Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Ett stort antal How I Met Your Mother avsnitt och filmen The Blues Brothers har man hunnit se idag. Top underhållning på båda kan man lätt säga.
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas I dont know." - Captain Jeffrey T. Spaulding
  • 0
Lynch

En närgången dokumentär om David Lynch och arbetet med Inland Empire. Det låter ju helt fantastiskt. Men jag blev lite besviken. Det var bra och intressant såklart, David Lynch är alltid intressant vad han än pratar om. Men jag hade väntat mig mer. Det var inte särskilt mycket om själva inspelningen. De delarna var mest intressanta, när han regisserade Inland Empire. Det är också väldigt inspirerade att se Lynch arbeta och han är utan tvekan min favoritregissör, han arbetar såsom en regissör ska arbeta tycker jag. Svårt att sätta fingret på varför jag är besviken, men dokumentären känns inte helt klockren strukturerad, berättad eller utförd på något sätt. Fast det var ju bra. Besviken bara kanske, hade väntat mig något lite annat. Den var så random. Får se hur den sätter sig.
  • 0
Jag såg Brothers med Toby Maguire och Jake gyllenhall

tre ord .. Sjukt jävla bra
Chuck "Awesome" Norris
  • 0
The X-Files - Fearful Symmetry (S02E18 )

Utomjordingar kidnappar djur från ett zoo för att göra dem dräktiga och spara avkommorna. Arkiv-X när det är som bäst.
  • 0
Happy Days - Season 1

Rätt skojig serie. Självklart finns det roligare, men Haypp Days är väldigt underhållande. Gillar nog mest Richards pappa och Fonzie.

8/10
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar NuYu:
Ses, det där är förbjudet. Man får inte ifrågasätta sin egen nostalgi utan att ta reda på först om den är befogad eller inte.


Då kan jag ju sätta 10/10 på Bamse I Trollskogen alltså?

Men visst, jag har kanske varit så besatt av att upptäcka nya saker att jag glömt att ta vara om mina gamla favoriter. Jag får se om dem under höstlovet.

Citerar Gamerman1:
Little Big Man (1970) - Arthur Penn


En western helt i min smak, underbar film!
Reach out and touch faith!
  • 0
Juno.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar ses:
The Last Airbender (2010) - M Night Shyamalan
0/10


tyckte animen var ok men den där filmen
And my soul from out that shadow that lies floating on the floor............. Shall be lifted - nevermore!
  • 0
Juno, den var bra. Men jag missade tyvärr början.
  • 0
Citerar Tipon:
Juno, den var bra. Men jag missade tyvärr början.


A en bra film men synd att höra för det är en bra öppnings sen men mer som ett intro på 5minuter missade du det gör det inget men missade du mer så säger jag att du missa några bra skämt
And my soul from out that shadow that lies floating on the floor............. Shall be lifted - nevermore!
  • 0
Persepolis
  • 0
Citerar Glass Simon:
Juno.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Curb Your Enthusiasm

Kanske lite väl hysteriskt ibland, men väldigt kul. De senare säsongerna känns dessutom mer finurliga och handlingen känns mindre forcerad än tidigare.
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
The People vs Larry Flynt (1996) - Milos Forman

En mycket bra film. Med många intressanta tankar om yttrandefriheten. Sedan så tycker jag att Edward Norton ska hålla sig till lite mer sådana roller som han gör i denna filmen och skita i filmer som Hulken.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
The People vs Larry Flynt (1996) - Milos Forman

Riktigt bra film, Woody Harrelson passar perfekt som Larry Flynt, sen gillar jag också Edward Norton i denna. Kort och gott, en intressant historia.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
The kid, gjord efter böckerna som skrevs av Kevin Lewis. Riktigt bra film, hade höga förväntningar efter att ha läst böckerna.
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Simpsons.
Det är lätt att bli en skitstövel.
  • 0
Death at a funeral (2007)

Hyfsat rolig brittisk komedi. Har inte sett den nyare versionen från staterna, men kan gissa att den är överflödig om man sett denna. Den är säkert kass också.
Pussinussisötisnoffsen
  • 0
Inglourious Basterds

Fantastisk! Spännande, bra skådespel, sköna scener signerade Tarantino och en första halvtimme som är helt makalöst bra. 9/10
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Deja Vu

Hyffsad film. Jag hatar att tänka på tid för det förvandlar min hjärna till gröt och det gjorde även den här filmen. Den lämnade många frågor obesvarade men de orkade man inte bry sig om efter att man fått se hela filmen. Denzel är som vanligt grym.

7/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Cidade de Deus (2002)

Riktigt bra film, som väntat. Väldigt snyggt berättat också. Mot slutet blev den lite tjatig, men annars var den super.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Cidade de Deus (2002) - Fernando Meirelles

Bra film det här.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Wall Street: Money Never Sleeps

Inte lika bra som ettan. Det känns dock knappt att man kan jämföra dessa två filmer då jag tycker att de fokuserade på olika saker men den var underhållande och jag tappade aldrig lusten av att se klart den under filmens gång.

7/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
The forgotten.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!