Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


  • ses
  • ses
Järn 3:an

En av de bästa filmer som gjorts.
Reach out and touch faith!
  • 0
Lady Vengeance

Park har blivit sådär jobbigt konstnärlig som till exempel Zach Snyder i jakten på att vinna uppmärksamhet och fina priser. Lustiga kameravinklar och lurigt bildspråk prioriteras före vettig handling - och man sitter där som ett frågetecken. Detta var en jävlig besvikelse. Det finns bara en äkta konstnär i filmvärlden... Han heter David Lynch. 6/10
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
Simpsons.
I do not know what to say.
  • 0
Citerar Durza:
Håller även på att kolla igenom alla Vänner säsongerna just nu. Har kommit till säs 4. :3 Riktigt mysig serie!


Håller också på att kolla igenom vänner säsongerna för typ fjärde gången.
Kom igen nu Britt-Marie! Kör för fa-an!
  • 0
Invasion och Horton
back in [RKR] :P XD I'm miss Evil ! so don't mess with me please? I don't got anymore space in my house for more corpses....
  • 0
Twin Peaks

Mästerlig TV-serie. Lynch är ett geni, minst sagt.
Kommersiell reklam undanbedes.
  • 0
Jag såg precis klart den andra säsongen av Entourage. Skitbra serie det här.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
  • ses
  • ses
Vägvisaren (1975)

Jag är mållös.
Reach out and touch faith!
  • 0
Friday the 13th (1980)

Mysig till en början, med bra stämning. Men det blir snabbt värdelöst, usel film. Hur kan den ha gett upphov till så många uppföljare? 4/10
  • 0
Såg faktiskt fyra filmer igår, alla med lite olika resultat;

The Bucket List (Nu eller aldrig) Drama

Ganska bra film, till slut. Började i ett ganska så långsamt tempo men avslutades riktigt bra faktiskt. Ett extra plus för John Mayer i eftertexterna med låten han skrev just för denna filmen. Starka skådespelar insatser ifrån bla Morgan Freeman och Jack Nicholson. 7/10

Half Nelson Drama

Andra gången jag ser den. Har en väldigt psykisk stämning hela tiden, som ligger på lur bakom fasaderna. Kunde bli lite halvt långtråkig på sina håll, men annars en helt Ok dramarulle. 6/10

Balls Out Komedi

Såg på ytan ut som en ganska supertråkig komedi, och det var det också. En hel roliga scener med ganska så långt mellanrum, annars var det väldigt mycket college-humor som inte riktigt gick hela vägen. Eller ens halva vägen för den delen. Är du mycket för amerikanska-halvkassa-komedier, så se den. 3/10

Prom Night Skräck/Thriller

Såg från början ut att bli en skräckfilm som flög tankarna till speciellt Scream. Men redan efter en halvtimme in i den ganska så korta filmen kände man redan att detta inte var en skräckfilm, utan en Thriller. Känns som om man ville ha en skräckis, eftersom man ser det ganska tydligt på fodralet, men inte riktigt lyckades. Detta var en, isåfall, kass skäckfilm. Men en ganska så underhållande och spännande thriller. 6/10
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Glass Simon:
Är du mycket för amerikanska-halvkassa-komedier, så se den.


Det är väl du?
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Det är väl du?


Oftast, men denna var inte ens en tiondel av så rolig som Anchorman eller Hot Rod är.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Glass Simon:
Oftast, men denna var inte ens en tiondel av så rolig som Anchorman eller Hot Rod är.


I see, även jag skrattade åt Anchorman.

Har du förresten sett Zoolander?
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Har du förresten sett Zoolander?


Nej, det har jag icke.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Glass Simon:
Nej, det har jag icke.


Will Ferrell som maktgalen kejsare som försöker hypnotisera en korkad, manlig modell (Ben Stiller) att mörda Malaysias president. Manliga sjöjungfrur, gruppsex, gubbar med inglasade händer, modebattle och en hoppande Owen Wilson.

Se eller köp den, omedelbart.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Se eller köp den, omedelbart.


