Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar Mr Smiley:
An Uzi? I'm not from South Central Los-fucking-Angeles. I didn't come here to shoot twenty black ten year olds in a fucking drive-by. I want a normal gun for a normal person.


Haha, jag har nog aldrig sett någon filmkaraktär svära så mycket i hela mitt liv , inte i någon annan film överhuvudtaget för den delen.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Haha, jag har nog aldrig sett någon filmkaraktär svära så mycket i hela mitt liv , inte i någon annan film överhuvudtaget för den delen.


Hehe, blu-ray versionens extramaterial innehåller ett inslag som heter F*cking Bruges, där de kör alla svordomar i filmen efter varandra. Det är några stycken.
Call it.
  • 0
Citerar Kratos666:
Hehe, blu-ray versionens extramaterial innehåller ett inslag som heter F*cking Bruges, där de kör alla svordomar i filmen efter varandra. Det är några stycken.


Hah, såg precis det på youtube. Helt galet
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
An Uzi? I'm not from South Central Los-fucking-Angeles. I didn't come here to shoot twenty black ten year olds in a fucking drive-by. I want a normal gun for a normal person.




Älskar den scenen, just att det finns alla möjliga vapen på bordet och han väljer en liten pistol.

Tillagt 2011-04-18 21:09:
Inglourious Basterds

En personlig favorit, av en av mina favorit regissörer. Köpte den på blue-ray för någon vecka och såg den först nu. Filmen har riktigt bra skådespelar insatser, tänker speciellt på Christoph Waltz som Hans Landa, tycker att han glänser i varje scen. Brad Pitt gör också en skön insats som Aldo Raine, scenen när han ska snacka italienska är hysteriskt rolig. Handlingen också bra, gillar att man inte får se så mycket av när The Basterds dödar nazister, utan mer att det går rykten om hur grymma de egentligen är. Om jag skulle se ett stort minus i filmen så är det hur den slutar, Hans Landa som är en så smart karaktär bör egentligen fatta att någon sånt skulle kunna hända.
  • 0
Citerar Tipon:
Inglourious Basterds


Galet bra film, Tarantinos bästa.

Citerar Tipon:
Om jag skulle se ett stort minus i filmen så är det hur den slutar, Hans Landa som är en så smart karaktär bör egentligen fatta att någon sånt skulle kunna hända.


Men han har ju faktiskt förhandlat med deras generaler.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Tipon:
Om jag skulle se ett stort minus i filmen så är det hur den slutar, Hans Landa som är en så smart karaktär bör egentligen fatta att någon sånt skulle kunna hända.


Han sköter allt på smartast möjliga sätt, det enda felet han gör är att överskatta Aldos respekt för auktoriteter, eller underskatta hans hat mot nazister för den delen.
Call it.
  • 0
Citerar Tipon:
Hans Landa som är en så smart karaktär bör egentligen fatta att någon sånt skulle kunna hända.


Sant egentligen, vart en aning besviken på slutet, kommer jag ihåg sen första gången jag såg den iaf. Helt rätt det du säger, sen tycker jag att Brad Pitt överspelar som Aldo Raine tyvärr :/. Fast allt det jag nänmer ovan spelar inte så stor roll då resten av filmen äger ^^. Lugnt en av mina 10 favoritfilmer.
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Citerar Kratos666:
det enda felet han gör är att överskatta Aldos respekt för auktoriteter, eller underskatta hans hat mot nazister för den delen.


Precis, han bör ju tänka på att Raine är helt oberäknelig.
  • 0
Million Dollar Baby

Grymt bra, och jag brukar inte gilla boxningsfilmer. Nu förstår jag varför den vann fyra oscars.
  • 0
Dead Or Alive: Hanzaisha

Japansk film om Yakuza. Rätt bisarr film måste jag säga. Scenen där en tjej blir fullpumpad med heroin för att sedan dränkas i hennes eget bajs var riktigt vidrig!

Ger den en svag 4/5. Slutet var alldeles för flippat.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Bowling for Columbine

Står sig fortfarande som en av de bästa dokumentärer jag sett. Tycker dock att den blir lite väl vinklad till Moore's fördel ibland. Något annat som jag verkligen störde mig på var när han visade fotot på den skjutna flickan för Heston som om det var hans fel, där gick han lite för långt.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
störde mig på var när han visade fotot på den skjutna flickan för Heston som om det var hans fel, där gick han lite för långt.


Men det var ju ihopklippt.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Jag förbereder mig på att se Allan Kings Actuality Draman, fem filmer i en nätt Criterion-box, behöver förbereda mig för att det antagligen är bland det sista av det legendariska, banbrytande och unika som jag överhuvudtaget har kvar att se av världens kända filmskatt. Sedan tomrum.

Och väntan på nästa från Weerasethakul.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Battle Los Angeles: Fullständigt hjärndöd film. Kan inte rekomendera.
"There will be anoher time"
  • 0
Citerar Gamerman1:
Men det var ju ihopklippt.


Asså va
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Silke Neryn:
...behöver förbereda mig för att det antagligen är bland det sista av det legendariska, banbrytande och unika som jag överhuvudtaget har kvar att se av världens kända filmskatt. Sedan tomrum.


