängningar etc). Men tummen upp från mig, helt klart.

"Little details aside, this is a fantastic car."
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Scary Movie 3

Värdelös men underhåller.
  • 0
Inception
Riktigt bra, precis som när jag såg den på bio sist. Det enda som egentligen förstör den här filmen lite är att det blir lite löjligt när de är inne i en dröm i en dröm i en dröm i en dröm i en dröm, ja så var det va? Efter tusentals internetmemes om inception blir det tyvärr lite svårt att ta seriöst, alla dessa drömmar i drömmar.

Men utöver det är det en riktigt, riktigt välgjord film rent tekniskt med bra skådespel och bra actionscener likaså. 9/10
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Top Gear S18E05

Briljans! Underbart SAAB-reportage dessutom.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Machine Gun Preacher 2011

Synd att manuset var så otroligt svagt. Såg verkligen potential i filmen och hoppades på en ny Blood Diamond som behandlade ett annat ämne, men tyvärr. Stort plus i kanten för att Chris Cornell skapade originallåten åt filmen dock. 6/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
The Expendables. Kass story och vad fick man se av Arnold? Antar att han har en större roll i kommande tvåa.
Osäkerhet leder till rött.
  • 0
Paranormal Activity 3

Faktiskt den bästa i serien hittills skulle jag säga. väldigt spännande film. Obs. man måste gilla den här typen av film för att uppskatta det.

8/10
  • 0
  • Zime
  • Zime
Jag såg Den tunna röda linjen härromdagen. Oerhört stark film måste jag säga, och unik. Något "hoppig" men det störde mig inte nämnvärt.

9/10
  • 0
Citerar Corfixeen:
"Little details aside, this is a fantastic car."


Look, there's a button that say Extra.
Noth.. nothing more?
No, just Extra!
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Cannibal Holocaust. Minns när jag enbart såg djur-scenerna för ett par år sedan tillbaka men nu såg man filmen i sin helhet. Fantastiskt!
Osäkerhet leder till rött.
  • 0
Postmannen ringer alltid två gånger (Remaken)

Detta verkar vara den sista filmen hittills som regissören har gjort, och jag kan förstå varför. Platt historia och en väldigt rörig klippning som gör att man flera gånger bara frågar sig själv: "Vad fan gör den personen där nu plötsligt? Eller: Vänta lite, missade jag någonting här nu?" Sedan utan att avslöja något så kan jag säga att slutet var ganska "Wtf?" Kan bara hoppas att original-filmen är bättre för denna var då inte bra.

3/10
Det måste finnas något bra med detta spel, och jag vet vad, det får plats i en brödrost.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Look, there's a button that say Extra.
Noth.. nothing more?
No, just Extra!


Så sköna.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!