Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Katt eller hund?


Då till den stora frågan, vilket husdjur är bäst, katt eller hund?

Let the games begin!
  • 0
Katt.
Krax.
  • 0
Katt utan tvekan! Jag har en katt som är min bästa vän (typ)! Tippo heter han.., han är min vän, min vapendragare och inspiration! Vi brukar till och med gå till krogen tillsammans, då brukar han vara min "wingman"... Han är en klippa! Fast egentligen en katt.
"Ta i då äckelunge!"
  • 0
Hund.
Katter är för små.
Praise the sun!
  • 0
Båda!

Annars hund.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Hund. Definitivt.
  • 0
Vovve
Bara glider liksom
  • 0
Jag är kattmänniska, vilket får hundar att älska mig bara för att jävlas med mig... -.-
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hundar, helt klart.

Mer opålitligare djur än katter får man fan leta efter...
I lol'd
  • 0
Citerar Vipraxay:
Hundar, helt klart.

Mer opålitligare djur än katter får man fan leta efter...


Det beror såklart på ägaren. Min katt har aldrig gjort mig illa. Dock så vet jag andra katter som är aggresiva, pga att de har en dampunge i familjen. Fast jag kan klappa katten hur mycket jag vill utan att den gör mig skada.

För att svara på frågan så säger jag katt! Hundar är så sjukt j*vla needy och äckliga. de slickar På allting och gnyr eller skäller för minsta lilla.
  • 0
Katt. Hundar är korkade.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Katt såklart, avskyr hundar. Katter ger ett mer intelligent intryck än hundar, och så är de mycket mysigare.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Hundar är korkade.


Skulle nog säga att katter är ganska korkade också, precis som alla djur.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Skulle nog säga att katter är ganska korkade också, precis som alla djur.


Men dem är söta!
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Men dem är söta!


Framförallt min katt
Indecent exposure is fun.
  • 0
Katt. Mest för att jag gillar familjens två katter, men även för att hundar känns lite klängiga och fjäskande.
Katter är liksom coola och självständiga.
  • 0
Katt.

Jag har tre
Death in the morning, death for breakfast, little pots of toasted death.
  • 0
Både och.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Katter kan vara fina när de är små, men man tröttnar fort på de när de blir självständiga.
Annat är det med en hängiven och lojal hund!
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Katt! Ett självständigt djur som inte klänger på en hela tiden. =)
  • 0
Katter, dom är coola.
  • 0
Hund, ett djur som faktiskt visar att det tycker om en och som inte springer omkring ute hela dagarna och käkar råttor och skiter på andras gårdar. Okej det beror ju på om man har katten inomhus eller om man har en ute katt men jag tycker iallafall bäst om hund. Tråkigt med självständiga djur, vad är vitsen med att ha husdjur om man ändå inte umgås med det. Hundar är tillgivna och bra som sällskap
  • 0
Citerar Blinkers93:
Hund, ett djur som faktiskt visar att det tycker om en och som inte springer omkring ute hela dagarna och käkar råttor och skiter på andras gårdar. Okej det beror ju på om man har katten inomhus eller om man har en ute katt men jag tycker iallafall bäst om hund. Tråkigt med självständiga djur, vad är vitsen med att ha husdjur om man ändå inte umgås med det. Hundar är tillgivna och bra som sällskap


+1
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Katter har allt ett bra husdjur behöver:
1.Söt, mjuk och gosig kropp.(Då man behöver en nära vän vid ensamhet)
2.Lugn och avslappnad djur.(Då man känner att man saknar sin teddybjörn)
3.Kan konsten att spela död.(Användbart vid riskfyllda situationer)
4.Är smidigare och tar ej mycket plats än en hund.(Så slipper man slösa bort pengar på påsar för avföring, köpa en korg, köpa dyr mat)

Cat Rules!
http://www.uncommonhound.com/rules-everything-including-p-629
.html
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Är smidigare och tar ej mycket plats än en hund.


Det är detta argument jag inte riktigt förstår. Vad är vitsen med ett husdjur om det är helt självständigt och ränner ute mer än det faktiskt är med sina ägare?
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!