Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar Elak Kyckling:
Och det hade inte jag, kanske bäst så.


Möjligtvis. Men... På vilket sätt känner du att du fick ut mer av filmen genom att ha läst boken innan? Kan förstå att det öppnar för en djupare analys redan vid första titten, men samtidigt är det i min mening rätt tråkigt att veta vad som kommer att hända i en film redan innan man sett den. Eventuella mindfucks mm. blir tyvärr förstörda. Å andra sidan är det rätt fräckt att se något som tidigare enbart spelats upp i ens inre tolkas av en mästerlig regissör som Scorsese.
Call it.
  • 0
Citerar Kratos666:
Citerar Elak Kyckling:
Och det hade inte jag, kanske bäst så.


Möjligtvis. Men... På vilket sätt känner du att du fick ut mer av filmen genom att ha läst boken innan? Kan förstå att det öppnar för en djupare analys redan vid första titten, men samtidigt är det i min mening rätt tråkigt att veta vad som kommer att hända i en film redan innan man sett den. Eventuella mindfucks mm. blir tyvärr förstörda. Å andra sidan är det rätt fräckt att se något som tidigare enbart spelats upp i ens inre tolkas av en mästerlig regissör som Scorsese.

Tror faktiskt han menade att han inte hade läst boken innan. Jag hade inte heller läst boken innan och följde filmen precis som man skulle. Föll för varje trick. Riktigt bra film som jag nyss beställde på BD.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
The Rock (1996)

Förutsägbar och klyschig, men fortfarande underhållande action.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
The Rock (1996)

Jag blev aningen besviken och den motsvarade tyvärr inte mina förväntningar. Jag tycker att första delen med Ed Harris går otroligt fort och känns fram stressat, när Sean Connery kommer in i bilden så glömmer man nästan bort terroristerna på ön. Bitvis skön action och tuffa effekter men alldeles för överdriven och patriotisk. Slutet var trist eftersom man har sett det innan och det blev både smörigt och förutsägbart.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Super 8

Ljuvlig liten storfilm. Mycket ljuvlig.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
The X Files: I Want to Believe

6/10
  • 0
Prince of Persia

Överraskande underhållande, även om inte storyn är mycket att hänga i julgranen.
Call it.
  • 0
There Will Be Blood

9/10

Nu blir det Annie Hall!
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Wanted [2008]

Grym och skön action är aldrig fel.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
True Grit

Klockrena skådespelarinsatser, storslaget foto och en ljuvlig atmosfär gjorde denna till en riktigt njutbar film.

Collateral

Smart, spännande och tät thriller som underhåller för stunden.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
The Adjustment Bureau 2011
7/10

Inte riktigt min typ av film egentligen, hade lite hum om filmen men inte mycket mer.
Skulle nog beskriva den som en romantisk film med en twist ungefär.
Inget som jag skulle se på bio precis.
Men den Är sevärd.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Citerar Phip:
The Rock (1996)

Jag blev aningen besviken och den motsvarade tyvärr inte mina förväntningar. Jag tycker att första delen med Ed Harris går otroligt fort och känns fram stressat, när Sean Connery kommer in i bilden så glömmer man nästan bort terroristerna på ön. Bitvis skön action och tuffa effekter men alldeles för överdriven och patriotisk. Slutet var trist eftersom man har sett det innan och det blev både smörigt och förutsägbart.


Äh, man förlåter den för det på grund av Hans Zimmers musik.
  • 0
Sucker Punch 2011
3/10

glad att jag inte betalade för att se den, såg inte ens hela.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Rocky - the Hexalogy [1976-2006]

Fantastisk.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
REC 2007
9/10

Bra skräckis, satt och tryckte med mitt svärd för att känna mig lite säkrare.
Betydligt bättre än amerikanska remaken som kom året efter eller om det var samma år till och med, även om den remaken är bra den med (8/10).

Nu blir det till att kolla på 2an också =)

(edit)

REC 2 2009
8/10

Båda två mycket bra även om första var mycket äckligare.
...Dags att sova.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Game of Thrones avsnitt 1-9, mycket bra serie med en hög och jämn kvalité rakt igenom. Episod 10 ska visst ha premiär sändning idag, jag kan knappt vänta.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Date Night

Lite halvt rolig sådär.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Trassel

Fantastiskt bra film!
"Legends don't burn down villages"
  • 0
The Prestige

Fantastisk film. En av dom bästa jag någonsin sett.
Va nu en snäll pojk annars kommer dansken och tar dig!
  • 0
3:10 To Yuma (2007)

En favorit.
  • 0
The Happening [2008]

Bara dålig.

Easy A [2010]

Helt okej film.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Super 8

Riktigt bra!
All things either good or ungood
  • 0
X-Men: First Class

Helt klart bäst i serien. Det är dock ganska enkelt att säga då alla andra filmer är rätt så dåliga. Blev lite småbesviken efter all EXTREM HYPE som har pumpat mig, men den ska ses så fort som möjligt.

8/10
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Twin Peaks: Säsong 1
Kollar igenom Lynch-filmer just nu och bestämde mig för att se om Twin Peaks. Jäklar, vilken härlig serie. Kan verkligen ses mer än en gång.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
X-Men: First Class

Underhållande film den får betyget godkänt 3/5.

+ Riktigt bra casting av de senare huvudantagonisterna Magneto och Prof. X som spelar sina roller riktigt bra. Magneto påminner också väldigt mycket om Jon Hamm, vilket aldrig är fel.

- Går i ett väldigt snabbt tempo och blir aldrig riktigt spännande.

Killkompisen tyckte dock att den var grym!
Never live like common people. Never do what common people do.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!