Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar Damien Rice:
Justja, måste se Oldboy. Får göra det ikväll. Bra att ni påminde mig.


epic film, såg den för andra gången igår
det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • 0
  • Phip
  • Phip
Lola Rennt (1998 ) - Tom Tykwer

Riktigt cool film som fick mig att dra på smilbanden ett flertal gånger.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Lola Rennt (1998 ) - Tom Tykwer

Håller med Phip. Rolig och lite annorlunda film.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Allt Flyter

Sköna skådespelare, kul regi/manus. En bra film helt enkelt. 7/10
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Senaste avsnittet av How I Met Your Mother. Lagom kul.. Jag kollade med ganska dålig kvalité, så det kan vara en av anledningarna till att jag inte njöt av det speciellt mycket. Men den senaste säsongen (6) är mycket sämre än de förra. Även 5:an håller inte samma höga klass som de tidigare. Stor besvikelse..

Såg även Saw 3D igår. Skådespeleriet var okej, snyggt gjord och helt okej story. Men den är otroligt förutsägbar och 3D effekter saknas nästan helt. Att göra den lite mer oförutsägbar och lite bättre skådespeleri från vissa personer skulle gjort filmen riktigt bra. Nu stannar den på okej i min mening.
Världsherravälde
  • 0
Citerar Damien Rice:
Justja, måste se Oldboy. Får göra det ikväll. Bra att ni påminde mig.


Så satans bra film.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Heat

Grym film fylld med bra skådisar, ett underbart bankrån och flera karaktärers "öden" som knyts ihop snyggt i slutet av filmen.

8/10
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
How To Train Your Dragon

Mysig och fin film. Man måste ju bara älska Gerard Butlers accent och röst! Jag gillade filmen starkt.

9/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
The Cove
En riktigt bra dokumentär om delfinslakten i Japan, filmen fick mig vid vissa scener nästan att gråta för att det var så hemskt.
9/10
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Inkheart

Hyfsad film som har sina stunder. Tycker dock att det blev lite för "mycket" vid slutet. Andy Serkis var dock väldigt bra.

7/10

Dracula (1992)

Första Dracula-filmen jag har sett, och den var rätt bra. Gary Oldman gjorde ett bra jobb som Dracula. Filmen följde dock inte boken hela tiden (ibland såg t.ex. vampyren ut som ett hårigt miffo).

8/10
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
The Cove

En väldigt angelägen film som alla borde se.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Toy Story 3 - 2010

Wow. <3

11/10
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Manhattan

Riktigt mysig och välspelad film. Inte riktigt i samma klass som Annie Hall, dock.

Sedan såg jag även den första timmen av The Best of Youth. Mycket bra början, där man direkt drogs in i handlingen och inte fastnade helt i alla karaktärsintroduktioner.
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
The Social Network

11/10

Hotar Inception om årets bästa film i mina ögon. Helvete säger jag bara.
  • 0
Såg Breakfast At Tiffany's igår - en fantastisk film. Upplägget, karaktärerna, slutet och inte minst Hepburn...!

Jag var även och såg The Other Guys på bio, helt klart en riktigt bra och rolig actionrulle med Will Ferrell som huvudsakliga roliga snubbe. Riktigt skruvad och "random" humor, som i alla fall tilltalade mig.
  • 0
Blood Diamond

Detta är en sjukt sjukt bra film

10/10
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Första avsnittet av Walking Dead. Ett riktigt bra första avsnitt, bitvis spännande som fan. Kommer antagligen försöka följa det. (jag är värdelös på att komma ihåg när tv-serier går )


Såg första avsnittet igår. Blev nämligen riktigt positivt överraskad.
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Paranormal activity , herregud vad läskig.
  • 0
Plan 9 from Outer Space (1958 ) - Edward D. Wood Jr

Rolig eftersom den är så oerhört dålig.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Plan 9 From Outer Space (1958 ) - Edward Wood Jr.

En riktigt kalkonfilm, hemsk klippning och skådespelar insatser, vissa scener spelades om många gånger, sen ska ju några scener ha varit tagna från andra filmer. Roligast var nog att man ser snöret som sitter fast i rymdskeppet, sen att Bela Lugosi's karaktär spelas av han och en annan är lite komiskt. 1/5
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Att Heta Fredrik:
Manhattan


Aaah, där har vi en sådan där film som för mig är livsnödvändig.

Citerar Att Heta Fredrik:
Inte riktigt i samma klass som Annie Hall, dock.


Själv tycker jag faktiskt helt tvärtom, då Manhattan har en allvarlig underton som inte riktigt ryms i mer lättsamma Annie Hall. Men både filmerna är ju alldeles underbara, Woody Allen var kung mellan 77 och 89!
Reach out and touch faith!
  • 0
The Cove

lite för kort, hade velat sett mer om kvicksilvret och hur det påverkar omvärldens mat (tonfisk t ex), men annars riktigt bra
det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • 0
Breakfast At Tiffany's (1961) Blake Edwards

Jodå, hyfsat bra tycker jag.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Breakfast At Tiffany's (1961) - Blake Edwards

Mysig film, jag tyckte att slutet var sorgligt med katten.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
What's Eating Gilbert Grape

Riktig feel-good film, kanske lite för feel-good emellanåt för att den skulle vara riktigt bra SPOILER!, men det hade känts mer passande om Arnie dog, som han höll på hela tiden.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!