Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar Sideshow95:
sista avsnittet


Det var på tiden.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Det var på tiden.


"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Det var på tiden.


Nu får vi hoppas de inte fortsätter serien, vilket skulle resultera i en ännu sämre smörja än tidigare.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Nu får vi hoppas de inte fortsätter serien, vilket skulle resultera i en ännu sämre smörja än tidigare.


"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Nu får vi hoppas de inte fortsätter serien, vilket skulle resultera i en ännu sämre smörja än tidigare.


Exakt. Mitt hopp om mänskligheten blev lite ljusare efter detta efterlängtade besked.

Tillagt 2011-04-26 18:08:
Citerar Sideshow95:


Ja.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
  • Phip
  • Phip
Det levande slottet (2004)

Mysig film.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Det Levande Slottet (2004)

Citerar Phip:
Mysig film.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
A game of Thrones episode 2. LOVED IT
Pepole love to see death. It reminds them that however mean, however low,however horrible ther lives become...... At least they have one
  • 0
Vänner för livet (2007)

Rätt skön och stundtals sorglig film. Kul att se Adam Sandler i en seriösare roll och han gör den bra också.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Vänner för livet (2007)

Härlig film och säger som Gamerman1, kul att se Sandler som seriös.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Avsnitt 6 av My Little Pony: Friendship is Magic.

Rainbow Dash är cool...
  • 0
Heat

Snuskigt välgjord och smart uppbyggd film. Mycket bättre än L.A Takedown.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Delicatessen (1991)

En originell och underhållande film.

Citerar -Ando:
Helt absurt att han kunde göra någonting bra faktiskt.


I Punch Drunk Love ska han ju vara riktigt bra i också. Så den måste man ju ta och se.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Delicatessen (1991)

Härligt koncept, idé eller vad man nu ska kalla det. Filmen var riktigt skön och mycket underhållande.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Punch Drunk Love


Har den i min samling och måste säga att det är en av hans bättre roller. Dock så är han ännu bättre i Vänner för livet.
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
Citerar Gamerman1:
I Punch Drunk Love ska han ju vara riktigt bra i också. Så den måste man ju ta och se.


Han är faktiskt riktigt bra i den, om jag kommer ihåg rätt. Såg den för flera år sedan.

Game of Thrones - S01E01

Lite segt pilotavsnitt, men det beror på att alla karaktärerna måste introduceras. Hursomhelst, väldigt bra början på en serie som jag ska börja följa.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Harry, He's Here to Help
  • 0
  • ses
  • ses
Commando

Alla killars ouppnåeliga ideal; en snubbe som kan bära timmerstockar och eliminera en armé, men som också äter glass och matar rådjur med sin dotter.
Reach out and touch faith!
  • 0
Scrubs

Jag återsåg två avsnitt av den mediokra säsong 8.
  • 0
The Fifth Element

Härligt fantasirik och träffsäker parodisk science-fiction. Det enda jag störde mig på var Chris Tucker, jobbigare människa får man leta efter.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar ses:
Commando


Underbar film. Älskar kontrasten mellan den sliskiga inledningen med rådjuret mot hur han sedan slaktar allt och alla helt själv.
Pussinussisötisnoffsen
  • 0
Citerar BöZöM:
Citerar ses:Commando

Underbar film. Älskar kontrasten mellan den sliskiga inledningen med rådjuret mot hur han sedan slaktar allt och alla helt själv.


Kult.

När han ror båten är dock filmens höjdpunkt.
Never be complete.
  • 0
The Borgias, säsong 1, episod 5

Det är egentligen fascinerande hur oerhört enkelt historiens så stora tolknings- och karaktärsmöjligheter reduceras till en utdragen politisk intrig, samt viljan att visa just hur blodtörstiga, välklädda och kåta aristokraterna var på 1500-talet.

Ingen annanstans är människan lika ohjälpligt basal och andefattig som i Showtimes forntida dramer.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Scott Pilgrim vs. the World (2010)

Skön och ganska mysko. Michael Cera agerar likadant som i alla andra filmer han är med i men här får han även sparka stjärt och snärja kvinnor. Fin, fin komedi.

Due Date (2010)

Den första halvtimman tycker jag bara synd om Robert Downey Jr, eller hans karaktär ska man väl säga. Alla personer går en på nerverna och bara jävlas med han. Allra värst är självklart Zach Galifianakis, som tyvärr inte är särskilt rolig. Men måste erkänna att vissa saker fick mig att skratta högt och filmen blev bättre en bit in.
Pussinussisötisnoffsen
  • 0
Gruvan 33

Eftersom jag själv är gruvarbetare var jag ju tvungen att kolla denna film (baserad på de som hände i chile förra året) väldigt B och hade lite klagomål på hur allt gick till men var någorlunda underhållande. 5/10
Pepole love to see death. It reminds them that however mean, however low,however horrible ther lives become...... At least they have one
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!