Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Låt den rätte komma in är definitivt en av de bästa svenska filmerna någonsin. Ingen som helst tvekan om saken.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Stargate sg1 S04E06
  • 0
Top Gear 18x04

Dog lite av skratt under det sista racet. Kul med Fassbender också.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Hugo 2011

Wow... Verkligen inte vad jag förväntade mig. Ända sedan jag såg trailern så var jag ytterst tveksam, nästan inställd på att den skulle stinka, och frågade mig varför Scorsese hade gjort någon fairytale-film för barn. Med Sasha Baron Cohen dessutom. Det lät inte bra, det såg inte bra ut.

Men ack så fel jag hade. Detta är utan tvekan en av förra årets bästa filmer. Som vanligt när det kommer till barnskådisar så lyckas de sällan leverera fullt ut och ibland blir det bara lite jobbigt att se på dem försöka få fram känslor, men turligt nog fick vi inte alltför mycket att störa oss på då barnen skötte sig väldigt bra under större delen av filmen.

Filmen är en av de snyggaste från förra året med galant kameraarbete och utomordentligt fin bild. Att det dessutom porträtterade Paris var underbart. Fantastiska utstyrslar och ett fantastiskt sceneri hjälper till att göra filmens atmosfär drömlik.

Vart filmens story drar igång är svårt att säga, då jag i början fick för mig att det skulle handla om något helt annat än vad som i slutandändan faktiskt blev handlingen. Och det är just vart handlingen ledde till som jag älskar. Det jag fick för mig i början verkade inte så superintressant att vidareutveckla, något man hade sett förut liksom, men när filmhistorian blandades in så blev det plötsligt sjukt intressant och jag började älska filmen.

Scorsese, du är kungen. Jag fick nyss även reda på att du gjorde denna film åt din 12-åriga dotter, och därför älskar jag dig ännu mer.

Släng dig i väggen The Artist. Vinner The Artist över Hugo i någon teknisk kategori så är det seriöst något skumt på gång hos juryn i år. Tekniskt sett var filmen helt perfekt.

Nu har jag inte sett Extremely Loud & Incredibly Close av årets nomineringar till bästa film, men hittills så är Hugo min favorit bland nomineringarna. När det kommer till kategorin regi så tycker jag att Scorsese är det självklara valet.

9/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Hugo 2011

Wow... Verkligen inte vad jag förväntade mig. Ända sedan jag såg trailern så var jag ytterst tveksam, nästan inställd på att den skulle stinka, och frågade mig varför Scorsese hade gjort någon fairytale-film för barn. Med Sasha Baron Cohen dessutom. Det lät inte bra, det såg inte bra ut.

Men ack så fel jag hade. Detta är utan tvekan en av förra årets bästa filmer. Som vanligt när det kommer till barnskådisar så lyckas de sällan leverera fullt ut och ibland blir det bara lite jobbigt att se på dem försöka få fram känslor, men turligt nog fick vi inte alltför mycket att störa oss på då barnen skötte sig väldigt bra under större delen av filmen.

Filmen är en av de snyggaste från förra året med galant kameraarbete och utomordentligt fin bild. Att det dessutom porträtterade Paris var underbart. Fantastiska utstyrslar och ett fantastiskt sceneri hjälper till att göra filmens atmosfär drömlik.

Vart filmens story drar igång är svårt att säga, då jag i början fick för mig att det skulle handla om något helt annat än vad som i slutandändan faktiskt blev handlingen. Och det är just vart handlingen ledde till som jag älskar. Det jag fick för mig i början verkade inte så superintressant att vidareutveckla, något man hade sett förut liksom, men när filmhistorian blandades in så blev det plötsligt sjukt intressant och jag började älska filmen.

Scorsese, du är kungen. Jag fick nyss även reda på att du gjorde denna film åt din 12-åriga dotter, och därför älskar jag dig ännu mer.

Släng dig i väggen The Artist. Vinner The Artist över Hugo i någon teknisk kategori så är det seriöst något skumt på gång hos juryn i år. Tekniskt sett var filmen helt perfekt.

Nu har jag inte sett Extremely Loud & Incredibly Close av årets nomineringar till bästa film, men hittills så är Hugo min favorit bland nomineringarna. När det kommer till kategorin regi så tycker jag att Scorsese är det självklara valet.

9/10


Nu blev jag ännu mer sugen på att se filmen.
Har missat nästan alla filmer som är nominerade för bästa film i år.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
Nu blev jag ännu mer sugen på att se filmen.
Har missat nästan alla filmer som är nominerade för bästa film i år.

