Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


  • ses
  • ses
Citerar Phip:
Baah, vad är det nu för fel på lite "grabbighet"? Utan den skulle det ju bli Såhär!


Oooh-ho!

Citerar alice cooper:
( Paris, Texas & Himmel över Berlin )


Två av de stora mästerverken i Tysk filmhistoria.

________________________________________

För övrigt, så är ju den överlägset bästa musikalen West Side Story. Hela idéen att låta gatudueller gestaltas med dans är alldeles briljant.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ZimpanX:
Ja, jag minns den som väldigt bra, måste se den igen var bra länge sedan nu.

Det gör du faktiskt helt rätt i. Kan tänka mig att filmen får lite av en ny dimension när man, redan från början, vet om hur det ligger till egentligen.

Tillagt 2011-03-20 19:15:
Oj, när blev jag så här djup när det gäller filmer?
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Tangled

Hade inga direkta förväntningar, men blev positivt överraskad! Filmen var riktigt mysig och karaktärerna kändes sköna. Animationerna och det såg även riktigt bra ut.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
  • Phip
  • Phip
Wall Street: Money Never Sleeps (2010)

Meh, inget speciellt. Det enda som är intressant är de karaktärerna som är med i första filmen och de är oerhört få som är det. Känns väldigt rörig och förutsägbar. Wall Street är mycket bättre än denna smörjan.

Spoiler:Charlie Sheen ftw!
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Wall Street: Money Never Sleeps ( 2010)

En fullständigt onödig uppföljare till en bra film. Manuset suger verkligen och filmen är inte intressant eller spännande någon gång. Finns ju riktigt bra skådespelare med i filmen (Brolin och Douglas). Men tyvärr så är det mer intressant att sitta och lyssna på två tråkiga tanter på ett ålderdomshem än dialogen i den här filmen. Det enda bra med filmen var Sheens cameo. 1/5
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar ZimpanX:
Vad gillade du med filmen? Är väldigt nyfiken att höra faktiskt.

Svårt att säga exakt, men att se hur männen förändras av kriget och kommer tillbaka till ett samhälle där de inte längre passar in. Och hela slutet, när De Niro letar efter Cristopher Walken, var... en stark upplevelse.
  • 0
Citerar Viktor:
Svårt att säga exakt, men att se hur männen förändras av kriget och kommer tillbaka till ett samhälle där de inte längre passar in. Och hela slutet, när De Niro letar efter Cristopher Walken, var... en stark upplevelse.


Ok tack för det.

Tyckte inte De Niro passade in så väll från början heller dock, han tyckte ju redan då att alla där var idioter förutom sin vän Nick. Vilket gjorde mig förvånad att han inte åkte tillbaka för att leta upp honom tidigare.

Spoiler: Och var fick De Niro alla pengarna ifrån som han använde i Vietnam? Tog han dem pengarna som Steven fick av Nick? Och hur visste Nick att Steven låg där på sjukhuset när ingen annan gjorde det? Och när De Niro satte sig för att spela rysk roulette men Nick/Walken (som har lyckats överleva detta farliga spel i flera år?) visste jag på en gång vad som skulle hända.
Hade också lite svårt att klura ut varför Nick lät sig övertalas att spela rysk roulette för pengar då han verkade ha mycket svårare för det än De Niro när de båda var fångade plus att har flickvännen som väntar på honom för att sedan kunna gifta sig, är inte det motivation nog för att åka tillbaka hem igen?


Finns mycket mer jag kan nämna men tänker undvika att skriva en novell om detta ämne. xP
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
The Life Aquatic with Steve Zissou - Wes Anderson (2004)

Har hört mycket lovande om The Life Aquatic vilket byggde upp förväntningarna en aning. Jag blev inte besviken. En störtskön film där minsta detalj bidrar positivt till helheten som i slutändan banar ut i en ganska skruvad men charmig verklighet. Fantastiskt jobbat av samtliga skådespelare och fotot, mest på grund av de härliga färgerna, fick mig att le. Ska bli riktigt intressant att ta mig igenom Wes Andersons andra filmer. [4]

London Boulevard - William Monahan (2010)

En rätt cool film men som inte riktigt verkar nå dit den vill. Karaktärerna var tråkiga och handlingen lyckades aldrig engagera mig, vilket lämnade mig ointresserad vid de viktigare scenerna. Fullproppad av meningslösa relationer (mellan lika meningslösa karaktärer) som inte verkade ha något med något att göra. Trots detta var London Boulevard en lagom underhållande film i mängden. [3]
Indecent exposure is fun.
  • 0
Black Swan

Helt otroligt bra film. Vet inte vad jag ska säga direkt, är rätt stum efter den totalt episka slutscenen. Grym regi, gillar att filmen känns så obehaglig. Har sett många skräck och action filmer men det inte så många som har lyckats äckla mig som Black Swan gjorde, tycker att det är mycket bättre när andras smärtor känns mer äkta precis som i den här filmen. Natalie Portman förtjänar verkligen sin Oscar.
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
*ramlar av stolen och faller ned i trädet*


Av 5.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Ja?


