Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Barocken?


Jag har en otroligt jobbig fråga i läxa gällande kultur-historia , mera specifikt barocken. Skulle någon kunna hjälpa mig?

"Hur kan du koppla ihop drama , iscensättande och illusioner med konstnärliga uttryck under perioden? Berätta gärna utifrån exemplet Italien."

Tack på förhand!
Kvinnor delar vår smärta, fördubblar vår glädje och tredubblar våra utgifter.
  • 0
Kort sammanfattat:
Crazy ass politiska filosofer kom på empiri! Omkullkastade typ allting, sen så kom vetenskap och allting skulle vara strikt som fan. Musiken var först och främst för de rika och för kyrkan- sådana tattare som Mozart, som spelade för folket, var det inte tal om. Bach och många andra från kulturens kokande kittel (that is, tyskland med omnejd) spelade bra musik- men inte intressant! Det var ingen spänning och exstacy här inte, utan bara repetitiva, välordnade takter där varje början och varje avslut av varje takt var vackert poängterade. Jämför med mozart och många andra romantiker, som skapade musik för ALLA; FOR LOVE; FOR MUSIC, typ. Inga skarpa avslut här inte, snarare så flyter allt ihop. Musiken speglar det alltså bra, IMHO,

Vidare så kan man kolla på konsten. Inte mycket mystik, men väldigt mycket vetenskapande. Arkitekturen gapade efter allas uppskattning och gick över alla gränser- men det fanns ingen human, jordnära och okonstlad kärlek som det finns under romantiken. Go lose, love you forever. LYFLYF

Tillagt 2011-11-29 23:16:
Jag har inga källor på det här.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!