Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Festivalsommar 2012


Noel Gallagher's High Flying Birds, The Vaccines, Feed Me, Far & Son, Miles Kane, Big Deal, Breton samt Ewert & The Two Dragons till H-fred!

Sjuka bokningar! Men jag hade fan hellre sett Noel Gallagher på... Cirkus eller nåt. Men men, nu måste jag åka till Hultsfred alltså. Inget jävla snack om det!
  • 0
  • Penn
  • Penn
Känner spontant att Rihanna lockar lite mer...
  • 0
Nej, Peace & Love lockar banne mig inte i år. Det får bli Hultsfred och möjligtvis Way Out West.

Tillagt: The Hives till Siesta!. Bokar de ett par bra band till kan det bli en spännande lineup där också.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Är riktigt sugen på Way out West:

St. Vincent, Wilco, Bon Iver, First Aid Kit, Mazzy Star, The War on Drugs, Florence + The Machine osv.
Redan nu en massa bra band och artister - och ännu mer lär det bli.
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Finns planer på att dra till Peace & Love med ett gäng, så får väl se hur det blir, är grymt taggad på Skrillex!
"I cannot permit you to exsist"
  • 0
Lutar nog mest åt Hultsfred i år, rätt sjuka bokningar faktiskt. Annars är jag riktigt sugen på Bon Iver och The Black Keys på Way Out West (Ser gärna First Aid Kit en gång till också). WoW behöver nog en till riktigt grym bokning för att den ska kunna locka mig mer än Hultsfred.
  • 0
Citerar Baxter:
Fan vad jag vill till Sweden Rock, sjukt bra band där ju. Alla 4 dagars biljetter är ju dock slut, men om man tar en tre dagars, är den bara för de 3 första dagarna eller kan man lösa in den på den andra dagen?


det är de 3 sista dagarna, alltså torsdag, fredag, lördag
  • 0
Citerar Spion:
Mhm. Grymma headliners men annars var det inget att hänga i granen. Synd, då jag gärna hade sett Kasabian. Får väl ta mig till Hultsfred istället och hoppas att publiken inte gör en alltför besviken


Funderar också på Hultsfred, kändes som att den lineupen förbättrades rejält iom
Citerar Lennon:
Noel Gallagher's High Flying Birds
Citerar Lennon:
The Vaccines
Citerar Lennon:
Miles Kane
  • 0
  • kraz
  • kraz
Åh jag hoppas att dom släpper endagsbiljetter till Way out West, det vore finemang. Jag vill dit och se Florence!
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
  • Gro
  • Gro
Citerar Tipon:
WoW behöver nog en till riktigt grym bokning för att den ska kunna locka mig mer än Hultsfred.


De brukar vanligtvis vänta med de största namnen. Själv väntar jag nog tills i Maj innan jag köper (Om jag köper).

Citerar kraz:
Åh jag hoppas att dom släpper endagsbiljetter till Way out West, det vore finemang. Jag vill dit och se Florence!


Nu finns det ingen hundraprocentig säkerhet i det jag skriver, men det har lite smått hintats om att de skulle skippa endagsbiljetterna. Dock vore detta korkat med tanke på att de utökat till 3 dagar. Får se hur det blir..
"Everybody's got a date. Even you, Mario, going after Princess Peach. And what am I doing? I'm just enabling you." - Sheldon Cooper
  • 0
Citerar kraz:
Åh jag hoppas att dom släpper endagsbiljetter till Way out West, det vore finemang. Jag vill dit och se Florence!


Samma här fast Blur, kan lätt betala 1k för att se dem (finns alltid något annat samma dag).
  • 0
  • Gro
  • Gro
The Concept till WOW.
"Everybody's got a date. Even you, Mario, going after Princess Peach. And what am I doing? I'm just enabling you." - Sheldon Cooper
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Gro:
Nu finns det ingen hundraprocentig säkerhet i det jag skriver, men det har lite smått hintats om att de skulle skippa endagsbiljetterna. Dock vore detta korkat med tanke på att de utökat till 3 dagar. Får se hur det blir..


Det beror nog på hur mycket biljetter dom får sålt.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
  • Gro
  • Gro
Citerar kraz:
Det beror nog på hur mycket biljetter dom får sålt.


Brukar vara ett jäkla tryck på deras biljettförsäljning. Förra året var festivalen slutsåld en hel månad före. De endagsbiljetter som släpptes sålde slut på nolltid. Dock verkar ju Hultsfred bli farligt vass i år, så förhoppningsvis stjäl de några besökare.
"Everybody's got a date. Even you, Mario, going after Princess Peach. And what am I doing? I'm just enabling you." - Sheldon Cooper
  • 0
  • Gro
  • Gro
Hot Chip till WOW!
"Everybody's got a date. Even you, Mario, going after Princess Peach. And what am I doing? I'm just enabling you." - Sheldon Cooper
  • 0
Bokade precis min Siesta-biljett.

Vet någon om det kommer fler bandsläpp?
  • 0
Har nu äntligen efter mycket tvekande släppt runt 1800 kr på hultsfred. Om NorthSide tar något ännu bättre får jag stå mitt kast. Band (artister) som INTE får krocka under h-fred är:

The Stone Roses
Kasabian
The Cure
Miles Kane
Noel Gallagher's High Flying Birds
Bombay Bicycle Club
The Cardigans
The xx
Marina & the Diamonds
S.C.U.M (då jag missade dessa i Malmö för någon månad sedan...)

Om inget av ovanstående band spelar samtidigt kommer jag även se dessa, i följande ordning:

Bat for Lashes
Noah And The Whale
Justice
The Vaccines
Garbage
Frank Turner
Bear In Heaven
The Kooks

Dock så är banden efter Noah And The Whale band som jag knappt lyssnat på alt. gjort max en bra låt.

Hade förövrigt biljett till Pete Doherty i Götet, inställt, inte speciellt oväntat. Skrattade dock mest när jag såg nyheten, kollade vilket datum det var (nära första april), skrattade igen och tänkte, bara jag får tillbaka pengarna.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar ggLukas:
Bokade precis min Siesta-biljett.

Vet någon om det kommer fler bandsläpp?

Garanterat! Om jag inte minns fel var det runt april här de släppte de (enligt mig då) fetaste bokningarna Wolfmother, Meshuggah och Graveyard förra året.

Även jag är nu ägare till Hultsfredsbiljett. En så sjuk lineup kommer inte upprepa sig på många år i Sverige. Om jag inte åker dit kommer jag ångra mig långt framöver. Hultsfred är där det händer i år.

Jag skiter totalt i fotboll, men bara en sån grej som att de kommer visa em-matchen Sverige-England på storbildsskärm när mängder av britter dessutom kommer vara där blir ju fantastiskt.
  • 0
Citerar Sally Cinnamon:
Miles Kane
Noel Gallagher's High Flying Birds


Dem två hade man ju velat se, favoritartister båda två för mig. Tar dock studenten de dagarna så kan inte gå och se någon utav dem.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!