... av 4 menar jag
Indecent exposure is fun.
  • 0
Alla dessa liknelser mellan The Matrix och Inception förstår jag mig inte på. De påminner ju inte om varandra ett jäkla dugg.


Annars såg jag senast på Tangled, och ja, det är en Disneyfilm. Varken överraskar eller sviker.
Sorry old horse!
  • 0
The Next Three Days

Jag blev riktigt positivt överraskad. Hade förväntat mig en seg film men spänningen var på topp hela tiden. Skickligt utförd.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Big Mommas: Like Father, Like Son

Såg den på bio i lördags. Vilket jag ångrar nu i efterhand. Det fanns vissa scener som var roliga och så, men kändes mest som en misslyckad dum film som jag inte förstår varför dem gjorde en 3:a på.
Jag tror jag är ambivalent, eller nej jag ångrar mig!
  • 0
Citerar Fåntöme:
Alla dessa liknelser mellan The Matrix och Inception förstår jag mig inte på. De påminner ju inte om varandra ett jäkla dugg.


Båda är actionfilmer som använder sig till stor del utav specialeffekter och försöker väva in filosofiska element (med varierande resultat).
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Plötsligt i Vinslöv(1999)

Handlingen är tråkig och filmen känns meningslös, efter filmen så får man fortfarande känslan "vad handlar filmen om?". Finns dock några episka moment under filmen, t.ex. Dopningskontroll på minigolftävlingen.

En knappt okej dokumentär.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Plötsligt i Vinslöv (1999)

Jag förstod inte så mycket utav den, skrattade lite åt personerna som var med i dokumentären men annars var den inte mycket att ha.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
The King's Speech
Vilken överraskning. Vet inte ifall den förtjänar sin Oscar för bästa film, även ifall den var en av de bättre filmer jag sett de senaste åren, men Colin Firth förtjänade verkligen sin Oscar. Riktigt bra film.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
ya right

Ja? Alltid trott att den skulle vara seg och tråkig men välspelad. Visade sig att den underhöll hela filmen ut.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Ben Hur (2010) serie version

Var inte direkt så impad av att se det här mästerverket i en helt ny tappning genom två olika delar.
Bildkvalitèn var sådär, hade hoppats på lite mer effekter ifrån stormen vid den romerska galären då de befann sig vid guppiga vågor och blixtrar och lite bättre röster som lät ibland lite för låga vid otänkbara tidpunkter.
För övrigt var det en bra handling och verklighets trogen miljö som inte såg ut att var uthyrd från en gammal och dammig teater från Italiens vagga.

7/10
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
The Fighter

Mycket intressant och gripande film speciellt ur den synvinkeln att den är baserade på verkliga händelser, vilka för det mesta faller mig i smaken. Christian Bale gör sitt livs roll, dessutom.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar -Ando:
Mjä, mjo. Tycker nästan om honom mer i American Psycho.


Ptja, det är väl en smaksak. Rollen i The Fighter var nog mer fysiskt påfrestande och i American Psycho var mer psykisk då han gestaltade en totalt känslokall seriemördare. Så det är nog svårt att jämföra.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
  • Phip
  • Phip
Good Morning, Vietnam (1987)

Underhållande film, Robin Williams sköter sig bra som lustigkurre på radio.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
The Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans

För att vara en film med Nicolas Cage som ledroll: Wow! Överlag var det dock en bra film, och inte mycket mer än så. Anledningen till att jag tycker om den beror nog mest på hur chockad jag är över att Nicolas Cage lyckas imponera snarare än att filmen hade någon särskilt intressant story eller bi-roller. Länge sedan man såg något sådant, så länge sen att jag knappt kommer ihåg det och det är skönt att se att gubben faktiskt kan ett och annat när han verkligen försöker.

7/10
Tufft ju.
  • 0
Good Morning, Vietnam (1987)

Rätt så ojämn film, sköna karaktärer och den komiska delen var riktigt bra. Även om jag inte tycker Robin Williams är jätterolig så presterar han ändå bra här.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!