Vilken tur att filmen ständigt utvecklas i nya riktningar mot framtiden då.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Vilken tur att filmen ständigt utvecklas i nya riktningar mot framtiden då.


Tyvärr gör den ju inte det. Det är mer uppenbart för varje filmfestival jag besöker, varje omtalad nytillkomst som jag köper.

Men så länge Weerasethakul finns skall jag aldrig klaga för mycket.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Silke Neryn:
Tyvärr gör den ju inte det. Det är mer uppenbart för varje filmfestival jag besöker, varje omtalad nytillkomst som jag köper.


Ja, modern film verkar förvisso ha fastnat i hela "långsamt, filosofiskt, men ändå realistiskt"-greppet, men det har ju ändå kommit en hel del unika och fantatsiska filmer de senaste åren; typ allt av Ki-duk till exempel.

Citerar Silke Neryn:
Men så länge Weerasethakul finns skall jag aldrig klaga för mycket.


Faktiskt aldrig sett något från den Thailändaren, men han verkar ju onekligen intressant. Tills vidare håller jag dock Last Life In the Universe som min favoritfilm från Thailändarnas sida.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Asså va


Om jag har för mig rätt så filmar kameramannen Moore's rygg och när Heston går iväg. Sedan så visar man Moore framifrån men då står det ingen kameraman bakom. Om det var det tillfället du syftade på då.


Buried (2010)

Rätt så intressant koncept. Första halvan var rätt så tråkig, men tog verkligen fart i andra halvan. Underbart slut också.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Buried (2010)

En trälåda, tändare och en skådis är receptet för en bra film alltså. Intressant att se denna eftersom den utspelar sig på samma plats hela tiden. Slutet var riktigt bra och otroligt överraskande.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar ses:
men det har ju ändå kommit en hel del unika och fantatsiska filmer de senaste åren; typ allt av Ki-duk till exempel.


Fast Ki-Duk Kim är historia nu, saker och ting går fort, han är redan i böckerna. Det är tio år sedan Bad Guy. Men självfallet finns det undantag, och för mig är Weerasethakul det helt överlägsna, som inte bara är bäst nu utan min absoluta favorit alla tider.

Det bara klickade. Vi vill samma sak, men han kan skapa det.

Sedan, innan någon missförstår, det görs förstås väldigt mycket BRA film idag. Det är bara det att jag nästan alltid sett dessa filmer förut. Vilket känns lite tråkigt i cineastens hjärta. Det känns också lite tråkigt att skriva, den gamle som klagar vill ingen vara.

Men långfilmen idag befinner sig tyvärr i en betydligt mer problematisk (som i ooriginell och ointressant) sits än något annat medium, det tycker jag ju. Hollywood är som alltid Hollywood och konstfilmen tycks längta efter en egen motsvarighet.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Pineapple Express

Hutlöst rolig komedi med Seth Rogen och James Franco i huvudrollerna. De båda är ett par riktiga pundare och när den ene av dem bevittnar ett mord tar filmens handling fart på allvar. Joints, smutsiga kläder och sjuka kommentarer är huvudingredienserna i denna film.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Silke Neryn:
Sedan, innan någon missförstår, det görs förstås väldigt mycket BRA film idag. Det är bara det att jag nästan alltid sett dessa filmer förut. Vilket känns lite tråkigt i cineastens hjärta. Det känns också lite tråkigt att skriva, den gamle som klagar vill ingen vara.


Om vi ska tänka lite i Hollywood-style, så dyker det ju alltid upp någon och räddar allt när det ser ut som mörkast. Nu är ju jag inte lika pessimistisk gentemot den moderna filmindustrin som du , men jag tror på att konsten alltid hittar nya former, därför ser jag en lite ljusare framtid för filmen.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
men jag tror på att konsten alltid hittar nya former, därför ser jag en lite ljusare framtid för filmen.


Ja, jag tror också. Innerst inne. Och Weerasethakul är ju redan här.

Angående just Hollywood och dess utpräglade formfilm, så skulle vi verkligen behöva ett nytt sjuttiotal. Det kanske inte blir särskilt originellt, Coppola och gänget drog ju även de mest inspiration från sina europeiska och japanska hjältar, men det kan bli väldigt bra och väldigt ärligt på ett personligt plan. Och när var Hollywood ärligt mot något annat än kapitalismen senast?
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
HIMYM S06E21

Grymt avsnitt!


Chuck S04E21

Grymt avsnitt!


Game of Thrones S01E01

Grymt avsnitt!

Det verkar som att en ny grym serie kommit. Jag sa detsamma om The Walking Dead också men denna har en bättre och bredare grund som kan få serien att fortsätta länge. Inte alls som jag hade tänkt det. Det verkar finnas magi inblandat, dock inte något jag är säker över, behöver se mer för att veta. Passande nog bjuder serien på humor också.

Spoiler:Riktigt tråkigt det som hände på slutet. Hoppades på att få se lite Assassins Creed-akrobatik i framtiden. Men IMDb avslöjar att ungen spelar i alla avsnitt så det kanske finns lite hopp trots allt.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!