Ajabaja. ;<

Folk tror att The Artist kommer att vinna bara för "hyllningen till filmhistorian", men enligt mig så var Hugos hyllning till filmhistorian ännu bättre, och klår då The Artist på alla möjliga anledningar till att låta The Artist vinna.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Jack & Jill 2011

Ja. Jag såg den. Varför? Jag ville se hur lågt Adam Sandler kan gå. Och han kan gå jävligt lågt. Urrutten film. Det enda som räddade den en liten liten bit var Johnny Depp, Al Pacino och lilla indienpojken. Adam Sandlers karaktärer var värdelösa och äckliga. Adam Sandler är ju fan inte ens rolig? Under 5% av filmen så har han ett ansiktsuttryck som visar något, och då är det bedrövligt. Gå och skotta snö i Alaska eller något. 2/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Top Gear S18E04

Sista reportaget skrattade jag konstant igenom. Stealth-Mode.

I have to say that the four-wheel-drive system is working magnificently well. The ride is good. The grip is good. I've build a Land Rover here!
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Disturbia

Bra film. Snyggare tjej.
  • 0
Scott Pilgrim VS The World

Förmodligen en av de drygaste och sämsta filmerna jag sett på riktigt länge. Finns nog inget positivt att säga om filmen.

Alla karaktärer är allmänt dryga, dialogen likaså. Alldeles för mycket dryga effekter och ett narrativ som gör filmen ännu mer dryg.

Nyckelordet är dryg.

Nej tack. Se inte under några omständigheter den här filmen.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
3:10 To Yuma (2007)

Har tappat räkningen på hur många gånger jag sett denna, men den är fortfarande lika bra. En favoritfilm, helt enkelt.
  • 0
Citerar Homer S:
3:10 To Yuma (2007)

Har tappat räkningen på hur många gånger jag sett denna, men den är fortfarande lika bra. En favoritfilm, helt enkelt.


Ben Foster står för en mycket underskattad prestation i den filmen. Verkar vara helt bortglömd.
För övrigt en mycket bra film. Dock ingen av mina favoriter direkt.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Ghost Dog - Way of the Samurai - Jim Jarmusch

9/10

Jag kanske måste se om den en eller några gånger innan jag vågar ge den full pott, för den är inte framfusigt briljant utan spelar i skuggorna.
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
Citerar pBEAR:
Ben Foster står för en mycket underskattad prestation i den filmen. Verkar vara helt bortglömd.


Absolut, han är helt fantastisk. Jag tycker att den rollprestationen borde klassas som absoluta toppskiktet när det gäller filmskurkar. Christian Bale och Russel Crowe funkar väldigt bra ihop också (Logan Lerman gör också bra ifrån sig), men det är Ben Foster som är spektakulär.
  • 0
Midnight In Paris- Woody Allen

Helt fullkomligt underbar film. Manuset är bland det bästa sen The Social Network. Paris är också en helt underbar stad. Vill åka dit bara av att se den här filmen.
Hoppas den i alla fall vinner bästa manus.

Kan återkomma senare med lite mer synpunkter på filmen.

2/9 nominerade filmer klara. Imorgon blir det Hugo.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Top Gear S18E01-S18E04

Så mycket skratt. Underbara avsnitt.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar pBEAR:
2/9 nominerade filmer klara. Imorgon blir det Hugo.

Utspelar sig också i Paris. Även där är det magiskt.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Game Of Thrones S01E01.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Puss In Boots: The Three Diablos 2011

Underbart söt kortfilm. Och rolig.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Puss In Boots: The Three Diablos 2011

Underbart söt kortfilm. Och rolig.


Justja, glömt att skriva om den. Håller med. ^^
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Hugo- Martin Scorsese

Från en intetsägande början till en oerhört vacker hyllning till stumfilmshistorian. Tveklöst den snyggaste Scorsese filmen jag har sett. Den här filmen bör nästan vinna bästa foto. Sen är soundtracket sådär underbart mysigt. Soundtracket står Howard Shore för och han levererar.
Skådespelarinsatserna är bra de med men den som ska hyllas mest är Scorsese.

Detta är en riktigt härlig feel-good film. Se den.

Om den är bättre än Midnight In Paris kan jag inte säga. Får kolla om på båda två någon gång i framtiden.

Citerar The Vision:
Utspelar sig också i Paris. Även där är det magiskt.


Japp. Paris är magiskt i filmer.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Immortals

Brutala stridsscener. Medioker rulle. Höjdpunkten var kraftmätningen mellan titanerna och gudarna.
  • 0
Citerar Tapto II:
Game Of Thrones S01E01.


Svagaste avsnittet i serien och en ganska dålig introduktion.
  • 0
INSIDE

vidrig! mycket blod riktigt psycho film... fattade inte mycket och att bruden som mördar alla.. ska nog kanske inte spoila..

SHROOMS

Den va ganska okej skräckis. Men man har sett liknande hundra gånger förut... ett gäng ungdomar i en skog som ska testa hallucinogena svampar.. jaa.. man fattar ju att det inte kommer gå bra
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
Back To The Future 1986

Underbar film! 9/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!