Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Battle Royal 2

Underbar uppföljare till en Underbar film.

8/10
  • 0
The Wrestler för tredje gången. Mästerverk. 10/10 utan tvekan.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Criminal Minds
Good judgment comes from experience, and often experience comes from bad judgment.
  • 0
Citerar GW Jocke:
Battle Royal 2

Underbar uppföljare till en Underbar film.


Jaså? Battle Royal är en av de bättre filmer jag sett, men 2:an är enligt mig helt oerhört dålig.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Reader:
En ny genre?


Nåja, filmer om sexualitet.

Den rosa pantern (1964)

Filmhistoriens sämsta slut drog ner hela betyget.

5/10

Cop Land (1997)

Bra skådespel, spännande thriller.

7/10
Reach out and touch faith!
  • 0
Black Hawk Down

Yes, första gången. WOW! En av världens bästa filmer. Fick ta i rejält för att inte fälla en tår i slutet.

10/10
  • 0
Ice Age 3, Funny People och Knowing.

Alla var väl godkända men Knowing var lätt den sämsta av de tre filmerna.
Awesomeness would ensue.
  • 0
Hopplös och hatad av alla

Rätt bra faktiskt! Men slutet var lite "kort" om man säger så..

7/10
  • 0
Wallander: Kuriren

och någon film som gick på TV 6 igår, men minns inte vad den hette.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Braveheart, VHS ftw!
  • 0
Citerar Reader:
Har både köpt och sett Inte the wild nu. Mästerlig film. Otroligt gripande och riktigt bra skådespeleri. Härligt musik.

9/10

Hmm. Är den verkligen bra? Eftersom att dess namn påminner så mycket om Into The Blue, som var riktigt kass, så har jag aldrig vågat se den. Jag har allt haft för mig att de var gjorda av samma regissör. Men jag får nog ta och kolla in den.

Rock 'n' Rolla

En riktigt underhållande film med skön humor och tuffa karaktärer. Bilden samt designen håller väldigt hög kvalité, 8/10. Den sköna musiken med den härliga berättarrösten ger filmen en 9/10 i ljudbetyg.

Filmens handling är väl genomtänkt och skriven på ett sätt så att den inte blir alltför tung, vilket ger ett högt omspelningsvärde. Jag har lust att se den redan nu.

Allt som allt blir det 9/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Apocalypse Now Redux

En av mina favoritfilmer.

10/10
  • 0
Såg på The Departed nyss, riktigt bra film!
Ischlo Pischlo!
  • 0
Citerar The Vision:
Hmm. Är den verkligen bra? Eftersom att dess namn påminner så mycket om Into The Blue, som var riktigt kass, så har jag aldrig vågat se den.


Haha, Into the Blue är en patetisk jämförelse. Filmerna är så långt ifrån varandra man kan komma. Såja, titta på Into the Wild nu!
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
Rocky V

Fortfarande lika bra som alltid, trots att jag sett den säkert fem gånger. Alla säger att femman är sämst, men jag gillar den. Jag har inte sett samtliga filmer nyligen, så jag kan inte avgöra vilken som är sämst. Bäst är i alla fall ettan och sexan, trots att de är för seriösa för att ses fem gånger...

7/10
  • 0
  • ses
  • ses
Ta Pengarna och Stick! (1969)

Charmig debut av Woody Allen, banal humor utan substans, men väldigt underhållande.

7/10
Reach out and touch faith!
  • 0
Casanova

Briljant Ledger, som vanligt.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Dirty Harry, älskar Clintan.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Boromir:
Dirty Harry, älskar Clintan.


Självmordsförsöket är höjdpunkten i filmen.
Reach out and touch faith!
  • 0
American Idol 2009

Gämför man med den svenska versionen, eller just det, det går inte ens att gämföra dem två. Talangen är så otroligt mycket större i den amerikanska versionen att det är helt galet. Speciellt Adam Lampert sjunger som en gud. Det gäller även killen som till slut slog just Adam, Kris Allen.

http://www.youtube.com/watch?v=RedmGXUS_wE

We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Xchel:
Will Ferrell


Underbar. Speciellt i Anchorman.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Citerar Xchel:Will Ferrell

Underbar. Speciellt i Anchorman.


Han är så jävla klockren. Älskar honom i Taladega Nights och Step Brothers. <3
-Juicy
  • 0
Citerar Xchel:
Han är så jävla klockren. Älskar honom i Taladega Nights och Step Brothers. <3


Hahaha, när han ollar sin styvbroders trumset.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Reader:
Haha, Into the Blue är en patetisk jämförelse. Filmerna är så långt ifrån varandra man kan komma. Såja, titta på Into the Wild nu!

Såja, har lånat den nu. Blir nog en titt imorn då jag ska till pappa för en dag.

We Own The Night

Ganska bra. Men det luktade Hollywood lite ganska mycket.

7/10


The Hangover

Årets komedi.

10/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!