Kan jag inte göra båda två?
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Ska se The Wrestler ikväll. Är galet förväntansfull, har nog sett trailern uppemot tre dussin gånger bara idag.

http://www.youtube.com/watch?v=61-GFxjTyV0&feature=fvst

- The 80's are the best man
- Yeah, Guns n' Roses!
- True!
- And after that Cobain had to come around and ruined it all.
- The 90's sucks.
- Yeah, 90's sucks.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Glass Simon:
Kan jag inte göra båda två?




Mala Noche (1985)

Mästaren Gus Van Sants debutfilm är hästvägar bättre än jag trodde att den skulle vara. Visst, den kan lika gärna ses som en amatörmässig, tafflig, kort film som inte ger tillräckligt mycket rum åt karaktärsutveckling och djup, men sen när är det Van Sants styrka? I På Drift Mot Idaho (Som förmodligen är en av dem bästa Amerikanska filmerna som någonsin gjorts) skildras detta på ett rätt briljant sätt. Den oändliga vägen i ödemarken får symbolisera faktum, Rver Phoenix kommer aldrig komma någon vart, varken i sitt sökande efter den mor han än gång älskat, inte heller i sitt liv. Han är dömd att leva i fattigdom tillsammans med samhällets avskum. När Reeves och Phoenix tittar på varandra vid två olika begravningsceremonier klargör det att det inte kan sluta lyckligt. Dessa två personer är födda med helt olika förutsättningar och det är dem som kommer leda dessa människor.

I Mala Noche står ungefär samma sak i centrum. Dessa hopplösa Mexikanare som våran huvudkaraktär bryr sig om, kan inte anpassa sig till ett liv utanför Mexico. De har inte förmågan att svänga när det krävs, utan kämpar efter deras egna förutsättningar och utnyttjar den gode mannen att hjälpa dem. Ytterligare en sak som är fantastisk med Van sant är hur han alltid lyckas skildra homosexualitet utan att porträttera det som något ödesdigert, utan något normalt. Det här är inga plågade cowboys eller människor som per automatik pratar feminint och läser modemagasin. Det är vanliga människor som råkar vara bögar.

Att det sedan märks att filmen är gjord på låg budget gör inte så mycket för mig, då jag snarare fokuserar på skönhet än det som vanligtvis folk tror är kvalitet (läs: bomber och granater). En svidane vacker film och bra start för Van Sant i karriären, filmen känns som en skön pendang till hans senare filmer.

8/10

Vill för övrigt tillägga att filmen jag såg igår, nämligen Akira Kurosawas Vägvisaren, är ett mästerverk, vacker historia om människans oförmåga att anpassa sig. Älska eller dö.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Vill för övrigt tillägga att filmen jag såg igår, nämligen Akira Kurosawas Vägvisaren, är ett mästerverk, vacker historia om människans oförmåga att anpassa sig. Älska eller dö.


Tror faktiskt jag sett den. Riktigt bra film, är dock inte hundra på att det var just den. Nu, off till videohandlarn för att hyra två stycken filmer!
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Glass Simon:
Tror faktiskt jag sett den. Riktigt bra film, är dock inte hundra på att det var just den.


Rysk skogsepos om forskare i Sibirien som möter en gammal man som blir deras vägvisare och knyter ett starkt vänskapsband, känns det igen?

Citerar Glass Simon:
Nu, off till videohandlarn för att hyra två stycken filmer!


Hyr Zoolander.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar Glass Simon:
Ska se The Wrestler ikväll. Är galet förväntansfull, har nog sett trailern uppemot tre dussin gånger bara idag.


It's a good film. You're in for a treat.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar ses:
Hyr Zoolander.


Ska kolla efter den. Om jag inte hittar den så blir det istället I'm Not There som tar platsen efter/före The Wrestler.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
- The 80's are the best man
- Yeah, Guns n' Roses!
- True!
- And after that Cobain had to come around and ruined it all.
- The 90's sucks.
- Yeah, 90's sucks.


Säger hon inte crue, som i Motley Crue?
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Film: Lalalala Totoro, Totoro! *sjunger* Igen. Alltså, "Min granne Totoro".

Serie: "Starzinger". Go Cogo!
Blå.
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Säger hon inte crue, som i Motley Crue?

Jag tror det också.
Klappa fina katten?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!